Ви можете підтримати роботу сайту "Доступ до правди": ЗАДОНАТИТИ

СКАРГА на неправомірні дії командування військової частини А7292 та порушення моїх прав на медичне лікування й належне проходження військово-лікарської експертизи

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Верозуб Анатолій, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Верозуб Анатолій

До:
Командування Об’єднаних Сил Збройних Сил України
Військова прокуратура України
Уповноважений Верховної Ради України з прав людини
Командувач Військово-Морських Сил ЗСУ
Міністерство оборони України
Командування Сухопутних військ ЗСУ
Офісу Президента України
Офісу Генерального прокурора України

Від:
Старший солдат Верозуба Анатолія Володимировича,
військовослужбовця військової частини А7292
Дата народження: 13.09.1972 р.
РНОКПП: 2655410237
Адреса: 02166, м. Київ, вул. Вигурівський, буд. 5, кв. 350
Телефон: 0974560245
Електронна пошта: [email address]

СКАРГА на неправомірні дії командування військової частини А7292 та порушення моїх прав на медичне лікування й належне проходження військово-лікарської експертизи

Я, Верозуб Анатолій Володимирович, проходжу амбулаторне лікування у місті Києві за медичними показаннями. Маю направлення на подальше стаціонарне лікування в КНП КОЦМД у смт Ворзель (Київська обл.), після якого маю пройти ВЛК саме за місцем лікування, як це передбачено чинними нормативними актами.
Проте, командування військової частини А7292 видало розпорядження №305 від 10.05.2025, яким зобов’язує мене прибути до ППД у смт Дробишеве (Донецька область) до 20:00 12.05.2025 р. для проходження медогляду ВЛК. Відповідальним за виконання розпорядження визначено старшого офіцера на ППД "Буревісник", а сам документ підписано капітаном Телендієм Олегом.
Таке розпорядження є незаконним і створює загрозу моєму життю та здоров’ю, оскільки:
• суперечить встановленому порядку організації ВЛК (п. 6.28 Положення про ВЛК);
• порушує рекомендації лікаря-психіатра Домініченка Я.Л. від 09.05.2025 р., в якому прямо вказано на необхідність госпіталізації;
• змушує перервати лікування у Києві та порушити маршрут медичної допомоги.
Крім того, мене відкрито попереджено, що у разі невиконання цього розпорядження буде ініційоване внесення відомостей щодо мене як такого, що самовільно залишив частину (СЗЧ). А це означає можливе порушення кримінального провадження за статтею 407 Кримінального кодексу України, яка передбачає:
"Самовільне залишення військової частини або місця служби карається триманням у дисциплінарному батальйоні на строк до двох років або позбавленням волі на строк до трьох років."
Таким чином, я фактично перебуваю під загрозою незаконного кримінального переслідування, незважаючи на документально підтверджену неможливість виконання наказу з об'єктивних медичних причин.

Медичні підстави
На підставі об’єктивних медичних даних встановлено:
• F41.2 — Змішаний тривожний і депресивний розлад, асоційований з бойовим стресом, емоційно-вольовою нестійкістю
• F43.2 — Посттравматичний стресовий розлад (ПТСР)
• F32.1 — Депресивний епізод середньої тяжкості
• G45.8 — Транзиторна ішемічна атака
• G93.4 — Енцефалопатія змішаного генезу
• K76, K86.1 — Стеатогепатоз, хронічний панкреатит
• I67.8 — Гіпертонічна хвороба ІІІ ступеня
МРТ головного мозку (02.05.2025 р.): ознаки церебральної мікроангіопатії.
ЕКГ (28.04.2025 р.): дифузні зміни міокарда.
Запис психіатра: необхідне стаціонарне психіатричне лікування, госпіталізація у КНП КОЦМД смт Ворзель.

Порушення нормативних актів
• П. 1.1 Розділу ІІ Положення про ВЛК: оцінка придатності можлива лише після вивчення стану здоров’я;
• П. 6.6 Наказу МОУ №402: військовослужбовці проходять ВЛК за територіальним принципом, включно за місцем лікування, навчання, відрядження або проведення відпустки;
• П. 6.28: направлення на стаціонарне обстеження у випадку сумнівів;
• П. 6.15: у разі вибуття на лікування довідка ВЛК видається на руки, а після завершення лікування — можливий повторний медичний огляд за місцем проведення лікування або відпустки;
• П. 22.12: висновок ВЛК чинний протягом 12 місяців, і у разі змін стану здоров’я військовослужбовець має право на повторне обстеження;
• Ст. 11 ЗУ "Про соц. і правовий захист військовослужбовців": командири зобов’язані дбати про збереження здоров’я підлеглих;
• Ст. 262 Статуту внутрішньої служби: оформлення звільнення або продовження лікування може здійснюватися через ТЦК та СП без повернення до військової частини;
• Ст. 407 КК України: самовільне залишення військової частини є кримінальним злочином, і погрози притягнення до відповідальності без належної правової підстави є недопустимими засобами впливу на військовослужбовця.
Окрім того, згідно з роз’ясненнями щодо проходження ВЛК під час дії воєнного стану, військовослужбовці можуть бути оглянуті в позаштатних ВЛК при цивільних лікувальних закладах, де вони перебувають на лікуванні, а не зобов’язані повертатися до військової частини для проходження медогляду.
• П. 1.1 Розділу ІІ Положення про ВЛК: оцінка придатності можлива лише після вивчення стану здоров’я;
• П. 6.8 і 6.9: обов’язкове залучення спеціалістів, індивідуальний підхід, врахування медичних документів;
• П. 6.28: направлення на стаціонарне обстеження у випадку сумнівів;
• П. 20.1, 20.2: рішення можуть бути переглянуті Центральною ВЛК;
• Ст. 11 ЗУ "Про соц. і правовий захист військовослужбовців": командири зобов’язані дбати про збереження здоров’я підлеглих.
• Ст. 407 КК України: самовільне залишення військової частини є кримінальним злочином, і погрози притягнення до відповідальності без належної правової підстави є недопустимими засобами впливу на військовослужбовця.
На підставі вищенаведеного,
ПРОШУ:
1. Провести службову перевірку щодо перевищення повноважень з боку капітана Телендія Олега, який підписав розпорядження №305.
2. Визнати незаконним розпорядження про моє повернення до ППД у смт Дробишеве (Донецька область) у період лікування.
3. Забезпечити проходження ВЛК у м. Києві після завершення стаціонарного лікування у КНП КОЦМД смт Ворзель.
4. Вжити заходів, щоб запобігти переслідуванню з боку СЗЧ або інших структур за нібито "неприбуття" при наявності обґрунтованих медичних підстав.

11.05.2025 року Верозуб А.В.

Уповноважений Верховної Ради України з прав людини

1 Attachment

Цей лист сформовано автоматично та не потребує відповіді. Для перегляду
вмісту файлу необхідно перевірити його кваліфікований електронний підпис
за допомогою відповідних державних онлайн-сервісів.