Щодо визнання і надання дозволу на виконання рішень іноземних судів та арбітражів
Доброго дня!
Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.
Державна судова адміністрація України — є державним органом у системі правосуддя, який здійснює організаційне та фінансове забезпечення діяльності органів судової влади, вивчає практику організації діяльності судів, розробляє і вносить у встановленому порядку пропозиції щодо її вдосконалення та забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів».
Інформація щодо визнання і надання дозволу на виконання рішень іноземних судів та арбітражів — є предметом широкої суспільної дискусії та стала темою численних публікацій в засобах масової інформації, що викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Надати статистичну інформацію про те, скільки надійшло та розглянуто судами України заяв про визнання і надання дозволу на виконання рішень міжнародного комерційного арбітражу (іноземних юрисдикцій) у період з 2014 по теперішній час в розрізі кожного року в межах зазначеного періоду.
(2) Надати статистичну інформацію про те, скільки надійшло та розглянуто судами України заяв про визнання і надання дозволу на виконання рішень іноземних судів у період з 2014 по теперішній час в розрізі кожного року в межах зазначеного періоду.
(3) Надати статистичну інформацію про те, скільки рішень міжнародних комерційних арбітражів (іноземних юрисдикцій) було визнано та надано дозвіл на виконання з 2014 по теперішній час судами України в розрізі кожного року в межах зазначеного періоду.
(4) Надати статистичну інформацію про те, скільки рішень іноземних судів було визнано та надано дозвіл на виконання з 2014 по теперішній час судами України в розрізі кожного року в межах зазначеного періоду.
(5) Надати статистичну інформацію про кількість рішень міжнародних комерційних арбітражів (іноземних юрисдикцій) у задоволені заяви про визнання і надання дозволу на виконання яких було відмовлено судом з підстав того, що визнання та виконання цього арбітражного рішення суперечить публічному порядку України у період з 2014 по теперішній час в розрізі кожного року в межах зазначеного періоду.
(6) Надати статистичну інформацію про кількість рішень іноземних судів у задоволені заяви про визнання і надання дозволу на виконання яких було відмовлено українськими судами з підстав того, що визнання та виконання рішення іноземного суду суперечить публічному порядку України у період з 2014 по теперішній час в розрізі кожного року в межах зазначеного періоду.
(7) Надати статистичну інформацію про кількість рішень третейського суду, які були оскаржені в судах України та кількість рішень третейського суду, які були скасовані у період з 2014 по теперішній час в розрізі кожного року в межах зазначеного періоду.
(8) Надати статистичну інформацію про кількість рішень міжнародних комерційних арбітражів (МКАС при ТПП України, Міжнародний арбітражний суд Міжнародної Торгової Палати (ICC), тощо), які були оскаржені в судах України та кількість рішень міжнародного комерційного арбітражу, які були скасовані у період з 2014 по теперішній час в розрізі кожного року в межах зазначеного періоду.
З повагою,
Володимир БОГАТИР
!
,
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]



