Спалах COVID-19. Джерело поширення. Системна бездіяльність (покривання). Корупція.

Павло Теличко

Міністру охорони здоров'я України
Максимові Степанову

ЗУ "Про доступ до публічної інформації", ЗУ "Про запобігання корупції"

Вірогідно, спалах COVID на заході України (як і поширення хвороби на територію Держави) зумовлено діями певних громадсько-політичних суб'єктів - за сприяння органів місцевого самоврядування, при бездіяльності (покриванні) Національної поліції, Держпраці, ДФС та МОЗ.
В результаті бездіяльності - проявилися фатальні наслідки: катастрофічні спалахи смертельно-небезпечної хвороби COVID-19, поширення не лише в місті Ів.-Франківську та області, але й по цілій Україні.

У матеріялах, що опублікували місцеві інтернет-ресурси, виявлено дії посадових осіб, політичних суб'єктів; та ознаки злочинної бездіяльності держслужбовців, подання вірогідно-неправдивої інформації (в т.ч. - посадовцями МОЗ). Докладніше про вірогідний спосіб поширення хвороби - описано у публікації
«Абетка COVID-фейкотворства»
https://www.htokrajnij.ga/2021/02/abetka...

Стислий(!) перелік системних дій, що -вірогідно- стали причиною поширення хвороби (з додаванням фото-фактів) - викладено у публікації
«Що могло спричинити COVID-сплеск на Прикарпатті?»
https://www.htokrajnij.ga/2021/02/sho-sp...

На мою думку, ріст захворюваності було спровоковано - халатністю (системними діями?) органів місцевого самоврядування ще напередодні епідемії. Саме тоді (у лютому 2020) з Ів.-Франківська було відправлено в Китай - великий об'єм медичних засобів (перелік, реальну кількість, вартість - не надано дотепер). У результаті - мешканці області, а головне - медперсонал(!) залишилися навіть без найнеобхіднішого (маски, антисептики). Вірогідно - саме це й спричинило зростання захворюваності. Реальна кількість хворих - приховувалася: діагностували пневмонію, COVID-тести не проводили (ст.238 ККУ). Подробиці - у публікації
«Як усе починалось? 27.03.20 Хворих по області – 24. В місті Ів.-Франківськ – майже 200»
https://www.htokrajnij.ga/2021/02/hvoryh...

Про виявлені обставини було поінформовано МОЗ із проханням надати докладнішу інформацію та вимогою вжити відповідних заходів (чого зроблено не було). В результаті - після відновлення транспортного сполучення - небезпечна хвороба почала ширитися по Україні (вірогідний алгоритм викладений у публікації
«COVID на Прикарпатті. Звідки вірусок прийшов?»
https://www.htokrajnij.ga/2021/02/covid-... ).

Запроваджені Урядом карантинно-обмежувальні заходи - здебільшого - іґнорувалися (докладні подробиці, фото, факти - у публікації https://www.htokrajnij.ga/2021/02/sho-sp... ).

Так після чергового локдауну (січень 2021) - статистика на заході України зросла до кричущих масштабів, повністю приховувати її стало вже неможливо. Початок розбору реальних причин сплеску захворюваності вміщує Агенція новин «Фіртка» у публікації
«COVID-столиця України – Ів.-Франківськ. Звідки почалось і хто кришує»
https://firtka.if.ua/blog/view/covid-sto...

Суспільний резонанс і вихід вищезгаданих публікацій - змусили до часткового згортання вакханалії. Лише в перших числах березня(!) 2021(!) - почали повільно згортати масові заходи, що регулярно(!) організовувались за участю міського голови Р.Марцінківа. Агіт-намети "Марцінків Руслан" - нарешті прибрали з міських вулиць і площ. На кілька днів (учора, 04.03, знову надійшло повідомлення від містян про появу згаданого "реквізиту"). Наголошую, що вказаний вияв суспільної активності - заявлений в офіційних документах з ІФ МВК як масовий захід; провокує до збільшення контактів і мобільності населення, а також - такі дії завідомо могли спричинити поширення захворювання (ст.325 ККУ).
Так, люди в наметах стояли на вулицях міста - впродовж цілого дня (не залежно від погоди), контактували з незліченно-великою кількістю людей (здебільшого - навіть без захисних масок), роздавали агіт-матеріяли (з рук - в руки). До всього - прийти й підписатись у вказаних агіт-наметах - закликав особисто міський голова. Одна ручка на всіх; жодних антисептиків, рукавичок; персонал без масок (як бачимо на фото в публікаціях), вистояний і в спеку, і в дощ, і в морози.
Окрім наметів - агіт-продукцію міського голови (календарі, газети тощо) продовжують роздавати у храмах міста - після недільних богослужінь. "Роздатковий матеріял" персонал отримує з тих самих рук, що й працівники наметів. Отже, достатньо захворіти одному - він потенційно заражає керівництво, від якого хвороба передається решті персоналу, які в свою чергу - роздають інфекцію по всьому місту (в комплекті з агіт-матеріялами).
Тож виявлена схема - завідома може бути джерелом поширення хвороби. А діяла - впродовж усього часу пандемії (за винятком перших 3-х тижнів локдауну 2020-го року).

