Щодо заходи по збереженню активів, власником яких є ТОВ «Енергія-Новий Розділ» та ТОВ НВП «Енергія-Новояворівськ»
Доброго дня!
Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.
Національне антикорупційне бюро України — є державним правоохоронним органом, на який покладається попередження, виявлення, припинення, розслідування та розкриття корупційних правопорушень, віднесених до його підслідності, а також запобігання вчиненню нових.
Відкритість для демократичного цивільного контролю, підконтрольність і підзвітність суспільству, законність та верховенство права є основними принципами діяльності Національного антикорупційного бюро України.
Відповідно до ч. 2 ст. 100 КПК України, речовий доказ або документ, наданий добровільно або на підставі судового рішення, зберігається у сторони кримінального провадження, якій він наданий. Сторона кримінального провадження, якій наданий речовий доказ або документ, зобов’язана зберігати їх у стані, придатному для використання у кримінальному провадженні. Речові докази, які отримані або вилучені слідчим, прокурором, оглядаються, фотографуються та докладно описуються в протоколі огляду. Зберігання речових доказів стороною обвинувачення здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч. 4 ст. 100 КПК України, у разі втрати чи знищення стороною кримінального провадження наданого їй речового доказу вона зобов’язана повернути володільцю таку саму річ або відшкодувати її вартість. У разі втрати чи знищення стороною кримінального провадження наданого їй документа вона зобов’язана відшкодувати володільцю витрати, пов’язані з втратою чи знищенням документа та виготовленням його дубліката.
Відповідно до ч. 6 ст. 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
Як вбачається із відкритих джерел інформації, а також з Єдиного державного реєстру судових рішень та Єдиного державного реєстру активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, до управління Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі – «АРМА»), передано арештовані активи - майнові комплекси «Новороздільська ТЕЦ» та «Новояворівська ТЕЦ» (далі – «Активи»), власниками яких являються ТОВ «Енергія-Новий Розділ» та ТОВ НВП «Енергія-Новояворівськ» відповідно, на підставі:
• ухвали слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва від 07.06.2018 у справі №760/14541/18 в межах кримінального провадження від 22.06.2016 №22016000000000243 (активи ТОВ НВП «Енергія-Новояворівськ»);
• ухвали слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва від 07.06.2018 у справі №760/14539/18 в межах кримінального провадження від 22.06.2016 №22016000000000243 (активи ТОВ «Енергія-Новий Розділ»);
• ухвали слідчого судді Вищого антикорупційного суду від 29.09.2020 у справі №991/7449/20 у кримінальному провадженні №52018000000000547 від 12.08.2018 (активи ТОВ НВП «Енергія-Новояворівськ»);
• ухвали слідчого судді Вищого антикорупційного суду від 29.09.2020 у справі № 991/7450/20 у кримінальному провадженні №52018000000000547 від 12.08.2018 (активи ТОВ «Енергія-Новий Розділ»).
В Єдиному державному реєстрі активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні оприлюднено інформацію про те що, щодо зазначених вище Активів декілька разів проводились конкурсні відбори управителів та було укладено декілька договорів управління майном (активами).
З отриманої інформації за результатами розгляду запитів, в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації», стало відомо про направлення Львівською обласною державною адміністрації звернення до Національного антикорупційного бюро України за результатами засідання обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Львівської обласної державної адміністрації з питань, що стосуються функціонування переданих в управління Активів, належного виконання управителем умов укладених договорів щодо управління Активами, а також сталого проходження опалювального сезону у м. Новий Розділ та м. Новояворівськ Львівської області.
За результатами розгляду питання порядку денного комісії були напрацьовані певні рішення та надано доручення.
Питання прозорості діяльності Національного антикорупційного бюро України та результатів її роботи під час досудового розслідування кримінальних проваджень — є предметом широкої суспільної дискусії та численних публікацій в засобах масової інформації, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Надати інформацію, а також скан-копії документів про перелік заходів, вжитих Національним антикорупційним бюро України за результатами розгляду звернення Львівської обласної державної адміністрації щодо вирішення питань, напрацьованих на позачерговому засіданні обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, оформленого Протоколом №4 від 16 квітня 2019 року щодо проведення перевірки Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою перевірки фінансового-господарської діяльності ПП «Гарант Енерго М» з надання послуг споживачам міст Нововорівська та Нового Роздолу.
(2) Надати інформацію, а також скан-копії документів про вжиті Національним антикорупційним бюро України заходи збереження активів, власником яких є ТОВ «Енергія-Новий Розділ» та ТОВ НВП «Енергія-Новояворівськ», арештованих та переданих в управління АРМА на підставі:
• ухвали слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва від 07.06.2018 у справі №760/14541/18 в межах кримінального провадження від 22.06.2016 №22016000000000243;
• ухвали слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва від 07.06.2018 у справі №760/14539/18 в межах кримінального провадження від 22.06.2016 №22016000000000243;
• ухвали які стали підставою для припинення договірних відносин з управителями активів, та передання в управління іншому управителю.
• ухвали слідчого судді Вищого антикорупційного суду від 29.09.2020 у справі №991/7449/20 у кримінальному провадженні №52018000000000547 від 12.08.2018;
• ухвали слідчого судді Вищого антикорупційного суду від 29.09.2020 у справі № 991/7450/20 у кримінальному провадженні №52018000000000547 від 12.08.2018.
(3) Надати інформацію, а також скан-копії документів про здійснені Національним антикорупційним бюро України заходи реагування на протиправні дії управителів Активів та порушення ними умов договорів управління майном (активами), а також вчинення посадовими особами управителів та АРМА кримінальних правопорушень під час передання в управління Активів та управління ними.
З повагою,
Володимир БОГАТИР
³. . .
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]
02.07.2024 22016000000000243 52018000000000547
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]