Щодо цифровізації державних послуг
Доброго дня!
Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.
Міністерство цифрової трансформації України (Мінцифри) — є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики: у сферах цифровізації, цифрового розвитку, цифрової економіки, цифрових інновацій та технологій, робототехніки та роботизації, електронного урядування та електронної демократії, розвитку інформаційного суспільства, інформатизації; у сфері впровадження електронного документообігу; у сфері розвитку цифрових навичок та цифрових прав громадян; у сферах відкритих даних, публічних електронних реєстрів, розвитку національних електронних інформаційних ресурсів та інтероперабельності, електронних комунікацій та радіочастотного спектра, розвитку інфраструктури широкосмугового доступу до Інтернету, електронної комерції та бізнесу; у сфері надання електронних та адміністративних послуг; у сферах електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг; у сфері розвитку ІТ-індустрії; у сфері розвитку та функціонування правового режиму Дія Сіті; у сфері хмарних послуг.
Останнім часом рівень цифрових послуг в Україні збільшився, завдяки чому громадяни мають можливість отримати державні послуги оперативно та в режимі «онлайн».
Водночас виникає питання щодо ступеня захищеності персональних даних громадян та можливості доступу до особистих документів як самої особи, так і усунення протиправного втручання третіх осіб.
Діяльність Мінцифри, в тому числі питання розвитку цифровізації послуг є предметом широкої суспільної дискусії та численних публікацій в засобах масової інформації, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Надати інформацію про кількість та перелік послуг, які доступні через платформу «Дія» на даний час.
(2) Надати інформацію про нові послуги, які планується додати на платформу «Дія» до кінця 2024 році та у 2025 році.
(3) Надати інформацію яка частка населення України користується електронними державними сервісами для отримання послуг через платформу «Дія».
(4) Надати інформацію про суму коштів, отриманих від проектів USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах / TAPAS», Програми EGAP, що фінансується Швейцарською агенцією з розвитку та співробітництва та реалізується Фондом Східна Європа та Innovabridge, Проєкту EU4DigitalUA, що є частиною підтримки України Європейським Союзом, проєкту EGOV4UKRAINE та реалізується Академією електронного врядування (eGA, Естонія) і Міжнародним та іберо-американським фондом державного управління та політики (FIIAPP F.S.P., Іспанія), проекту DT4UA, що є частиною підтримки України Європейським Союзом, проєкту EU4DigitalUA, що реалізується Академією електронного врядування (eGA, Естонія), проєкту USAID “ВзаємоДія!” (SACCI) та спрямованих на створення та розвиток платформи «Дія» з дати початку її створення і по теперішній час.
(5) Надати інформацію про інші системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, які доступні користувачу на даний час.
(6) Надати інформацію які підрядні підприємства та фізичні особи-підприємці залучені на договірній основі до забезпечення функціонування та адміністрування платформи «Дія», а також розробки нових модулів та підсистем з дати початку її створення і по теперішній час.
(7) Надати інформацію про кількість кібератак на платформу «Дія» з дати її запуску і по теперішній час.
З повагою,
Володимир БОГАТИР
Вітаю. Ваш запит зареєстровано за номером 465 (з) від 25.11.2024
From: hello thedigital <[Міністерство цифрової трансформації України request email]>
Sent: Monday, November 25, 2024 2:43 PM
To: zapyt <[email address]>
Subject: Fwd: Інформаційний запит - Щодо цифровізації державних послуг