Щодо управління активами ТОВ «ТЕРМІНАЛ КАРПАТИ»
-
Від: Володимир БОГАТИР
До: Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів -
Доброго дня!
Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі – АРМА) — є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.
Частиною першою статті 19 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі – Закон) закріплено, що АРМА здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.
Згідно з частиною першою статті 21 згаданого Закону управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється АРМА шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.
Згідно з частиною другою статті 21 Закону активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті АРМА в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб'єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі. Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
За даними Єдиного державного реєстру судових рішень ухвалою слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова 10.05.2022 по справі №463/2408/22 у кримінальному провадженні №62022000000000160 від 04.04.2022 було накладено арешт на грошові кошти, транспортні засоби, об’єкти нерухомого майна, що належать ТОВ «ТЕРМІНАЛ КАРПАТИ», а також корпоративні права та статутний капітал ТОВ «ТЕРМІНАЛ КАРПАТИ» (код ЄДРПОУ 30015807) у розмірі 100%. Ухвалою слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова 20.05.2022 у справі № 463/2408/22 зазначені активи передано в управління АРМА для здійснення заходів з управління майном ТОВ «ТЕРМІНАЛ КАРПАТИ».
Ухвалою слідчого судді Берегівського районного суду Закарпатської області 04.07.2022 у справі 297/1564/22 у кримінальному провадженні 12021071060000194 від 19.05.2022 було накладено арешт на майно, що належить ТОВ «ТЕРМІНАЛ КАРПАТИ»: комплекс будівель, об`єкт нежитлової нерухомості (РНОНМ 801036221204), комплекс будівель станції перевантаження зрідженого газу на площадці по перевантаженню сипучих вантажів (реєстраційний номер майна 34523075), що за адресою: с. Свобода, вул. Терешкової, 62, Берегівського району, Закарпатської області, на комплекс (реєстраційний номер майна 4596711), що за адресою: Закарпатська область, Берегівський район, смт. Батьово, вул. Свободянська, буд. 3; нежитлову адміністративну будівлю (реєстраційний номер майна 18828448), що за адресою: м. Чоп, площа Європейська, буд.1., а ухвалою слідчого судді Берегівського районного суду Закарпатської області від 27.07.2022 у справі №297/1564/22 зазначене майно було передано до управління АРМА.
Питання прозорості діяльності Національного агентства та результатів його роботи — є предметом широкої суспільної дискусії та численних публікацій в засобах масової інформації, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Надати інформацію чи прийнято в управління АРМА активи, які належать ТОВ «ТЕРМІНАЛ КАРПАТИ» (ідентифікаційний код 30015807) та передані в управління ухвалою слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова 20.05.2022 у справі № 463/2408/22 та ухвалою слідчого судді Берегівського районного суду Закарпатської області від 27.07.2022 у справі №297/1564/22 (далі – Активи), а також надати скан-копії відповідних документів (звернення прокурора, акт приймання-передачі тощо).
(2) Надати інформацію чи було здійснено відбір суб'єкті оціночної діяльності для оцінки Активів, а також надати скан-копії укладених договорів з суб’єктами оціночної діяльності про надання послуг з оцінки Активів та висновки про вартість Активів.
(3) Надати інформацію чи було проведено АРМА конкурси по передачі в управління Активів, кого обрано управителем, а також надати скан-копії тендерної документації, в тому числі критерії, протоколи тендерного комітету, всі пропозиції учасників, звіти про укладені договори тощо, договори про управління майном (активами).
(4) Надати інформацію чи здійснювались АРМА заходи контролю за ефективністю управління Активами, а також надати скан-копії відповідних документів (довідок за результатами контролю) про здійснення АРМА контролю за ефективністю управління Активами.
(5) Надати інформацію та скан-копії документів про суми доходів від управління Активами, що були сплачені управителями згідно з чинним законодавством та умовами договорів управління майном (активами) на спеціальний реєстраційний рахунок АРМА з дати передання Активів в управління по теперішній час з розрізі кожного року та управителів.
(6) Надати інформацію та скан-копії документів про суму витрат на управління, понесених управителями у зв’язку з управлінням Активами, які підлягають відшкодуванню управителю відповідно до умов укладених договорів управління майном (активами) з дати передання Активів в управління по теперішній час з розрізі кожного року та управителів.
(7) Надати інформацію та скан-копії документів про суми податків і зборів, сплачених управителями до місцевого та державних бюджетів під час управління Активами.
(8) Надати інформацію та скан-копії документів про суми винагороди управителів у зв’язку з управлінням Активами, що сплачені управителям згідно з чинним законодавством та умовами договорів управління майном (активами).
З повагою,
Володимир БОГАТИР
--
З повагою
Національне агентство України з питань виявлення,
розшуку та управління активами,
одержаними від корупційних та інших злочинів



