Соціальна стипендія в ПТНЗ

Каткрина Зєнкова

Доброго дня!

У професійно-технічному навчальному закладі виникло спірне питання щодо призначенні соціальної стипендії.
Так, пунктом 24 Порядку призначення і виплати стипендій, затвердженого постановою КМУ від 12.04.2004 №882 (в редакції постанови КМУ від 28.12.2016 №1050, із змінами), встановлено категорії учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти, яким у межах коштів, передбачених для виплати стипендії, першочергово призначаються академічні та соціальні стипендій. До цих категорій належать і учні з малозабезпечених сімей (за умови отримання відповідної державної допомоги згідно із законодавством), і учні, які є дітьми з інвалідністю та особами з інвалідністю I-III групи.
Відповідно до п.4 Порядку №882 учням ПТНЗ призначаються академічні стипендії (за результатами навчання) та соціальні (на підставі законів, що встановлюють державні пільги і гарантії щодо призначення соціальних стипендій для окремих категорій громадян).
Законами України «Про охорону дитинства», «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» не встановлено державні пільги і гарантії щодо призначення соціальних стипендій для учнів з малозабезпечених сімей і учнів з інвалідністю.
Чи вірно я розумію, учні ПТНЗ з малозабезпечених сімей та учні, які є дітьми з інвалідністю та особами з інвалідністю I-III групи, не мають права на призначення соціальної стипендії та у стипендіальної комісії відсутні підстави для призначення їм такої стипендії?
Також, незрозумілим залишається таке питання: учні ПТНЗ з малозабезпечених сімей та учні з інвалідністю мають право на призначення академічної стипендії незалежно від їх середнього балу успішності? Чи їм першочергово призначається академічна стипендія, у разі коли їх бал успішності 7 або вище, а коштів у ПТНЗ вистачає на виплату академічної стипендії учням починаючи, наприклад, з 8 балів?
Дякую за відповідь!

З повагою,

Каткрина Зєнкова

informzapyt, Міністерство освіти і науки України

1 Attachment

На Ваш лист від 25.01.2022 року повідомляємо таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.

Частина перша статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
визначає, що публічна інформація – це відображена та задокументована
будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана
або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх
обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у
володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної
інформації, визначених цим Законом.

Відповідно до положень пункту 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного
суду України від 29 вересня 2016 року № 10 «Про практику застосування
адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації»
(далі – постанова Пленуму) визначальним для публічної інформації є те, що
вона заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях та
знаходилась у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників
публічної інформації. Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді
на яке необхідно створити інформацію, крім випадків, коли розпорядник
інформації не володіє запитуваною інформацією, але зобов’язаний нею
володіти.

Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини п’ятої статті 19
Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію
має містити: ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу
електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є; загальний
опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого
зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання
запиту в письмовій формі.

Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини другої статті 2
Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не
поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються
спеціальним законом, Законом України «Про звернення громадян». У зверненні
громадянина, відповідно до частини сьомої статті 5 Закону України «Про
звернення громадян», має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце
проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження,
пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення
повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В
електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу,
на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші
засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при
надсиланні електронного звернення не вимагається.

 

Враховуючи зазначене, Міністерство освіти і науки України не має правових
підстав для розгляду Вашого листа відповідно до положень та вимог законів
України «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян».

Принагідно зазначаємо, що Ви маєте право звернутися до Міністерства освіти
і науки України із запитом на інформацію або зі зверненням громадянина
відповідно до положень діючого законодавства.

 

 

Відділ планування, зв’язків з громадськістю та доступу до публічної
інформації

директорату європейської інтеграції, бюджетування та узгодження політик

 

показати цитоване