Щодо судового експерта Мойсюка Дмитра Георгійовича
Доброго дня!
Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.
Міністерство юстиції України — є центральним органом виконавчої влади та головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику.
Відповідно до статті 9 Закону України «Про судову експертизу» атестовані судові експерти включаються до державного Реєстру атестованих судових експертів, ведення якого покладено на Міністерство юстиції України.
В Україні судово-експертну діяльність здійснюють державні спеціалізовані установи, їхні територіальні філії, експертні установи комунальної форми власності, а також судові експерти, які не є працівниками зазначених установ, та інші фахівці (експерти) з відповідних галузей знань у порядку та на умовах, визначених законом «Про судову експертизу».
До державних спеціалізованих установ належать: науково-дослідні установи судових експертиз Міністерства юстиції України; науково-дослідні установи судових експертиз, судово-медичні та судово-психіатричні установи Міністерства охорони здоров'я України; експертні служби Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства оборони України, Служби безпеки України та Державної прикордонної служби України.
При цьому, виключно державними спеціалізованими установами здійснюється судово-експертна діяльність, пов'язана з проведенням криміналістичних, судово-медичних і судово-психіатричних експертиз.
Питання експертного забезпечення правосуддя — є предметом широкої суспільної дискусії та численних публікацій в засобах масової інформації, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Повідомити чи належить до державних спеціалізованих установ, які здійснюють судово-експертну діяльність, пов'язану з проведенням криміналістичних експертиз, Підрозділ детективів цифрової криміналістичної лабораторії Національного антикорупційного бюро України.
(2) Повідомити яким нормативно-правовим актом віднесено до функцій Підрозділу детективів цифрової криміналістичної лабораторії Національного антикорупційного бюро України забезпечення проведення працівниками цього підрозділу судових комп’ютерно-технічних експертиз та/або експертиз електронних комунікацій та у яких випадках.
(3) Повідомити чи належить до криміналістичних експертиз забезпечення проведення судових комп’ютерно-технічних експертиз та/або експертиз електронних комунікацій в межах досудового розслідування кримінальних проваджень.
(4) Надати інформацію чи включено на теперішній час до державного Реєстру атестованих судових експертів і з якого часу судового експерта Мойсюка Дмитра Георгійовича, експерта – старшого детектива Національного бюро Підрозділу детективів цифрової криміналістичної лабораторії Національного антикорупційного бюро України.
(5) Надати інформацію про вид експертизи, індекс та вид експертної спеціальності, і з якого часу може виконувати судовий експерт Мойсюк Дмитро Георгійович та на теперішній час.
(6) У разі включення до державного Реєстру атестованих судових експертів Мойсюка Дмитра Георгійовича, надати відповідну картку судового експерта.
(7) У разі визнання свідоцтва про присвоєння кваліфікації судового експерта Мойсюка Дмитра Георгійовича недійсним або позбавлення кваліфікації судового експерта Мойсюка Д.Г. з інших причин, надати копії відповідних документів.
(8) Надати інформацію про кількість звернень, що надійшли до Мін’юсту про можливе вчинення судовим експертом Мойсюком Дмитром Георгійовичем дисциплінарного проступку з часу його атестації і по теперішній час.
(9) Надати інформацію щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності судового експерта Мойсюка Дмитра Георгійовича за період з часу його атестації і по теперішній час.
(10) Надати скан-копію рішень дисциплінарної палати Центральної експертно-кваліфікаційної комісії при Міністерстві юстиції України, щодо порушення дисциплінарного провадження відносно судового експерта Мойсюка Дмитра Георгійовича, а також рішень, яким притягнуто до дисциплінарної відповідальності та застосовано дисциплінарне стягнення до Мойсюка Дмитра Георгійовича.
З повагою,
Володимир БОГАТИР