Щодо управління майном (активами) Новороздільської та Новояворівської ТЕЦ
Доброго дня!
Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.
На територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.
На виконання Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Указом Президента України №68/2022 від 24 лютого 2022 року утворено Львівську обласну військову адміністрацію.
У зв'язку з утворенням Львівської обласної військової адміністрації Львівська обласна державна адміністрація та голови цієї адміністрації набули статусу відповідної військової адміністрації та начальника цієї військової адміністрації.
Військові адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України «Про оборону України», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», «Про критичну інфраструктуру», цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про правовий режим воєнного стану».
Відповідно до ст. 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження, зокрема, із прийняття в межах, визначених законом, рішень з питань запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій тощо.
Діяльність Львівської обласної військової адміністрації — є предметом широкої суспільної дискусії та стала темою численних публікацій в засобах масової інформації, в тому числі з питань здійснення повноважень та прийняття рішень щодо захисту населення, запобіганню виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідацію їх наслідків на Львівщині, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
За відповідними ухвалами суду, у 2018, 2020 році майно (активи) ТзОВ «Енергія – Новий Розділ» та ТзОВ НВП «Енергія – Новояворівськ» (Новороздільська та Новояворівська ТЕЦ на Львівщині) були передані в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (надалі – АРМА) для здійснення заходів з управління ними на підставах, у порядку та на умовах, визначених ст. ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».
В свою чергу АРМА уклало договори управління майном (активами), що належать ТзОВ «Енергія – Новий Розділ» та ТзОВ НВП «Енергія – Новояворівськ» (Новороздільська та Новояворівська ТЕЦ на Львівщині) з таким управителями як ПП «Гарант Енерго М», ТОВ «Альтернатива-Т-ХХІ», ТОВ «Нафтогаз Тепло».
Результати діяльності управителів зазначених активів, що мали здебільшого негативні наслідки для населення міст Новояворівськ та Новий Розділ, стали предметом розгляду на засіданнях обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Львівської обласної державної адміністрації (далі – «Комісія») 05.02.2019 (протокол №3), 16.04.2019 (Протокол №4), 18.10.2019 (Протокол №15), 31.10.2019 (Протокол №16), 08.11.2019 (Протокол №17), 26.11.2019 (протокол №18), 18.08.2021 (протокол №23).
На засіданнях Комісією було констатовано факти нарощенням ПП «Гарант Енерго М» заборгованості за спожитий природний газ перед НАК «Нафтогаз України» та відсутності виділених номінацій природного газу, існування загрози припинення подачі газу на ТЕЦ «Новояворівськ» та ТЕЦ «Новий Розділ». Управителя ПП «Гарант Енерго М» було зобов’язано забезпечити безперебійне та якісне надання послуг з теплопостачання та гарячого водопостачання споживачам м. Новояворівськ та м. Новий Розділ, забезпечити погашення заборгованості за спожитий природний газ перед НАК «Нафтогаз України» та отримати номінації природного газу, забезпечити формування та роботу аварійних бригад на період опалювального сезону 2018/19 та забезпечити погашення заборгованості перед ТЗОВ «НВП «Енергія-Новояворівськ» та ТЗОВ «Енергія-Новий Розділ» за спожиті послуги, виплачувати заробітну плату працівникам, що були переведені з ТЗОВ «НВП «Енергія-Новояворівськ» та ТЗОВ «Енергія-Новий Розділ». Комісія також зверталась до Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів з проханням розірвати укладені із ПП «Гарант Енерго М» договори та обрати нового управителя.
З метою вирішення проблемних питань загрози зриву початку опалювального сезону 2019/2020 років в містах Новояворівську та Новому Роздолі, що може призвести до виникнення в холодну пору року надзвичайних ситуацій техногенного характеру, Комісією на засіданні 18.10.2019, зокрема, було прийнято рішення доручити Директору департаменту фінансів облдержадміністрації підготувати звернення до Львівської обласної ради, міських голів м. Новий Розділ і м. Новояворівська та Яворівської райдержадміністрації щодо виділення фінансового ресурсу на поворотній основі для здійснення заходів пов’язаних із запобіганням виникнення надзвичайної ситуації у м. Новий Розділ і м. Новояворівськ, внаслідок неспроможності проведення виплати заробітної плати працівникам ПП «Гарант Енерго М» в наступній пропорції: обласний бюджет - 50%, міський/районний бюджет 50%.
Врешті, Комісією, на засіданні 08.11.2019 року, визнано ситуацію зі зривом початку опалювального сезону у містах Новояворівську та Новому Роздолі такою, як надзвичайна ситуація техногенного характеру регіонального рівня та затверджено експертний висновок щодо надзвичайної ситуації, яка склалась на території міст Новояворівська та Нового Роздолу внаслідок порушення умов життєдіяльності населення зазначених міст через відсутність теплопостачання (в осінньо-зимовий період) терміном більш ніж три доби у понад 60,0 тис. населення.
18.08.2021 на порядку денного засідання Комісії постало питання загрози зриву початку опалювального сезону 2021/2022 року в містах Нововорівську та Новому Роздолі, що може призвести до виникнення в холоду пору року надзвичайних ситуацій техногенного характеру. За результатами засідання вирішили визначити, що ситуація, яка складається із входженням в опалювальний сезон 2021/2022 року в містах Новояворівськ та Новий Розділ, може призвести до виникнення в холодну пору року надзвичайної ситуації техногенного характеру.
Як вбачається зі змісту протоколів засідань, Комісією систематично фіксувались вчинені управителями правопорушення, що також мають ознаки кримінальних правопорушень, та приймалось ряд рішень, в тому числі про звернення до правоохоронних органів щодо проведення перевірок діяльності управителів.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Надати скан-копії всіх звернень Львівської обласної державної адміністрації до правоохоронних органів, в тому числі Національного антикорупційного бюро України, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, Національної поліції України, з повідомленнями про виявлені правопорушення, вчинені управителями ПП «Гарант Енерго М», ТОВ «Альтернатива-Т-ХХІ», ТОВ «Нафтогаз Тепло», які відповідно до укладених з АРМА договорів управління майном (активами) здійснювали управління активами, що належать ТзОВ «Енергія – Новий Розділ» та ТзОВ НВП «Енергія – Новояворівськ» (Новороздільська та Новояворівська ТЕЦ на Львівщині), за період з 24.09.2018 по теперішній час.
(2) Надати скан-копії всіх звернень Львівської обласної державної адміністрації до Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, що стосуються управління ПП «Гарант Енерго М», ТОВ «Альтернатива-Т-ХХІ», ТОВ «Нафтогаз Тепло» активами, що належать ТзОВ «Енергія – Новий Розділ» та ТзОВ НВП «Енергія – Новояворівськ» (Новороздільська та Новояворівська ТЕЦ на Львівщині), які здійснювали управління відповідно до укладених з АРМА договорів управління майном (активами), за період з 24.09.2018 по теперішній час.
З повагою,
Володимир БОГАТИР