Щодо результатів розслідування кримінального провадження за фактом несанкціонованого відібрання природного газу із газотранспортної системи та привласнення майна АТ «Укртрансгаз»

Володимир БОГАТИР

Доброго дня!

Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.

Національна поліція України (поліція) - це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.

Відкритість та прозорість, політична нейтральність, законність та верховенство права, дотримання прав і свобод людини, взаємодія з населенням на засадах партнерства та безперервність є основними принципами діяльності Національної поліції України.

З загальнодоступної інформації, що розміщена 23.01.2020 року на сайті Наші Гроші за посиланням https://nashigroshi.org/2020/01/23/ukrtr... , стало відомо , що слідчі СУ ГУНП у Львівській області здійснюють досудове розслідування в рамках кримінального провадження №12019140000000809 від 19 листопада 2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст.191 ККУ «Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем» за фактом несанкціонованого відбирання газу компанією ПП «Гарант Енерго М», яка була управителем ТЕЦ у містах Новий Розділ та Новояворівськ Львівської області під час свого управління.

Так, 24.09.2019 року, між Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів та ПП «Гарант Енерго М» було укладено:

• договір за №7508 управління майном (активами) Новороздільської ТЕЦ, власником якого є ТОВ «Енергія-Новий Розділ», посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Незнайком С.В., строк управління активами з 24.09.2018 по 24.09.2019 з ціною у вигляді щоквартального розміру винагороди у сумі 30 % від прибутку управління, про що розміщене відповідне повідомлення на сайті Prozorro за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-0... .
• договір за №7507 управління майном (активами) Новояворівської ТЕЦ, власником якого є ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Енергія-Новояворівськ», посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Незнайком С.В., строк управління активами з 24.09.2018 по 24.09.2019 з ціною у вигляді щоквартального розміру винагороди у сумі 30 % від прибутку управління, про що розміщене відповідне повідомлення на сайті Prozorro за посиланням [https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-0....

Управління переданими активами зі сторони ПП «Гарант Енерго М» здійснювалось неефективно та супроводжувалось численними порушеннями взятих на себе зобов’язань, що призвело до невиконання управителем ПП «Гарант Енерго М» своїх зобов’язань з виплати заборгованості по заробітній платі працівникам, формуванню багатомільйонної заборгованості перед державними та приватними компаніями, державним та місцевими бюджетами, а також призвело до виникнення надзвичайної ситуації у містах Новояворівськ та Новий Розділ.

На такі протиправні та неефективні дії управителів реагувала Львівська обласна державна адміністрація, яка в межах своїх повноважень розглядала на засіданнях обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Львівської обласної державної адміністрації (далі – «Комісія») питання загрози зриву опалювального сезону 2018/19, 2019/20 років у містах Новояворівськ та Новий Розділ внаслідок невиконання управителем ПП «Гарант Енерго М» своїх договірних зобов’язань.

Так, до прикладу, на численних засіданнях комісією було констатовано факти нарощенням ПП «Гарант Енерго М» заборгованості за спожитий природний газ перед НАК «Нафтогаз України» та відсутності виділених номінацій природного газу, існування загрози припинення подачі газу на ТЕЦ «Новояворівськ» та ТЕЦ «Новий Розділ».

ПП «Гарант Енерго М» було зобов’язано забезпечити безперебійне та якісне надання послуг з теплопостачання та гарячого водопостачання споживачам м. Новояворівськ та м. Новий Розділ, забезпечити погашення заборгованості за спожитий природний газ перед НАК «Нафтогаз України» та отримати номінації природного газу, забезпечити формування та роботу аварійних бригад на період опалювального сезону 2018/19 років та забезпечити погашення заборгованості перед ТЗОВ «НВП «Новояворівськ» та ТЗОВ «Енергія-Новий Розділ» за спожиті послуги, виплачувати заробітну плату працівникам, що були переведені з ТЗОВ «НВП «Новояворівськ» та ТЗОВ «Енергія-Новий Розділ». Комісія також зверталась до Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів з проханням розірвати укладені із ПП «Гарант Енерго М» договори та обрати нового управителя.

Неефективне управління активами та безконтрольність управителя призвело до негативних наслідків, в тому числі у вигляді необхідності здійснення додаткових видатків обласного та місцевих бюджетів для покриття заборгованості із заробітної плати працівникам управителя та усунення негативних наслідків від непрофесійного управління активами.

В результаті, Комісією, на засіданні 08.11.2019 року, визнано ситуацію зі зривом початку опалювального сезону у містах Новояворівську та Новому Роздолі такою, як надзвичайна ситуація техногенного характеру регіонального рівня та затверджено експертний висновок щодо надзвичайної ситуації, яка склалась на території міст Новояворівська та Нового Роздолу внаслідок порушення умов життєдіяльності населення зазначених міст через відсутність теплопостачання (в осінньо-зимовий період) терміном більш ніж три доби у понад 60,0 тис. населення.

Результати розслідування такого суспільно важливого кримінального провадження №12019140000000809 від 19.11.2019 та притягнення винних осіб до відповідальності, дають впевненість громадськості у належному функціонування правоохоронного органу, захисті порушених прав та невідворотності покарання.

Питання прозорості діяльності Національної поліції України та результатів її роботи під час досудового розслідування кримінальних проваджень — є предметом широкої суспільної дискусії та численних публікацій в засобах масової інформації, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.

✯ ✯ ✯

Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.

Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

✯ ✯ ✯

На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —

ПРОШУ:

(1) Надати інформацію, а також скан-копії документів про результати розслідування кримінального провадження №12019140000000809 від 19.11.2019 за фактом несанкціонованого відібрання природного газу із газотранспортної системи та вчинення привласнення майна АТ «Укртрансгаз».

(2) Надати інформацію, а також скан-копії документів щодо наявності інших кримінальних проваджень, що знаходяться на досудовому розслідування Національної поліції України та територіальних органів поліції за фактом неналежного виконання управителем ПП «Гарант Енерго М» договорів управління майном (активами), що належать ТЗОВ «НВП «Новояворівськ» та ТЗОВ «Енергія-Новий Розділ», що призвело до завдання збитків державному та місцевому бюджетів, невиплати заробітної плати, невиконання зобов’язань перед контрагентами, тощо.

З повагою,

Володимир БОГАТИР