Ви можете підтримати роботу сайту "Доступ до правди": ЗАДОНАТИТИ

Тлумачення норм

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Мельник Василь, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Мельник Василь

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

У зв’язку з необхідністю належного оформлення та подання документів для взяття бюджетних зобов’язань за договорами підряду з будівництва до органів Державної казначейської служби України, прошу надати офіційне роз’яснення щодо правильного тлумачення норм Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджених наказом Міністерства фінансів України № 309 від 02.03.2012 року, Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов'язань та проведення платежів, затверджених наказом Державної казначейської служби України № 68 від 24.09.2013 року та Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 року.
Проблематика питання виникає на стадії перевірки поданого для реєстрації договору підряду долученим документам (у т.ч. кошторису). Так, на стадії реєстрації договору в органах ДКСУ працівниками здійснюється звіряння сум (вартості) матеріалів, устаткування та інших позицій договірної ціни підписаної з підрядною організацією шляхом порівняння цін договірної ціни договору зі зведеним кошторисним розрахунком розробленим у ході проектування, тобто на стадії підготовки інвесторської документації.
Природньо, що з урахуванням Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами відкритих торгів ключові показники у договірній ціні змінюються підрядною організацією з урахуванням особливостей її господарської діяльності.
Вартісні показники в позиціях, такі як устаткування чи матеріали, можуть різнитися з тими, які визначені в проектно-кошторисній документації, разом з цим загальна вартість об’єкту не збільшується, а у випадку аукціону може навіть бути зменшеною.
Враховуючи вищесказане прошу надати роз’яснення з таких питань:

1. Чи вважаються тотожними за змістом та правовою природою такі документи: зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва, що є складовою частиною затвердженої проєктно-кошторисної документації та погоджений замовником та підрядником кошторис, на підставі якого визначено договірну ціну і який є додатком до договору підряду?
Чи підлягають звірці на відповідність позиції (вартість матеріальних ресурсів, витрати на устаткування, вартість експлуатації будівельних машин і механізмів і т.д.) зведеного кошторисного розрахунку з ПКД та узгоджений сторонами кошторис договірної ціни?
2. Який документ (або їх перелік) органи Казначейства повинні приймати як підтвердний документ щодо вартості будівельних робіт:
зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва, розроблений у складі ПКД чи кошториси, що додаються підрядниками до договірної ціни,
чи обидва документи виконують різні функції та подаються одночасно?
3. Чи зобов’язаний замовник робіт при укладенні договору з виконавцем робіт, що не є платником ПДВ, зменшувати вартість договірної ціни, визначеної за результатом аукціону/без проведення торгів якщо така договірна ціна, є аналогічною розробленій кошторисній вартості об’єкту з ПДВ (приклад: інвесторська вартість об’єкту з ПДВ - 2 500,0 тис. грн., очікувана вартість робіт з ПДВ – 2 500,0 тис.грн, пропозиція учасника без ПДВ, адже перебуває на спрощеній системі оподаткування, - 2 500,00 тис.грн., ціна договору без ПДВ – 2 500,00грн.).

З повагою,

Мельник Василь

zapyt, Міністерство економіки

Добрий  день.

Ваш запит  зареєстровано  25.11.2025  та передано в роботу.

Очікуйте відповідь.

 

 
 
 

 

Мінекономіки, Міністерство економіки

3 Attachments

2006-10/81366-03 : 27.11.2025

:
.

ϳ: ([email address])

! ̳: [Міністерство економіки request email]

, 䳿 ̳ https://pulse.gov.ua

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

Міністерство фінансів України,

2 Attachments

18070-12/-1393/2047 : 28.11.2025

' , ̳ 309 02.03.2012 , ' , 68 24.09.2013, , ̳ 668 01.08.2005.

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

Міністерство фінансів України,

2 Attachments

04320-10/-1393/2062 : 02.12.2025

. , ̳ 02.03.2012 309,

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]