Оскільки:
• дотепер НЕ надано інформації, запитуваної від мого імені в численних документах,
• не виявлено організаторів та виконавців системи, що завідомо може бути джерелом поширення вірусу,
• не вжито заходів для припинення роботи вказаної системи,
• не притягнуто до відповідальності організаторів та головного бенефіціяра порушень; не виявлено навіть прізвищ організаторів, замовника, виконавців - у повному складі,
• не надано правової оцінки діям/бездіяльності органів місцевого самоврядування, Держпраці, ДФС, НП, МОЗ (що може свідчити про системне покривання ознак адміністративних та кримінальних правопорушень, приховування або умисне перекручення відомостей про стан захворюваності)
- на мою думку - має місце КОРУПЦІЙНА СКЛАДОВА (дії/бездіяльність з метою покривання правопорушень, вчинена рядом держслужбовців - вірогідно - за попередньою змовою). Внаслідок злочинної бездіяльності (покривання) - виникла ситуація, що призвела до загрози життю людей та реальних людських жертв (кількість смертей від COVID - зростає).

З огляду на викладене, прошу надати чітку й вичерпну інформацію:
1. Чи зафіксовані в очолюваному Вами відомстві - виявлені факти?
2. Яких заходів було/буде вжито для перевірки наданої інформації, виявлення порушників, притягнення до відповідальності тощо?
3. Хто (установа, відомство) повинен (був) реагувати на виявлені обставини?
4. Хто (установа, відомство) повинен надати правову оцінку виявленим обставинам, виявити й притягнути до відповідальності відповідних посадовців?
5. Яку саме відповідальність (адміністративну, кримінальну), хто персонально (ПІБ, посада) поніс/понесе за приховування інформації/показників, надання відповідей не по суті запиту, відмови надати запитувану інформацію та документи в повному обсязі, не здійснення перенаправлень до відповідних розпорядників, інші дії/бездіяльність, що перешкодила мені в здійсненні професійної діяльності журналіста (об'єктивне висвітлення суспільно-необхідної інформації на підставі документів з авторитетних джерел)?
6. Яку саме відповідальність (адміністративну, кримінальну), хто персонально (ПІБ, посада) поніс/понесе за:
а) не-вжиття заходів для припинення порушень карантинних обмежень, запроваджених Урядом;
б) приховування інформації про реальний стан поширення смертельно-небезпечної хвороби;
в) покривання дій/бездіяльності посадовців?
7. Коли (дата) ким (ПІБ, посада, відомство) буде наданий повний об'єм інформації, витребуваної від мого імені в попередніх запитах, направлених - зокрема - до в очолюване Вами відомство?

Вказані публікації прошу вважати невід'ємною частиною запиту - як такі, що містять підтверджуючу інформацію (частину доказової бази) та ознаки можливих кримінальних та адміністративних правопорушень.

Оскільки виявлені обставини -на мою думку- містять ознаки корупційної складової - прошу розглядати даний запит з урахуванням вимог ЗУ "Про запобігання корупції". Нагадую про обов'язок держслужбовців - при виявленні ознак корупції - повідомляти відповідні антикорупційні органи.

Усе викладене мною в даному запиті та наведених публікаціях - не вирок, категоричне ствердження чи істина в останній інстанції, але - думки (оціночні судження) журналіста. Саме тому й потребую офіційних висновків - для авторитетного інформування громадськості.

Наголошую: запитувана інформація становить гострий суспільний інтерес та стосується РЕАЛЬНОЇ ЗАГРОЗИ ЖИТТЮ людей, а отже - НЕ може бути прихованою.
Тому вимагаю надати УСЮ НАЯВНУ інформацію та копії перенаправлень - у 5-денний, передбачений ЗУ термін.
Решту (результати службових розслідувань, пошук серед великої кількості даних тощо) - не пізніше 20-денного, передбаченого ЗУ терміну.
Результати заходів, здійснених на виконання вимог ЗУ "Про запобігання корупції" - прошу повідомити мені окремо, в передбачений ЗУ термін (як заявник-викривач - я маю право на отримання ПОВНОЇ інформації про хід розгляду та результати).
У разі виникнення додаткових питань - прошу контактувати зі мною телефоном, вказаним у попередніх запитах від мого імені.
Додаткова інформація з'являтиметься, зокрема, на інформаційному ресурсі «Хто крайній, га?!» https://www.htokrajnij.ga/ під теґом COVID.

З повагою,
Павло Теличко, журналіст.

Павло Теличко залишив коментар ()

Попередня інформація про розміщення агіт-наметів всупереч постанови Кабміну - у публікації
https://firtka.if.ua/blog/view/star-novo...
Було також здійснено два телефонних повідомлення на лінію 102, оформлено 2 інформаційних запити в НацПоліцію та в Держпраці, ДФС, МінСоцПолітики.

Public Health Department MOH,

1 Attachment

--
З повагою
Директорат громадського здоров'я  та профілактики захворюваності МОЗ
України

Павло Теличко залишив коментар ()

Оскільки була надана формальна відписка (неправомірна відмова - згідно ст.22 ч.2) - оформив новий запит-скаргу https://dostup.pravda.com.ua/request/ska...