СКАРГА

Доброго дня!

СКАРГА

До громадської організації «Корупція-Стоп» звернулись користувачі автостоянки, розташованої на вул. Варненська (кінотеатр «Москва»), яка експлуатується ГО "Автомобілісти м. Одеси і Одеської області", щодо явних корупційних дій посадових осіб Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів.
ГО "Автомобілісти м. Одеси і Одеської області" є громадським об’єднанням зі статусом юридичної особи, основна діяльність якого направлена на сприяння захисту інтересів членів організації в сфері надання послуг зберігання транспорту.
Виконуючи статутні завдання ГО "Автомобілісти м. Одеси і Одеської області" експлуатує на законних підставах спеціально відведені автостоянки на території міста Одеси. Організація сплачує до бюджету збір за місця для паркування транспорту, виготовила паспорт об’єкту зберігання транспорту, укладає з КП «Одестранспарксервіс» договори балансоутримання місць для паркування, проводить роботи з благоустрою території міста, обладнує автостоянки, тобто є добросовісною організацією, яка в повній мірі виконує свої зобов’язання перед містом.
Незважаючи на добросовісну роботу понад 15 років, автостоянка організації, розташована на вул. Варненській (кінотеатр «Москва») в даний час є об’єктом незаконних та протиправних дій з боку керівництва Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів, а саме Машьянова Сергія Володимировича.
На території автостоянки організацією встановлено приміщення для обслуговуючого персоналу (диспетчерський пункт), що передбачено вимогами Постанови Кабміну №115 «Про затвердження правил зберігання транспортних засобів» та умовами договору балансоутримання з КП «Одестранспарксервіс». Таке приміщення знаходиться на території автостоянки вже багато років. Приміщення має розміри 2мх2м та вартість 27000,00 тис.грн., що підтверджується договором про безкоштовну передачу майна № 1/16.
Незважаючи на те, що диспетчерський пункт є обладнанням автостоянки та не використовується для здійснення підприємницької діяльності, в березні 2019 року працівники Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів склали припис про демонтаж диспетчерського пункту як тимчасової споруди та включили його в рішення виконавчого комітету Одеської міської ради № 125 «Про демонтаж тимчасових споруд».
Своє рішення про демонтаж тимчасової споруди ГО "Автомобілісти м. Одеси і Одеської області" Управління обґрунтувало нібито порушенням п. 16 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради від 09 жовтня 2013 року № 3961-VI . Проте якщо уважно звернути увагу на ці Правила, то вони стосуються тільки об’єктів, які використовуються для провадження підприємницької діяльності, а ГО "Автомобілісти м. Одеси і Одеської області" є неприбутковою організацією, яка включена Державною фіскальною службою до реєстру неприбуткових організацій.
Громадська організація оскаржила до суду рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 28.03.2019 р. № 125 «Про демонтаж тимчасових споруд» в частині, судовий розгляд справи призначено на 9 вересня 2019 року.
Відповідно до ухвали Одеського окружного адміністративного суду від 22 квітня 2019 р. у справі № 420/2309/19 заборонено Управлінню розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів вчиняти дії пов’язані із демонтажем тимчасової споруди ГО "Автомобілісти м. Одеси і Одеської області", розташованої за адресою м. Одеса, вул. Варненська. Ухвала є чинною та не скасована судом.
Таким чином, до ухвалення рішення у справі диспетчерський пункт не може бути демонтованим працівниками Управління.
Однак, 29 серпня 2019 року в порушення ухвали суду, без надання будь-яких повідомлень, порушуючи норми закону, посадові особи Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів демонтували диспетчерський пункт, який належить нашій організації та увезли його в невідомому напрямку. В приміщенні на момент демонтажу також знаходились документи автостоянки, журнали обліку транспортних засобів, особові дані користувачів тощо.
Місцезнаходження диспетчерського павільйону – штрафний майданчик Управління, розташований на 6-му км. Овідіопольскої дороги. За повернення диспетчерського павільйону, незважаючи на незаконність таких дій, працівники Управління вимагають сплатити вартість демонтажу, переміщення та зберігання споруди, при цьому одночасно затягуючи строк розгляду заяви
В зв’язку з наведеним, організацією подано заяву до Київського відділу поліції за фактом самоуправства посадових осіб Управління, на даний момент ведеться слідство.
За відсутності приміщення для обслуговуючого персоналу робота автостоянки та зберігання транспортних засобів членів організації неможлива. Внаслідок незаконних дій Управління робота автостоянки фактично паралізована.
На підставі вищевикладеного, керуючись законом України «Про прокуратуру» та Законом України «Про запобігання корупції» прошу Вас перевірити, викладені в скарзі обставини, вжити заходи прокурорського реагування, припинити порушення прав автокористувачів автостоянки на вулиці Варненській (кінотеатр «Москва»), а також притягнути винних осіб до відповідальності.

