Щодо роз'яснень виплати у 2024 році матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Відповідно з абзацом першим пункту 7 Розділу ХХIV «Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам», затвердженого наказом Міністерства оборони України № 260 від 07.06.2018 розмір матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, порядок її виплати встановлюються за рішенням Міністра оборони України виходячи з наявного фонду грошового забезпечення, передбаченого в кошторисі Міністерства оборони України.
Згідно з пунктом 6 Окремого доручення Міністра оборони України № 183/уд від 16.01.2024 матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань постановлено виплачувати військовослужбовцям в розмірі місячного грошового забезпечення, виключно за наявності, зокрема, такої підстави як:
«порушення стану здоров’я військовослужбовця, перебування його на лікуванні, реабілітації, що підтверджено відповідними медичними документами (виписний епікриз, довідка про захворювання, постанова військово-лікарської комісії), а саме: [[безперервне перебування на лікуванні, реабілітації або у відпустці для лікування у зв’язку з хворобою, які пов’язані із захистом Батьківщини (більше 30 днів поспіль), ВНАСЛІДОК травм, ЗАХВОРЮВАНЬ нервової, серцево-судинної систем, ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ та інших захворювань органів і систем З ТЯЖКИМ ПЕРЕБІГОМ АБО НАСЛІДКАМИ, ЩО ПОТРЕБУЮТЬ ПРОВЕДЕННЯ багатоетапного хірургічного лікування, протезування втраченої кінцівки (кінцівок), ЕНДОПРОТЕЗУВАННЯ, трансплантації органів, індивідуального догляду, протирецидивного лікування з довготривалим застосуванням дорогих лікарських засобів]]».
У зв'язку з цим постає питання неясності викладеного формулювання та двозначного трактування командуванням військових частин цієї підстави для виплати зазначеної матеріальної допомоги.
Вищенаведений абзац дає підстави для розуміння, що його зміст поділяється на дві частини, а саме :
- 1) [[безперервне перебування на лікуванні, реабілітації або у відпустці для лікування У ЗВ'ЯЗКУ З ХВОРОБОЮ, ЯКІ ПОВ'ЯЗАНІ ІЗ ЗАХИСТОМ БАТЬКІВЩИНИ (більше 30 днів поспіль)]]
- 2) [[ВНАСЛІДОК травм, ЗАХВОРЮВАНЬ нервової, серцево-судинної систем, ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ та інших захворювань органів і систем З ТЯЖКИМ ПЕРЕБІГОМ АБО НАСЛІДКАМИ, ЩО ПОТРЕБУЮТЬ ПРОВЕДЕННЯ багатоетапного хірургічного лікування, протезування втраченої кінцівки (кінцівок), ЕНДОПРОТЕЗУВАННЯ, трансплантації органів, індивідуального догляду, протирецидивного лікування з довготривалим застосуванням дорогих лікарських засобів]].
Тобто, якщо військовослужбовець є учасником бойових дій та за наслідками військово-лікарської експертизи визнаний ВЛК непридатним до військової служби із вказівкою на причинний зв’язок «Захворювання, ТАК, пов’язані з проходженням військової служби» та має захворювання опорно-рухового апарату з тяжким перебігом та наслідками, що потребують проведення ендопротезування (в моєму випадку ендопротезування обох кульшових суглобів внаслідок двобічного деформуючого остеоартрозу третього ступеня з кістовидною перебудовою ацетабулярних ділянок та головки правої стегнової кістки з двобічною стійкою значною розгинально-ротаційно-привідною контрактурою обох кульшових суглобів зі значним порушенням функцій опори та ходи обох нижніх кінцівок та двобічним сакроілеїтом), то відповідно, - ВІДСУТНІСТЬ ФОРМУЛЮВАННЯ ПРИЧИННОГО ЗВ’ЯЗКУ «захворювання, ТАК, пов’язане із захистом Батьківщини» НЕ ВПЛИВАЄ І НЕ Є ПІДСТАВОЮ ДЛЯ ВІДМОВИ У ВИПЛАТІ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЮ МАТЕРІАЛЬНОЇ ДОПОМОГИ ДЛЯ ВИРІШЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВИХ ПИТАНЬ.
Прошу Вашого чіткого та недвозначного роз’яснення з приводу порушеного питання.
З повагою,
Валерій Ковріжних