Щодо правил, встановлених ДОЗ на ендопротезування
Доброго дня!
Відповідно до наказу МОЗ від 26.12.2024 № 2180 «Деякі питання функціонування електронної черги з ендопротезування пацієнтів», зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 30 січня 2025 року за № 161/43567 (далі – Наказ №2180) - всі пацієнти, які потребують ендопротезування, повинні бути внесені в електронну чергу незалежно від місця проживання пацієнта та приналежності, тобто в київських лікарнях можуть ендопротезуватись навіть пацієнти інших областей.
В чергу на планове ендопротезування за кошти державного бюджету реєструють лікарні, внесені у наказ МОЗ України від 1 жовтня 2024 № 1666 «Про затвердження переліку закладів охорони здоров’я, які надають послуги з безоплатного ендопротезування суглобів» (далі – Наказ №1666). До переліку включено десять київських лікарень.
Пацієнти з усіх областей також можуть стати без обмежень в чергу на ендопротезування за кошти Державного бюджету України у київських міських лікарнях відповідно до Наказу №2180 та обрати собі лікаря який буде оперувати, до якого є довіра у пацієнта.
В той же час, всупереч положенням Наказу №1666, Департаментом охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) прийнято Наказ № 142 від 13.02.2024 «Про організацію надання медичної допомоги хворим, які потребують ендопротезування суглобів» https://health-2023.kyivcity.gov.ua/file... (далі – Наказ №142) чим обмежено кількість лікарень м. Києва, які можуть надавати таку послугу планового характеру.
Пунктом 1 Наказу №142 визначено, що надавачами медичних послуг щодо планового хірургічного втручання пацієнтам, які потребують ендопротезування суглобів, з використанням ендопротезів і наборів для імплантації придбаних за рахунок коштів місцевого бюджету послуг на виконання заходів міської цільової програми «Підтримка та розвиток галузі охорони здоров’я столиці» та за рахунок державного бюджету за бюджетною програмою «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» КПКВК 2301400 за напрямом «Ендопротези і набори для імплантації є КНП «КМКЛ №1», КНП «КМСШМД», КНП «КМКЛ №7», КНП «КМКЛ №12».
Інші київські лікарні, визначені переліком згідно Наказу МОЗ №1666, обмежені у можливості ставити в чергу на планове ендопротезування (а фактично Наказом №142 їм було заборонено), і згідно п. 5 Наказу №142 можуть надавати безплатну екстрену медичну допомогу пацієнтам, що потребують екстреного ендопротезування.
Звернувшись у одну з київських міських лікарень з переліку визначеному МОЗ України, було отримано відповідь від лікаря, що заклад не ставить в чергу та не проводить планове ендопротезування пославшись на Наказ №142.
Однак згідно Наказу № 2180 та консультацій на гарячій лінії МОЗ пацієнти мають право стати в будь -яку лікарню зазначену у Переліку за Наказом № 1666 та безоплатно отримати ендопротезування за кошти Державного бюджету.
Від лікаря також отримано відповідь, що Наказу №142 їх лікарні ЗАБОРОНЕНО ставити в чергу на планове ендопротезування, їх заклад має право лише екстренно тобто по швидкій, ставити ендопротези та запропонували звернутись у інший заклад: КНП «КМКЛ №1», КНП «КМСШМД», КНП «КМКЛ №7», КНП «КМКЛ №12» і там стати на чергу для планового протезування.
Лікар зазначив, що саме Наказ № 142 ЗАБОРОНЯЄ їм ставити в чергу на ендопротезування за рахунок державного бюджету і якщо навіть і поставить в чергу на ендопротезування, то кошти не розподілять за рахунок коштів Державного бюджету (МОЗ) на ендопротези і стояти в черзі доведеться вічно.
Черги у 4 – х лікарнях складають від 1500 осіб у кожній залежно від лікарні, якщо пощастить через рік можна отримати ендопротез.
Діяльність Київської міської державної адміністрації - є предметом широкої суспільної дискусії та стала темою численних публікацій в засобах масової інформації, зокрема у питаннях належного забезпечення населення медичними послугами, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало необхідність звернутись з цим запитом.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача.
Згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», -
ПРОШУ:
1) Надати інформацію про причини обмеження деяких закладів охорони здоров’я м. Києва, що входять до Переліку, затвердженого Наказом №1666, можливості надавати медичні послуги з планового ендопротезування за кошти Державного бюджету України (надають чотири з десяти);
2) Надати інформацію про кількість осіб, що стоять у черзі на планове ендопротезування у закладах охорони м. Києва із зазначенням цих закладів і кількості осіб у черзі;
3) Надати інформацію про середню кількість часу, який проходить із дати постановлення пацієнта у чергу до дати здійснення ендопротезування;
4) Надати інформацію про суму коштів яку втрачає кожна лікарня від НСЗУ за рахунок того, що не може безоплатно ендопротезувати пацієнтів за рахунок ендопротезів поставлених державою? Надати суму у розрізі лікарень.
5) Надати сканкопію нормативно – правового акту, наказу, постанови тощо, що надає право Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) визначати кількість, перелік лікарень на планове ендопротезування.
6) Надати сканкопію документа, яким визначено право Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) затверджувати маршрути лікування для планових пацієнтів.
7) Надати інформацію про правові підстави обмеження Департаментом охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) прав пацієнтів на отримання планового лікування з ендопротезування (скорочення кількості закладів охорони здоров’я міста Києва), що змушує пацієнтів звертатись саме в ті лікарні, які визначив Департамент охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА).
8) Надати сканкопію наказу та перелік тощо лікарень де Кияни можуть стати в чергу на ендопротезування за кошти Державного бюджету України.
9) Надати інформацію про кількість скарг, що надійшли від пацієнтів на гарячу лінію КМДА, які не змогли отримати медичні послуги з ендопротезування за рахунок бюджетних коштів відповідно до Наказу №2180.
З повагою,
Ліза Курочка
! !
20.05.25 ( ) 1518().
ϳ 27.05.25.
, .
: 202-76-00, 202-76-42.
, [email address] , [kmda request email].
!
!
[1]https://gis.kyivcity.gov.ua/shelter/ ([2]https://kyiv.digital/start).
[3]https://kyivcity.gov.ua/, Telegram- ()
[4]https://t.me/KyivCityOfficial, ( IOS Android) .
!
³
( )
(044) 202-76-00
(044) 202-76-42
══════════════════════════════════════════════════════════════════════════
³: ˳ <[FOI #146061 email]>
: 20 2025 . 21:54
: ³ <[kmda request email]>
: - ,
!
³ 26.12.2024 2180 , ̳
30 2025 161/43567 ( 2180) - , , , .
, 1 2024 1666 , ( 1666). .
2180 , .
, 1666, () 142 13.02.2024 ,
[5]https://health-2023.kyivcity.gov.ua/file... ( 142) . ,
.
1 142 , , , ϳ 2301400 1, Ļ, 7, 12.
, 1666, ( 142 ), . 5 142 , .
, , 142.
2180 - 1666 .
³ , 142 , , : 1, Ļ, 7, 12 .
˳ , 142 ߪ , () .
4 1500 , .
ij - , , .
³ 19 , ' , , . 68 , ' , , .
40 , , ' .
34 5 , , , , , , .
5 , 19 , , , .
3 22 , 䳺 , , 䳺, .
7 6 , . , , .
19, 34, 40, 68 , 5, 9, 28, 29, 32, 33 , 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 , -
:
1) . , , 1666, ( );
2) , . ;
3) , ;
4) , ? .
5) , , , () , .
6) , () .
7) () ( ), , ().
8) .
9) , , 2180.
,
˳
-------------------------------------------------------------------
, .
[FOI #146061 email]
Is [kmda request email] the wrong address for Freedom of Information
requests to ? If so, please contact us using this form:
[6]https://dostup.org.ua/change_request/new...
! -
-------------------------------------------------------------------
References
Visible links
1. https://gis.kyivcity.gov.ua/shelter/
2. https://kyiv.digital/start
3. https://kyivcity.gov.ua/
4. https://t.me/KyivCityOfficial
5. https://health-2023.kyivcity.gov.ua/file...
6. https://dostup.org.ua/change_request/new...
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]
Добрий день!
Надсилаємо лист від 27.05.2025 № 09/091-1327 (додано до електронного листа
файлом).
Додатково звертаємось з проханням підтвердити отримання електронного листа
шляхом зворотного зв’язку.
Дякуємо!
З повагою,
КБУ «Контактний центр міста Києва» (15-51)