З повагою,

Голова громадської організації

Игор Вікторович Француз

Департамент доступу до публічної інформації, Офіс Президента України

1 Attachment

Доброго дня!

Також зазначимо:

Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів очолює виконуючий обов’язки начальника управління Машьянов С.В.
Згідно "Положення про управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради", затвердженого 28.02.2011 року, відповідно п. 4.1 зазначено, що Управління очолює начальник управління, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою.
Таким чином, керівником даної юридичної особи є виключно начальник управління, а не виконуючий обов’язки начальника.
Отже, згідно законодавства, на сьогоднішній день дане управління очолює особа, яка фактично не наділена повноваженнями, а відтак взагалі не має права вчиняти будь-які дії від іменні вказаної юридичної особи – Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів.

У 2015 році, в рамках Справи № 522/11697/15-а, Приморським районним судом м.Одеси, прийнята Постанова, що не була оскаржена до апеляційного суду, а відтак набула законної сили.
Постановою винесено, що так званий в.о. начальника управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради - Машьянов С.В., не є посадовою особою, яка наділена повноваженнями у встановленому законом порядку.
Як закріплено в ст. 124 Конституції України рішення суду є обов’язковим для виконання на всій території України, а відтак обставини встановлені у рішенні суду не підлягають доказуванню як в цивільному так і в адміністративному судочинстві.

З повагою,

Игорь

Департамент доступу до публічної інформації, Офіс Президента України

1 Attachment

Доброго дня!
По-перше, вимога розпорядника поставити підпис і дату є незаконною, адже відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» це стосується тільки письмових запитів, тобто тих, що надіслані звичайною поштою, а не електронною.

По-друге, у запиті повністю вказане повне ім’я запитувача (прізвище, ім’я, по батькові).

От щодо зазначення контактної інформації (поштова адреса чи адреса електронної пошти, а також номер засобу зв'язку), то можу сказати, що в даному випадку розпорядник занадто буквально тлумачить вимогу зазначити її у самому тексті запиту. Адже саму адресу видно із отриманого повідомлення і розпорядник неодноразово надсилав на неї свою відповідь.

З цього приводу Уповноважений ВРУ з прав людини у своєму офіційному роз’ясненні зазначив (https://dostup.pravda.com.ua/news/public...), що «контактна інформація (поштова адреса чи адреса електронної пошти, а також номер засобу зв'язку) необхідна для того, щоб розпорядник інформації мав змогу надіслати запитувачу відповідь на актуальну адресу, а також для зворотного зв’язку із запитувачем (наприклад, для уточнення запитуваної інформації, повідомлення про відправлення відповіді тощо)».

А отже, якщо розпорядник в отриманому електронному повідомленні бачить адресу, на яку він фактично може надіслати відповідь, то це можна розглядати як «зазначення контактної інформації у запиті» і дотримання формальних вимог до запиту, що передбачені статтею 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

З повагою,

Игорь

Департамент доступу до публічної інформації, Офіс Президента України

1 Attachment