Щодо системного державного банку АТ «Сенс Банк»
Доброго дня!
Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.
Міністерство фінансів України — є центральним органом виконавчої влади й головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику тощо.
Правління Національного банку України 20.07.2023 р. прийняло Рішення «Про виведення з ринку системно важливого банку АТ «СЕНС БАНК».
Відповідно до Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» та постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.2023 № 739 «Про участь держави у виведенні системно важливого банку з ринку» між Міністерством фінансів України та Фондом гарантування вкладів фізичних осіб України укладено договір купівлі-продажу акцій системно важливого банку
АТ «СЕНС БАНК» від 22.07.2023 № 13110-05/110.
З 22.07.2023 року АТ «СЕНС БАНК» належить Державі та є державним майном. АТ «СЕНС БАНК» є українським банком 100% акцій якого належить Державі Україна в особі суб’єкта управління об’єктами державної власності – Міністерству фінансів України.
Відповідно абз. 38 п. 23 Розділу Х Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» Міністерство фінансів України протягом 3 робочих днів після набуття державою права власності на акції системно важливого банку приймає рішення про залучення за рахунок коштів банку міжнародно визнаної аудиторської фірми, з метою проведення оцінки фінансово-господарської діяльності банку, визначення вартості активів і зобов’язань та вартості акцій банку, стану кредитного портфелю та сформованих резервів, інше.
Для оцінки фінансово-господарської діяльності АТ «СЕНС БАНК» на договірних засадах можуть залучатись юристи (юридичні компанії). Крім того, відповідно до абз. 58 п. 23 Розділу Х Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» банк після укладення договору купівлі-продажу акцій досліджує правочини (договори), вчинені (укладені) банком з пов’язаними особами та/або в інтересах пов’язаних осіб, та/або на їх користь протягом 3 років до дня прийняття рішення Національного банку України, - на предмет нікчемності відповідно до підстав, встановлених ч. 3 ст. 38 цього Закону
Фінансове розслідування (forensic) стосується фінансово-господарської діяльності державного майна, яким володіє Міністерство фінансів України, а інформація щодо фінансового розслідування (forensic) АТ «СЕНС БАНК» стосується безпосередньо інформації про володіння та користування Міністерством фінансів України державним майном - банком АТ «СЕНС БАНК». Фінансове розслідування (forensic) АТ «СЕНС БАНК» стосується безпосередньо володіння і розпорядження Міністерством фінансів України державним банком - АТ «СЕНС БАНК».
Інформація щодо захисту прав та охоронюваних законом інтересів вкладників і аналізу регуляторного впливу — є предметом широкої суспільної дискусії та численних публікацій в засобах масової інформації, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Надати скан-копію звіту аудиторської фірми, підготовленого за результатом оцінки фінансово-господарської діяльності Акціонерного товариства «СЕНС БАНК» [код: 23494714] на виконання абзацу 38 пункту 23 Розділу Х Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб».
(2) Надати інформацію чи замовляло АТ «СЕНС БАНК» та/або Міністерство фінансів України фінансове розслідування (forensic) діяльності АТ «СЕНС БАНК», інформацію про виконавця (найменування юридичної особи, код ЄДРПОУ, прізвища, імена та по батькові фізичних осіб), стан такого фінансового розслідування, надати скан-копії укладеного договору, звіту та інших документів за його результатами.
(3) Надати інформацію чи залучало АТ «СЕНС БАНК» та/або Міністерство фінансів України на договірних засадах юристів (юридичні компанії) для проведення оцінки фінансово-господарської діяльності АТ «СЕНС БАНК», надати інформацію про виконавця (найменування юридичної особи, код ЄДРПОУ, прізвища, імена та по батькові фізичних осіб), надати скан-копії укладених договорів та документів (звітів, висновків, меморандумів, інше), складених юристами (юридичними компаніями) в результаті проведення оцінки фінансово-господарської діяльності АТ «СЕНС БАНК».
(4) Надати інформацію чи проводило АТ «СЕНС БАНК» дослідження на предмет нікчемності правочинів, вчинених банком з пов’язаними особами та/або в інтересах пов’язаних осіб, та/або на їх користь протягом 3 років до дня прийняття рішення Національного банку України про виведення з ринку системно важливого банку АТ «СЕНС БАНК» на виконання вимог абз. 58 п. 23 Розділу Х Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», повідомити інформацію про суб’єкта (найменування юридичної особи, код ЄДРПОУ), який проводив таке дослідження й надати скан-копії документів (звітів, висновків, меморандумів тощо), складених за результатом цього дослідження.
З повагою,
Володимир БОГАТИР
14010-02/729-ЗПІ/686 Дата реєстрації: 26.08.2024
Про надання скан-копій звітних документів щодо фінансово-господарської
діяльності АТ «Сенс Банк»
Це повідомлення було надіслано з системи АСКОД
Зміст цього повідомлення та будь-яких додатків до нього (далі -
“Повідомлення”) є конфіденційною інформацією, яка може копіюватись та
використовуватись виключно належним отримувачем. Якщо Ви не є таким
належним отримувачем, прохання повідомити відправника у
повідомленні-відповіді та не розголошувати змісту Повідомлення будь-яким
особам. Це Повідомлення саме по собі не може тлумачитись як підтвердження
з боку Банку укладення будь-якого договору/внесення змін до чинного
договору тощо та не породжує правових наслідків для Банку.
This electronic mail message and any attached files (hereinafter referred
to as the “Message”) contain information intended for the exclusive use of
the person(s) to whom it is addressed and may contain information that is
confidential. If an addressing or transmission error has misdirected this
e-mail, please notify the sender by replying to this e-mail and do not
use, disclose, copy, print or rely on the Message in any manner. This
Message may not in itself be construed as the Bank’s confirmation of
entering into any agreement/making amendments to an existing agreement etc
and does not give rise to any legal consequences for the Bank.