Щодо заходів Міністерства охорони здоров’я України у питаннях належного забезпечення медичними послугами осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії проти України
Доброго дня!
Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.
З 24 лютого 2022 року значно збільшилась кількість людей, які внаслідок як безпосередньої участі у бойових діях, так і внаслідок повітряної атаки, контакту з вибухонебезпечними предметами втратили кінцівки, потребують протезування та реабілітації.
Міністерство охорони здоров’я України – є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, а також захисту населення від інфекційних хвороб, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, попередження та профілактики неінфекційних захворювань, забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах, зокрема розвитку медичних послуг, забезпечення державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення.
Діяльність Міністерства охорони здоров’я України у питаннях належного забезпечення населення медичними послугами – є предметом широкої суспільної дискусії та численних публікацій в засобах масової інформації, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Надати інформацію про чинні на даний час державні програми реабілітації для військових та цивільного населення, які постраждали внаслідок збройної агресії проти України.
(2) Надати інформацію про чинні на даний час місцеві програми реабілітації для військових та цивільного населення, які постраждали внаслідок збройної агресії проти України.
(3) Надати інформацію про державні та комунальні заклади охорони здоров’я, на базі яких здійснюється безоплатна реабілітація військових та цивільного населення, які постраждали внаслідок збройної агресії проти України в рамках реалізації державних та місцевих програм.
(4) Надати інформацію про чинні на даний час державні та місцеві програми відновлення та зміцнення ментального здоров’я військових та осіб, постраждалих внаслідок збройної агресії проти України, а також заклади охорони здоров’я, які такі програми реалізують.
(5) Надати інформацію про стан забезпеченості комунальних та державних закладів охорони здоров’я кваліфікованим медичним персоналом для проведення реабілітації військових та цивільного населення, а також відновлення та зміцнення ментального здоров’я військових та осіб, постраждалих внаслідок збройної агресії проти України.
З повагою,
Володимир БОГАТИР