Ви можете підтримати роботу сайту "Доступ до правди": ЗАДОНАТИТИ

Щодо забезпечення відкритості доступу до сесії Ірпінської міської ради 23 липня 2025 року та дотримання законності у сфері реалізації права громади на участь у місцевому самоврядуванні

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви ГО "КОД ГРОМАДИ", будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
ГО "КОД ГРОМАДИ"

ЗАПИТ
щодо забезпечення відкритості доступу до сесії Ірпінської міської ради
23 липня 2025 року та дотримання законності у сфері реалізації права громади на участь у місцевому самоврядуванні

23 липня 2025 року у сесійній залі Ірпінської міської ради відбувалась призначена п’ятдесят третя позачергова сесія VIIІ-го скликання, у порядку денному якої було передбачено розгляд надзвичайно важливого для територіальної громади та політично значущого питання — висловлення недовіри Ірпінському міському голові Маркушину Олександру Григоровичу та дострокове припинення його повноважень.
З огляду на публічну важливість та потенційні наслідки цього рішення, значна частина жителів громади — активісти, представники громадських об’єднань, журналісти, небайдужі виборці — виявили бажання бути присутніми на сесії, щоб реалізувати своє право на участь в управлінні місцевими справами та висловити свою позицію депутатському корпусу.
Однак, замість забезпечення прозорості, відкритості і рівного доступу, передбачених принципами демократичного самоврядування, відбулася ситуація, що має ознаки свідомої маніпуляції процедурою доступу до публічної установи, яка викликала значний суспільний резонанс, зокрема у медіапросторі та серед громадських ініціатив.

Громадою зафіксовано такі обставини:
Відповідно до офіційного режиму роботи Ірпінської міської ради, доступ до будівлі дозволено з 08:00 ранку.
Приміщення охороняється, і на центральному вході здійснюється контроль з боку працівників муніципальної варти, зокрема перевірка особистих речей громадян.
Сесійна зала має обмежену кількість місць, що вимагає забезпечення рівного доступу при значному громадському інтересі до питань порядку денного.
Попри це, до 08:00 ранку, тобто до офіційного початку робочого дня установи, зафіксовано, що через службовий (технічний, «чорний») вхід до будівлі організовано заводили численні групи людей, доставлених централізовано автобусами, частина яких — відповідно до наявної відеофіксації — не є мешканцями міста Ірпеня та самостійно підтверджували, що прибули з інших населених пунктів.
У той же час мешканці Ірпеня, які прибули до будівлі ради до 08:00, були зупинені на центральному вході, з посиланням на офіційний режим роботи. Після відкриття приміщення охорона повідомляла громадян, що місць у сесійній залі вже немає, і таким чином їм було фактично відмовлено у праві бути присутніми на публічному засіданні органу місцевого самоврядування.

Особливо наголошую:
Фактично сесійна зала була умисно та цілеспрямовано заповнена особами, які:
не є жителями Ірпеня;
не є виборцями територіальної громади;
не мають жодного юридичного або етичного права представляти чи озвучувати позицію з питань діяльності Ірпінської міської ради;
і, відповідно, не можуть вважатись суб’єктами, легітимно зацікавленими в результатах голосування з приводу недовіри міському голові.

Вищевказані обставини створюють неприйнятну ситуацію штучного блокування реального голосу громади, в якій публічну будівлю, що належить жителям Ірпеня, було використано як інструмент політичної маніпуляції — для створення ілюзії «підтримки» певного політичного рішення, в той час як реальні мешканці були усунуті від участі.

Крім того, є підстави вважати, що:
сторонні особи були допущені без належної перевірки, всупереч режиму роботи будівлі Ірпінської міської ради;
особисті речі привезених осіб не оглядалися;
порядок і спосіб такого доступу не врегульований жодним нормативним актом.

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію :

1. Прізвища, імена, по-батькові та посади осіб, які 23.07.2025 року були відповідальними за дотримання пропускного режиму до будівлі Ірпінської міської ради?
2. Ким ухвалено рішення про допуск сторонніх осіб до будівлі Ірпінської міської ради через службовий вхід до 08:00 год. 23 липня 2025 року, та в якій формі таке розпорядження (вказівка) було оформлено (письмово, усно, телефоном чи іншим способом)?
3. На підставі яких нормативно-правових або локальних актів здійснювалась організація пропуску 23 липня 2025 року сторонніх осіб до будівлі Ірпінської міської ради через службовий вхід до 08:00 год.?
4. Чи здійснювалася фіксація входу сторонніх осіб через службовий вхід (в журналі обліку або за допомогою відеоспостереження)? Якщо так, прошу надати копію відповідного журналу обліку або надати доступ/посилання на відеозаписи, що зафіксували вхід таких осіб.
5. Чи проводилась перевірка особистих речей, документів, що посвідчують осіб, реєстрація місця проживання осіб, що прибували через службовий вхід? Ким здійснювалась така перевірка?
6. Яка кількість місць у сесійній залі та скільки місць було зарезервовано для громадськості? Чи вівся облік зайнятих місць і чи було забезпечено принцип рівності доступу?
7. Які критерії використовувались для визначення, кого допускати до сесійної зали, а кому — відмовляти?
8. Який орган або уповноважена особа забезпечувала координацію допуску громадян до сесійної зали 23.07.2025 року?
9. Чи були виявленні особисто вами або за результатами доповідей відповідальних осіб будь-які порушення, допущені при організації доступу до будівлі ІМР 23.07.2025 року. Зокрема, чи проводився внутрішній службовий аналіз щодо дотримання режиму роботи установи, рівного доступу мешканців громади, законності вибіркового доступу сторонніх осіб через службовий вхід до початку робочого часу.
10. У разі наявності виявлених порушень, прошу надати: інформацію про осіб, щодо яких вжито заходів реагування або перевірки; копії відповідних актів реагування, розпорядження тощо.

Крім того, прошу:
- оприлюднити офіційну позицію виконавчого комітету ІМР щодо допуску сторонніх осіб через службовий вхід до сесійної зали, на офіційному сайті Ірпінської міської ради;
- вжити заходів для недопущення дискримінації мешканців громади у подальших випадках доступу до публічних засідань.

З огляду на високий суспільний резонанс зазначених подій, їх політичну чутливість, а також значний інтерес з боку медіа та громадськості, ПРОШУ НАДАТИ ВИЧЕРПНУ ПИСЬМОВУ ВІДПОВІДЬ У СТРОК НЕ ПІЗНІШЕ 5 (П’ЯТИ) КАЛЕНДАРНИХ ДНІВ з моменту отримання цього запиту.

З повагою,
Голова ГО "КОД ГРОМАДИ"
Євгенія РОСТОЛОПА

inform@imr.gov.ua,

2 Attachments

͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏
‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌
    ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌  
  ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌    
͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌    

Ірпінська міська рада повідомляє вас про відповідь на ваше звернення:

Номер 08-28/472

Дата рестр 31.07.2025

 

ГО "КОД ГРОМАДИ"

Доброго дня!

Строки для надання відповіді закінчились. Просимо надати відповідь на запит!

З повагою,

ГО "КОД ГРОМАДИ"

inform@imr.gov.ua,

2 Attachments

͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏
‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌
    ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌  
  ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌    
͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌    

Ірпінська міська рада повідомляє вас про відповідь на ваше звернення:

Номер 08-28/828472

Дата рестр 26.08.2025