Щодо розпорядження Кабінетом Міністрів України
Доброго дня!
Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.
Кабінет Міністрів України — є вищим органом у системі органів виконавчої влади.
Кабінет Міністрів видає на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, у межах своєї компетенції постанови і розпорядження, обов'язкові для виконання.
Відповідно до частини 3 статті 5-1 Закону України «Про санкції», судове рішення про застосування санкції у виді стягнення в дохід держави активів, що належать фізичній або юридичній особі, а також активів, щодо яких така особа може прямо чи опосередковано (через інших фізичних або юридичних осіб) вчиняти дії, тотожні за змістом здійсненню права розпорядження ними, в день набрання ним законної сили надсилається Фонду державного майна України для здійснення повноважень у сфері управління активами, щодо яких ухвалено судове рішення про застосування такої санкції, а також до апарату Ради національної безпеки і оборони України, Кабінету Міністрів України.
Фонд державного майна України здійснює повноваження у сфері управління (у тому числі шляхом реалізації) активами, щодо яких ухвалено судове рішення про застосування такої санкції, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Питання діяльності Уряду, в тому числі в частині ефективної реалізації санкційного механізму — є предметом широкої суспільної дискусії та численних публікацій в засобах масової інформації, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
Рішенням Вищого антикорупційного суду від 15.05.2024 у справі №991/11220/23 залишеного без змін Постановою Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду від 27.06.2024 задоволено позовну заяву Міністерства юстиції України до Акціонерного товариства «Ільюшин Фінанс Ко.» та застосовано до Акціонерного товариства «Ільюшин ФінансКо.» санкцію, передбачену пунктом 1-1 частини першої статті 4 Закону України «Про санкції» у виді стягнення у дохід держави активів:
• повітряне судно (літак) АН-148-100Е Заводський (серійний) номер: № 27015041011, державний реєстраційний знак (бортовий номер) UR-CTC;
• повітряне судно (літак) АН-148-100Е Заводський (серійний) номер: № 27015042014, державний реєстраційний знак (бортовий номер) UR-CTF.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Надати інформацію чи надходило на адресу Кабінету Міністрів України Рішення Вищого антикорупційного суду від 15.05.2024 у справі №991/11220/23 залишеного без змін Постановою Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду від 27.06.2024, а також надати скан-копії відповідних документів що її підтверджують.
(2) Надати інформацію чи прийнято розпорядження Кабінетом Міністрів України про визначення уповноваженого органу управління активами, стягнутими в дохід держави, а саме:
• повітряного судна (літака) АН-148-100Е Заводський (серійний) номер: № 27015041011, державний реєстраційний знак (бортовий номер) UR-CTC;
• повітряного судна (літака) АН-148-100Е Заводський (серійний) номер: № 27015042014, державний реєстраційний знак (бортовий номер) UR-CTF.
(3) В разі якщо Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження про визначення уповноваженого органу управління активами, стягнутими в дохід держави, зазначеними у пункті (2) цього запиту, прошу надати скан-копії наступних документів:
• скан-копії з архівної копії розпорядження та скан-копії пояснювальної записки, супровідних листів, погоджень заінтересованих органів, довідок про погодження проєкту акту, експертного висновку Секретаріату Кабінету Міністрів, висновків та довідок щодо відповідності acquis communautaire і відповідності положенням Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод Міністерства юстиції України, інших матеріалів погодження, які додавались до проєкту акта при його прийнятті;
• скан-копії протоколів засідання Кабінету Міністрів України на яких обговорювалось та приймалось розпорядження про визначення уповноваженого органу управління активами, стягнутими в дохід держави, зазначеними у пункті (2) цього запиту та скан-копії результатів голосування членів Уряду;
• скан-копії відповідних документів що підтверджують направлення Фонду державного майна розпорядження Кабінету Міністрів України про визначення уповноваженого органу управління активами, стягнутими в дохід держави, зазначеними у пункті (2) цього запиту.
З повагою,
Володимир БОГАТИР
צ .
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]