Щодо законів, дозволяючих найманцям бити журналіста

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Олександр, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

Дуже прикро, що в України відбувається відкритий та неправомірний вплив на журналістів, з метою перешкоджання виконанню журналістській діяльності.
Зіткнувшись з багаточисельними недоброзичливими статтями у мій бік з боку працівників КДКА Одеської області вимушений звернутись до вас з цим листом.
Обставини, на які посилається Р. жодним чином не мають нічого спільного з істиною, яка полягає у наступному.
Перш за все хочу відмітити, що я є батьком двох малолітніх дітей з інвалідністю по зору (незрячі). З метою сприяння реалізації прав осіб з інвалідністю у 2017 році почав працювати журналістом на позаштатних засадах (в різних виданнях, проводячи розслідування, та висвітлюючи за допомогою ЗМІ (ТРК КРУГ, 7 канал, ТРК «Южная волна», ТРК «Редакція»
youtu.be/z2CxhM5yHtk youtu.be/QzPrLQF5W2Q youtu.be/s3p7hdb9ODE youtu.be/IBzoHxnG5MU youtu.be/wpi8v2vNSVE youtu.be/oiaBmsLHuv4 youtu.be/_UjjgLf43HA youtu.be/rTqzZah3wYE youtu.be/CLmkPYf8bJU youtu.be/k1gPMHpaM1Q youtu.be/WLHEfCmRH6M youtu.be/2UQfFiOdq28 youtu.be/NdCH75RHuOg youtu.be/YtKmfCl1SD0 youtu.be/rji3o2EJ9bk youtu.be/TUKuIK_1Umo youtu.be/ac05jPQNijA youtu.be/vLitoPe3MQc youtu.be/eS8Hx4bxMXI youtu.be/omrAygkMAqQ
) проблеми доступності та проблем осіб з інвалідністю у м.Одесі. Постанова ККУ ВС у справі №214/4970/18 (провадження №51-5467км19) містить вичерпний перелік роз’яснень що є журналістською діяльністю.
04.12.2020, виконуючи обов’язки журналіста за запрошенням надати показання, в якості свідка прийшов до будівлі, де знаходиться КДКА Одеської області на другому поверсі ( м.Одеса, вул. Жуковського, буд.23).
У зазначений день в якості журналіста повинен був зафіксувати відсутність доступності для осіб з інвалідністю до другого поверху, де знаходиться зазначене КДКА Одеської області (дерев’яні сходи, не обладнані пандусом та травмоопасні для осіб з інвалідністю по зору), а так само за допомогою домофону, встановленого на другому поверсі дізнатись чи будуть мене опитувати в якості свідка, чи ні.
Прийшовши заздалегідь до початку засідання (на скільки пам’ятаю за 5-7 хвилин), намагався зафіксувати вищевказані обставини, але виникли якісь особи в чорному одязі без розпізнавальних знаків, що посилались на те, що доступ до парадної, в якої сходи ведуть до другого поверху, де розташовується КДКА Одеської області(а також інша організація та квартира), відбувається тільки за якимось списком, тому що КДКА Одеської області проводить закрите засідання(повторюсь, що до початку засідання було ще декілька хвилин). Зазначене не може сприйматись в розумінні розсудливої людини як правда, бо чому саме перекрили доступ до парадної, а не, наприклад, цілий квартал, або в’їзд до Одеси, або і зовсім до України – незрозуміло, більш того – жодних належних документів для повного ознайомлення особами у чорному одязі без розпізнавальних знаків мені пред’явлено не було. Вважаю, що посилатись на конституційні положення свободи пересування, закріплених ст.33 Конституції України не потрібно, бо вони загальновідомі, та відповідають верховенству права. Зазначена група осіб, що знаходились у парадній була схожа на бандитів, про що я наголошував (не мали розрізнювальних ознак охоронців, пізніше вияснилось, що саме вони представлялися членами КДКА (!), – це все можна побачити з відео, яке було долучено до матеріалів кримінального провадження, яке дійсно є, та яке я вважаю політично замовленою, сфабрикованою по ангажованому тиску з боку членів КДКА Одеської області), та вже знаходились на місці у кількості біля шести осіб, та мали при собі вогнепальну зброю, спеціальні засоби (підтвердження можна побачити з відео, що долучено до матеріалів кримінального провадження). Маю непідтверджену інформацію, що вони відносяться до одеського клану олігархату (подробиці боюсь зазначати в листі). Більші детальну інформацію у цьому листі боюсь вказувати, бо після даної обставини до мене приходили особи, що погрожували знищенням майна, що належить моєї родині, а також фізичною розправою, після візиту котрих було викликано поліцію та знайдено небезпечну життя моєї родини річ, яку належним образом поліція запакувала та забрала. Мені також повідомили, що до цієї обставини причетна особа, яка у 2017 році під будівлею Приморського районного суду м.Одеси погрожувала мене вбити, та вирок відносно якої набрав законної сили при визнанні її винуватою (справа 522/21706/17), https://erau.unba.org.ua/profile/29709.
Почувши від зазначених осіб в чорному одязі (в своїх поясненнях в 2020 році Р. називала їх охоронцями, найнятими КДКА Одеської області) інформацію, яка не узгоджується зі здоровим глуздом, вимушений був викликати поліцію для забезпечення прав журналіста на збір інформації, бо раніше доступ до парадної був вільним, тим паче як пізніше вияснилось, що сходи в ній ведуть до інших приміщень, що не мають жодного відношення до КДКА Одеської області.
