Щодо стану розслідування кримінального провадження №12019140000000809 від 19.11.2019
Доброго дня!
Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.
Прокуратура України становить єдину систему, яка в порядку, передбаченому Законом України «Про прокуратуру», здійснює встановлені Конституцією України функції з метою захисту прав і свобод людини, загальних інтересів суспільства та держави та є держателем Єдиного реєстру досудових розслідувань й здійснює підтримання державного обвинувачення в суді.
Питання розслідування можливих протиправних дій керівництва та співробітників Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів — є предметом широкої суспільної дискусії та стала темою численних публікацій в засобах масової інформації має високий суспільний інтерес та викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
З загальнодоступної інформації, що розміщена 23.01.2020 року на сайті Наші Гроші, стало відомо, що слідчі СУ ГУНП у Львівській області здійснюють досудове розслідування в рамках кримінального провадження №12019140000000809 від 19 листопада 2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 ККУ «Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем» за фактом несанкціонованого відбирання газу компанією ПП «Гарант Енерго М», яка була управителем ТЕЦ у містах Новий Розділ та Новояворівськ Львівської області під час свого управління.
Так, 24.09.2019 року, між Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі – АРМА) та ПП «Гарант Енерго М» було укладено договір за №7508 управління майном (активами) Новороздільської ТЕЦ, власником якого є ТОВ «Енергія-Новий Розділ та договір за №7507 управління майном (активами) Новояворівської ТЕЦ, власником якого є ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Енергія-Новояворівськ.
Управління переданими активами зі сторони ПП «Гарант Енерго М» здійснювалось неефективно та супроводжувалось численними порушеннями умов укладених договорів, що призвело до невиконання управителем ПП «Гарант Енерго М» своїх зобов’язань з виплати заборгованості по заробітній платі працівникам, формуванню багатомільйонної заборгованості перед державними та приватними компаніями, державним та місцевими бюджетами, а також призвело до виникнення надзвичайної ситуації у містах Новояворівськ та Новий Розділ.
Результати розслідування такого суспільно важливого кримінального провадження №12019140000000809 від 19.11.2019 та притягнення винних осіб до відповідальності, дають впевненість громадськості у належному функціонування правоохоронного органу, захисті порушених прав та невідворотності покарання.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Надати інформацію щодо стану розслідування кримінального провадження №12019140000000809 від 19.11.2019 за фактом несанкціонованого відібрання природного газу із газотранспортної системи та вчинення привласнення майна АТ «Укртрансгаз», зазначивши орган досудового розслідування та процесуального керівництва, чи складались та вручались повідомлення про підозру посадовим особам АРМА у зв’язку з розслідуванням цього кримінального провадження та які заходи процесуального керівництва вживаються для його ефективного розслідування.
(2) Надати інформацію щодо кримінальних проваджень які розслідуються правоохоронними органами у зв’язку з можливими протиправними діями керівництва та співробітників АРМА, керівників юридичних осіб – управителів майна за фактом неналежного виконання управителями договорів управління майном (активами), що належать ТЗОВ «НВП «Новояворівськ» та ТЗОВ «Енергія-Новий Розділ», що призвело до завдання збитків державному та місцевому бюджетам, невиплати заробітної плати, невиконання зобов’язань перед контрагентами тощо, а також вчинення інших протиправних діянь при управлінні цими активами, зазначивши номер кримінального провадження, інформацію про попередню кваліфікацію та чи вручались повідомлення про підозру в цих кримінальних провадженнях.
З повагою,
Володимир БОГАТИР