Ви можете підтримати роботу сайту "Доступ до правди": ЗАДОНАТИТИ

Щодо результатів валютних операцій АТ «Сенс Банк»

Володимир БОГАТИР

Доброго дня!

Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.

Національний банк України — є центральним банком України та особливим центральним органом державного управління.

Питання нагляду та регулювання діяльності банків, нагляду за дотриманням вимог валютного законодавства — є предметом широкої суспільної дискусії та численних публікацій в засобах масової інформації, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.

Згідно до статті 63 Закону України «Про правотворчу діяльність» – дія нормативно-правового акту в просторі визначається відповідно до компетенції суб'єкта правотворчої діяльності і може поширюватися на всю територію України, відповідну адміністративно-територіальну одиницю (одиниці) або на певну її (їх) частину.

Стаття 57 Конституції України визначає, що кожному гарантується право знати свої права і обов'язки.

✯ ✯ ✯

Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.

Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

✯ ✯ ✯

На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —

ПРОШУ:

(1) Надати інформацію чи здійснювались перевірки при яких було зафіксовано Національним банком України порушення в діяльності АТ «Сенс Банк» [код: Код: 23494714] (колишня назва – АТ «Альфа-банк») повʼязані з визначенням котирувань форвардних валютних контрактів, що укладались цим банком у період 01.01.2019 по 31.12.2022 року, а також надати скан-копії відповідних документів за результатами здійснення таких перевірок?

(3) Надати інформацію чи здійснювались перевірки при яких було зафіксовано Національним банком України збиткові результати від здійснення валютних операцій АТ «Сенс Банк» [код: Код: 23494714] (колишня назва – АТ «Альфа-банк») у період з 01.01.2019 по 31.12.2022 року?

(2) Надати інформацію чи є правомірним для банків України застосування методології визначення курсів/котирувань для форвардних валютних контрактів, заснованої на паритеті між готівковим курсом (спот-курсом) іноземної валюти та різницею між процентними ставками пари валют контракту?

З повагою,

Володимир БОГАТИР

Пошта НБУ, Національний банк України

Ваш запит зареєстрований в НБУ № ЗП/900/434 від 06.03.2025.

З повагою
Департамент забезпечення діяльності
Національного банку України
Facebook • Twitter • Flickr • Youtube • Instagram
Telegram • LinkedIn

показати цитоване

Національний банк України

2 Attachments

, / .


:
1) , :
*.pdf / ;
*.p7s , / ;
2) http://canbu.bank.gov.ua/verify *.p7s *.pdf

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]