Щодо управління переданими в АРМА цілісними майновими комплексами «Новороздільська ТЕЦ» та «Новояворівська ТЕЦ»

Володимир БОГАТИР

Доброго дня!

Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.

Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі – «АРМА») — є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.

Частиною першою статті 19 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» закріплено, що АРМА здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.

Згідно з частиною першою статті 21 згаданого Закону управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється АРМА шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

Згідно з частиною 2 статті 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб'єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі. Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Питання прозорості діяльності Національного агентства та результатів його роботи — є предметом широкої суспільної дискусії та численних публікацій в засобах масової інформації, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.

Як вбачається із відкритих джерел інформації, а також з Єдиного державного реєстру судових рішень та Єдиного державного реєстру активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні до управління АРМА передано арештовані активи - майнові комплекси «Новороздільська ТЕЦ» та «Новояворівська ТЕЦ» (далі – «Активи»), власниками яких являються ТОВ «Енергія-Новий Розділ» та ТОВ НВП «Енергія-Новояворівськ» відповідно, на підставі:

• ухвали слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва від 07.06.2018 у справі №760/14541/18 в межах кримінального провадження від 22.06.2016 №22016000000000243 (активи ТОВ НВП «Енергія-Новояворівськ»);
• ухвали слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва від 07.06.2018 у справі №760/14539/18 в межах кримінального провадження від 22.06.2016 №22016000000000243 (активи ТОВ «Енергія-Новий Розділ»);
• ухвали слідчого судді Вищого антикорупційного суду від 29.09.2020 у справі №991/7449/20 у кримінальному провадженні №52018000000000547 від 12.08.2018 (активи ТОВ НВП «Енергія-Новояворівськ»);
• ухвали слідчого судді Вищого антикорупційного суду від 29.09.2020 у справі № 991/7450/20 у кримінальному провадженні №52018000000000547 від 12.08.2018 (активи ТОВ «Енергія-Новий Розділ»).

В Єдиному державному реєстрі активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні оприлюднено інформацію про те що, щодо зазначених вище Активів декілька разів проводились конкурсні відбори управителів та було укладено декілька договорів про управління Активами.

З отриманої інформації за результатами розгляду запитів, в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації», стало відомо, що Голова АРМА Антон Янчук, Радник Голови АРМА Володимир Павленко, Начальник управління Західного міжрегіонального територіального управління АРМА Віталій Дума, протягом 2019 року були присутні на засіданнях обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Львівської обласної державної адміністрації з питань, що стосуються функціонування переданих в управління Активів, належного виконання управителем умов укладених договорів щодо управління Активами, а також сталого проходження опалювального сезону у м. Новий Розділ та м. Новояворівськ Львівської області.

За результатами розгляду питань порядку денного комісією були напрацьовані певні рішення та надано доручення.

✯ ✯ ✯

Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.

Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

✯ ✯ ✯

На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —

ПРОШУ:

(1) Надати скан-копії кваліфікаційних критеріїв відбору осіб, які можуть здійснювати управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні та належать Товариству з обмеженою відповідальністю «Енергія-Новий Розділ» (код ЄДРПОУ 33525073) та Товариству з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство «Енергія-Новояворівськ» (код ЄДРПОУ 32789941), а також кваліфікаційні критерії та інші вимоги до учасників конкурсу на управління Активами щодо всіх конкурсів, проведених АРМА на управління Активами, в тому числі із застосування переговірної процедури, передбаченої Законом України «Про публічні закупівлі» з дати прийняття Активів в управління по теперішній час.

(2) Надати інформацію, а також скан-копії документів про перелік заходів, вжитих АРМА за результатами розгляду звернення Львівської обласної державної адміністрації щодо вирішення питань, напрацьованих на позачерговому засіданні обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, оформлених Протоколом №4 від 16 квітня 2019 року щодо невідкладного розірвання укладеного з ПП «Гарант Енерго М» договору управління майном (активами) ТзОВ НВП «Енергія-Новояворівськ» та ТзОВ «Енергія-Новий Розділ» та оголошення конкурсу для визначення нового управителя вищевказаних Активів;

(3) Надати інформацію, а також скан-копії документів про перелік заходів, вжитих АРМА за результатами виконання рішень, напрацьованих на засіданні обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Львівської обласної державної адміністрації, оформлених Протоколом №15 від 18 жовтня 2019 року щодо забезпечення укладання договорів з ТзОВ «Альтернатива-Т-ХХІ» на управління арештованими активами ТзОВ НВП «Енергія-Новояворівськ» та ТзОВ «Енергія-Новий Розділ» переданими 13 вересня 2019 року за результатами засідання Тендерного комітету центрального апарату АРМА.

