Щодо власників державних варантів 2015 року, умов їх обігу та переговорів про їх реструктуризацію
Доброго дня!
Міністерство фінансів України — є центральним органом виконавчої влади і головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, державну політику у сфері організації та контролю за виготовленням цінних паперів, документів суворої звітності, бухгалтерського обліку, випуску і проведення лотерей, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю, казначейського обслуговування бюджетних коштів, запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та забезпечує формування єдиної державної податкової, митної політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, державної політики у сфері видобутку, виробництва, використання та зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, їх обігу та обліку.
У рамках реструктуризації державного боргу у 2015 році Україна випустила суверенні варанти - цінні папери, прив'язані до динаміки ВВП. Ці інструменти передбачали додаткові виплати кредиторам у разі економічного зростання понад 3% річних. Протягом 2015-2021 років обіг варантів здійснювався на вторинному ринку, а їх власники неодноразово змінювались.
Питання державного боргу — є предметом широкої суспільної дискусії та стала темою численних публікацій в засобах масової інформації та викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Надати скан-копію проспекту емісій (з усіма змінами) випущених Україною в 2015 році ВВП-варантів в рамках реструктуризації $19,3 млрд держборгу на суму списаних кредиторами єврооблігацій — $3,8 млрд.
(2) Надати повний перелік поточних власників ВВП-варантів 2015 року, з розбивкою за обсягами володіння, зазначивши юридичні
та фізичні особи, фонди, банки тощо, їх країну реєстрації/резиденції, обсяг володіння, номінальну вартість варантів або % від загального випуску).
(3) Надати інформацію про представників кредиторів у переговорах, зазначивши назву комітету/групи кредиторів, якщо такі є.
(4) Надати інформацію про актуальні умови обігу ВВП-варантів, зокрема механізм розрахунків за варантами, формулу розрахунку платежів, прив'язаних до ВВП та обмеження на передачу прав власності, якщо такі є.
(5) Надати інформацію про суму нарахованих та виплачених процентів (виплат) власникам ВВП-варантів за весь час їх обігу та номінальну вартість ВВП-варантів, які на даний час перебувають в обігу;
(6) Надати інформацію та скан-копії усіх нормативно-правових та розпорядчих актів про накладення мораторію на виплати за ВВП-варантами за весь час їх обігу.
(7) Надати інформацію про поточний стан переговорів щодо реструктуризації ВВП-варантів, позиції сторін, плани щодо погашення або нової реструктуризації.
(8) Надати інформацію про причини за яких Україна на даний час не змогла розрахувалася за варантами, які були випущені у 2015 році під час реструктуризації державного боргу.
З повагою,
Володимир БОГАТИР
12040-11/462-ϲ/421 : 13.06.2025
- 2015 , .
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]



