Щодо Розпорядження Обухівської районної державної адміністрації № 506 від 07.04.2008 року

Володимир БОГАТИР

Доброго дня!

Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.

Розпорядження Обухівської районної державної адміністрації № 506 від 07.04.2008 року «Про затвердження проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 56-ом громадянам для ведення індивідуального садівництва в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району Київської області» — є відкритими та доступним, має високий суспільний інтерес, стало предметом чисельних судових рішень, широкої суспільної дискусії, публікацій в засобах масової інформації.

За даними Єдиного державного реєстру судових рішень встановлено, що Обухівським районним судом Київської області винесено рішення від 01.09.2020 року у справі № 372/4143/18 (cуддя Зінченко О.М.) в якому судом начебто встановлено, що «через неналежне виконання Київською обласною державною адміністрацією своїх повноважень щодо повернення державі незаконно відведених земель водного фонду, до цього часу залишається не усунутим порушення права власності держави на вказані землі та відповідний позов до суду не заявлено».

Вказане судове рішення постановлено за позовом першого заступника прокурора Київської області.

В той же час ненормативні правові акти органів влади є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом влади після їх виконання. Це є гарантією стабільності суспільних відносин між органами виконавчої влади і громадянами, породжуючи у громадян впевненість в тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.

Позов у цій справі подано першим заступником прокурора Київської області, без належних повноважень. Законом №1697-VII («Про прокуратуру») не передбачено можливості керівника регіонального органу прокуратури делегувати повноваження щодо представництва регіональної прокуратури у взаємовідносинах з органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, особами, підприємствами, установами та організаціями, окрім випадків, передбачених частиною третьою статті 11 цього Закону. Сама лише наявність відповідних повноважень заступника керівника у Регламенті, не є самостійною підставою для підписання ним позовної заяви від імені регіональної прокуратури, оскільки суперечить нормам статті 11 Закону №1697-VII. Вказана позиція закріплена у Рішенні Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у справі №819/478/17.

За даними Єдиного державного реєстру судових рішень питання про скасування Розпорядження Обухівської районної державної адміністрації № 506 від 07.04.2008 року було предметом розгляду чисельних судових справ, як адміністративної, так і загальної юрисдикцій, а Заступник прокурора Київської області звертався з позовами в інтересах держави, як в особі Головного управління Держкомзему в Київській області, Дніпровського басейнового управління водних ресурсів, так і в особі Київської обласної державної адміністрації до Обухівської районної державної адміністрації Київської області та окремих громадян про скасування вищевказаного розпоряджання та витребування земельних ділянок з чужого володіння. Єдниного правозастосування у даній категорії справ судами встановлено не було, а рішення мають протилежний характер.

✵ ✵ ✵

Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої і проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати і поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами і незалежно від державних кордонів.

Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеного Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020.

Згідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Згідно статті 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб – на свій вибір.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Відповідно статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

✵ ✵ ✵

На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —

ПРОШУ:

(1) Надати інформацію чи скасовано або визнанно недійсним Розпорядження Обухівської районної державної адміністрації № 506 від 07.04.2008 року, в в разі якщо скасовано, надати скан-копію такого рішення.

(2) Надати інформацію про результати розгляду всіх судових позовів про скасування та визнання недійсним Розпорядження Обухівської районної державної адміністрації № 506 від 07.04.2008 року.

(3) Надати інформацію чи мала Київська обласна державна адміністрація на час прийняття Розпорядження Обухівської районної державної адміністрації № 506 від 07.04.2008 року повноваження та чи має їх на даний час, — щодо державного контролю за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності, в тому числі земель водного фонду і щодо відведення земельних ділянок із земель державної чи комунальної власності. А в разі якщо немає таких повноважень, то до чиїх повноважень це віднесено.

(4) Надати інформацію чи узгоджував Перший заступник прокурора Київської області свою правову позицію з Обухівською районною державною адміністрацією при пред’явлені позову у справі № 372/4143/18 та чи існує листування між прокурором та Обухівською РДА з цього приводу, а в разі якщо існує надати скан-копії такого листування.

(5) Надати інформацію чи узгоджувала Київська обласна державна адміністрація свою правову позицію з Обухівською районною державною адміністрацією при пред’явлені позову у справі № 372/4143/18 та чи існує листування між Київською обласною державною адміністрацією та Обухівською РДА з цього приводу, а в разі якщо існує надати скан-копії такого листування.

З повагою,

Володимир БОГАТИР