(4) Надати інформацію, а також скан-копії документів про перелік заходів, вжитих АРМА за результатами виконання рішень, напрацьованих на засіданні обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Львівської обласної державної адміністрації, оформлених Протоколом №15 від 18 жовтня 2019 року щодо забезпечення спільної кооржинації між:

• ПП «Гарант Енерго М», АТ «Укртрансгаз» і НАК «Нафтогаз України» щодо вирішення питання безперебійного транспортування природного газу на генеруючі об’єкти у м. Новому Роздолі та м. Новояворівську;
• ПП «Гарант Енерго М» та Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо передбачення в алгоритмі перерахування коштів першочергового їх розподілу на погашення заборгованості із заробітної плати перед трудовим колективом ПП «Гарант Енерго М»;

(5) Надати інформацію, а також скан-копії документів щодо виконання АРМА рішень, напрацьованих на засіданні обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Львівської обласної державної адміністрації, оформлених Протоколом №16 від 31 жовтня 2019 року щодо подання АРМА Львівський облдержадміністрації спільно з директором ПП «Гарант Енерго М» до 17:00 год. 04.11.2019 графіку запуску систем теплопостачання у містах Новояворівську та Новому Роздолі;

(6) Надати інформацію, а також скан-копії документів щодо виконання АРМА рішень, напрацьованих на засіданні обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Львівської обласної державної адміністрації, оформлених Протоколом №16 від 31 жовтня 2019 року щодо розробки АРМА спільно з директором ПП «Гарант Енерго М» до 11:00 год. 04.11.2019 графіку погашення заборгованості із заробітної плати працівникам та подання його Львівський облдержадміністрації;

(7) Надати інформацію, а також скан-копії документів щодо виконання АРМА рішень, напрацьованих на позачерговому засіданні обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Львівської обласної державної адміністрації, оформлених Протоколом №17 від 08 листопада 2019 року щодо розгляду можливості зміни управителя арештованими активами ТзОВ НВП «Енергія-Новояворівськ» та ТзОВ «Енергія-Новий Розділ»;

(8) Надати інформацію, а також скан-копії документів щодо виконання АРМА рішень, напрацьованих на позачерговому засіданні обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Львівської обласної державної адміністрації, оформлених Протоколом №17 від 08 листопада 2019 року щодо забезпечення цілодобової охорони активів ТзОВ НВП «Енергія-Новояворівськ» та ТзОВ «Енергія-Новий Розділ», переданих ПП «Гарант Енерго М» 13 вересня 2019 року, за результатами засідання Тендерного комітету центрального апарату АРМА;

(9) Надати інформацію, а також скан-копії документів про передачу в управління активів арештованих та переданих АРМА в управління на підставі ухвали Вищого антикорупційного суду від 29.09.2020 у справі №991/7449/20 та ухвали Вищого антикорупційного суду від 29.09.2020 у справі № 991/7450/20 у кримінальному провадженні №52018000000000547 від 12.08.2018;

(10) Надати інформацію та скан-копії документів (договорів страхування, страхових полісів) про страхування управителями на користь АРМА, як установника управління ризиків, пов’язаних з втратою, знищення, пошкодження активів, а також зменшення їх вартості внаслідок протиправних дій третіх осіб, переданих управителям за договорами управління активами, власником яких є ТОВ «Енергія-Новий Розділ» та ТОВ НВП «Енергія-Новояворівськ», арештованих та переданих в управління АРМА на підставі:

• ухвали слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва від 07.06.2018 у справі №760/14541/18 в межах кримінального провадження від 22.06.2016 №22016000000000243;
• ухвали слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва від 07.06.2018 у справі №760/14539/18 в межах кримінального провадження від 22.06.2016 №22016000000000243;
• ухвали які стали підставою для припинення договірних відносин з управителями активів, та передання в управління іншому управителю.
• ухвали слідчого судді Вищого антикорупційного суду від 29.09.2020 у справі №991/7449/20 у кримінальному провадженні №52018000000000547 від 12.08.2018;
• ухвали слідчого судді Вищого антикорупційного суду від 29.09.2020 у справі № 991/7450/20 у кримінальному провадженні №52018000000000547 від 12.08.2018.

(11) Надати інформацію та скан-копії документів про суми доходів від управління Активами, що були сплачені управителями згідно з чинним законодавством та умовами договорів управління майном (активами) на спеціальний реєстраційний рахунок АРМА з дати передання Активів в управління по теперішній час з розрізі років та управителів;

(12) Надати інформацію та скан-копії документів про суму витрат на управління, понесених управителями у зв’язку з управлінням Активами, які підлягають відшкодуванню управителю відповідно до умов укладених договорів управління майном (активами) з дати передання Активів в управління по теперішній час з розрізі років та управителів;

(13) Надати інформацію та скан-копії документів про суми податків і зборів, сплачених управителями до місцевого та державних бюджетів під час управління Активами;

(14) Надати інформацію та скан-копії документів про суми винагороди управителів у зв’язку з управлінням Активами, що сплачені управителям згідно з чинним законодавством та умовами договорів управління майном (активами).

(15) Надати скан-копію пропозицій АРМА від 06.11.2019 №8243/1-27-19/7 та №8251/1-27-19/6 щодо погодження проєкту розпорядження Кабінету Міністрів України «Питання забезпечення сталого проходження опалювального періоду 2019/20 року містах Новояворівськ і Новий Розділ Львівської області».

З повагою,

Володимир БОГАТИР