Після того, як з’явився наряд поліції(патрульні, а не СОГ, який викликався, що вже вказує не упереджене відношення до мене), працівники поліції жодним чином не відреагували на мої звернення щодо перешкоджання журналістської діяльності та щодо знаходження озброєних осіб на першому поверсі парадної, яка веде до другого поверху, де знаходиться КДКА Одеської області.
До речі, наявність предметів, схожих на зброю у осіб, що не надавали можливості попасти до під’їзду підтверджується відеофіксацією, яка долучена до матеріалів кримінального провадження.
Патрульні поліцейські змовившись з особами в чорному одязі без розрізнювальних знаків, відмовились реагувати на мою заяву про злочин належним чином, та не сприяли поновленню реалізації порушених прав, отже завідомо стали на бік опонента.
В цей час з’явився інший свідок, та також журналіст того самого видання, в якому перебував і я – Булгару Олексій Борисович, котрого особи у чорному одязі після декількох фраз пропустили. Розуміючи, що почали пропускати журналістів я також спробував пройти, при цьому показуючи посвідчення журналіста, та представляючись, але мене силою особи в чорному одязі почали виштовхувати з першого(можливо цокольного) поверху під’їзду, та під час цього, в зв’язку з наявною сходинкою при вході до парадної, на яку спираються двері, встиг прибрати одну ногу, а другу ногу зазначені особи в чорному одязі із хуліганських мотивів мені защемили дверми, спричинивши сильний, навіть невиноснимий біль, під час чого я отримав короткочасний шок, та почав голосно прохати допомогти працівників поліції штовхнути двері всередину, або щоб особи, які хуліганили привідкрили двері, але ні одні, ні інші не намагались допомогти, а лише насміхались наді мною (до речі по теперішній час зранку на праву ногу я не можу наступити – потрібно «розходитись», щоб більш-менш почати нормально ходити).
Вирішивши познущатись з мене ще більше, одна з осіб, що знаходився позаду мене, почав виривати мою защемлену ногу з зазначеного місця, чим спричинив ще більший біль, після чого одразу я відійшов на безпечну відстань з проханням викликати швидку допомогу, та в зв’язку з тим, що ніхто на це не відреагував, я почав особисто викликати швидку допомогу.
Вищезазначені обставини відбувались не зважаючи, що безпека журналіста, відповідно до закону прирівняна до безпеки працівника правоохоронного органу.
Р. в той день я зовсім не бачив. У парадній було чомусь темно, хоча звичайно на скільки відомо до цієї дати горіло світло. Після зазначеної події також Р. не бачив.
На скільки я пам’ятаю зі свого боку не викликав голову КДКА Одеської області.
Додатково хочу зауважити, що засідання постійно переносили, впливаючи на мене, як на журналіста, вимагали передати іншим особам мої речі, що використовувались для журналістської діяльності.
Нещодавно побачив в мережі інтернет (https://unba.org.ua/assets/uploads/legis...
https://kdka.odessa.gov.ua/wp-content/up... ) РІШЕННЯ № 162 «Про звернення до правоохоронних органів з приводу втручання та перешкоджання діяльності роботи КДКА Одеської області», «Відкритий лист Голові НААУ, Ради адвокатів України Ізовітовій Л.П.», викладені обставини що не відповідають дійсності, бо вважаю Вас вводять в оману. Дуже противно було ознайомлюватись з такою недостовірною інформацією, тим паче, що Р. дуже добре знає, що в цьому році я повинен був їхати з метою лікування дітей, а за даними обставинами та таким неправомірним впливом об’єктивно зробити цього не можу.
Особливо вважаю зухвалою вказівкою в листі за підписами членів КДКА Одеської області щодо використання якихось отруйних речовин, хоча проводилась експертиза, та експертом обставин наявності отруйних речовин встановлено не було.
При необхідності можу більш детально розповісти зазначені обставини, бо фактичні відомості не мають нічого спільного з інкримінованою мені статтею, а лише є нічим іншим, ніж політично-ангажованим переслідуванням. Впевнений, що це є нічим іншим, ніж неправомірним тиском та впливом на мене, як на журналіста.
Додати можу, що 01.11.2019 звернувся з адміністративним позовом до КДКА Одеської області, який розглядається по теперішній час.
Все, що робиться з боку членів КДКА Одеської області вважаю неправомірним тиском та впливом, який неприховано демонструється з метою притягти до відповідальності завідомо невинного, лише для зберігання власного авторитету членів КДКА Одеської області, а не для досягнення істини, що не узгоджується з принципом добропорядності.
Враховуючи вищенаведене, керуючись ст.20 закону України «Про доступ до публічної інформації» прошу надати інформацію щодо наступного.
1. Якими нормативно-правовими актами дозволено приймати та виносити рішення щодо заборони відвідування місць, які не використовуються для виключного відвідування КДКА Одеської області? Кому саме нормативно-правовими актами (законами) це дозволено?
2. Чи можливо працівникам КДКА Одеської області сприяти та ініціювати насилля по відношенню до працівника ЗМІ?
3. Хто відповідає за забезпечення доступності (недискримінації) осіб з інвалідністю до приміщення КДКА Одеської області, та яким документом це врегульовано?
4. Чи має приміщення, де розташоване КДКА Одеської області пожежний вихід?

З повагою,

Олександр

Управління доступу до публічної інформації, Офіс Президента України

1 Attachment