Уточнення відомостей щодо реєстрації та правосубʼєктності

Чирко вікторія Олександрівна

Згідно статті 3 Конституції України (імперативний припис, документ 254к/96-ВР від 28.06.1996 р.) держава (в особі всіх її органів та посадових осіб) відповідає за свою діяльність перед людиною.
Відповідно до положень ст.40 Конституції України (Основний Закон) усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Стаття 34 Конституції України гарантує кожному право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.
Конвенція Ради Європи про доступ до офіційних документів (документ 994_001-09) від 20.05.2020 року гарантує право на отримання доступу до офіційних документів відповідно до ст.ст.1, 2 цієї Конвенції.
Відповідно до ст. 8 Конституції України: В Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.
Згідно з положеннями статті 21 Закону «Про доступ до публічної інформації», інформація на запит надається безкоштовно. При наданні запитувачу інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
Закон України «Про доступ до публічної інформації» визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації та інформації, що становить суспільний інтерес.
Відповідно до положень пункту 6 частини першої ст.3 Закону України «Про доступ до публічної інформації» право на доступ до публічної інформації
гарантується юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.
Відповідно до положень ст.4 Закону України «Про доступ до публічної інформації», доступ до публічної інформації здійснюється на принципах прозорості та відкритості діяльності суб'єктів владних повноважень, вільного отримання, поширення та будь-якого іншого використання інформації, що була надана або оприлюднена відповідно до цього Закону, рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак. Згідно з положеннями ст.5, зазначеного закону, доступ до публічної інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.
Відповідно до положень частини 2, 3 ст.22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел або відповідь не по суті запиту - вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.
Відповідно до Конституції України ЗУ «Про безоплатну правничу допомогу» визначає зміст права на безоплатну правничу допомогу, порядок реалізації цього права, суб’єктів, підстави та порядок надання безоплатної правничої допомоги, державні гарантії щодо надання безоплатної правничої допомоги.
Відповідно до положень ст.1 ЗУ «Про безоплатну правничу допомогу», терміни застосовуються в такому значенні:
безоплатна правнича допомога - правнича допомога, що гарантується державою та повністю або частково надається за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів та інших джерел;
правнича допомога - надання правничих послуг, спрямованих на забезпечення реалізації прав і свобод людини і громадянина, захисту цих прав і свобод, їх відновлення у разі порушення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 року №154 «Про затвердження Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки зазначено:
7. Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя є юридичними особами публічного права, мають самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Казначейства.
Районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є відокремленими підрозділами відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя.
Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки має печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
6. Трудові відносини працівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки регулюються законодавством про працю.
Керуючись ст. 9 Закону України від 15.05.2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями в ЄДР містяться відомості щодо юридичної особи, зокрема, дані про відокремлені підрозділи юридичної особи.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зазначено:
1. Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб – підприємців.
Відомості з ЄДР, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.
Таким чином, відокремлений підрозділ – це підрозділ юридичної особи, що знаходиться поза її місцезнаходженням, здійснює всі або частину її функцій, виконує роботи або операції, надає послуги від імені юридичної особи, або здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи.
Відокремлений підрозділ не є юридичною особою. Такий підрозділ наділяється майном юридичної особи, що його створила, і діє на підставі затвердженого нею положення. Підприємства можуть відкривати рахунки в установах банків через свої відокремлені підрозділи відповідно до закону.
Відомості про відокремлені підрозділи юридичних осіб містяться в ЄДР.
Відповідно до ст. 87 Цивільного кодексу України: 4. Юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.
Указом Президента «Про введення воєнного стану в Україні» зазначено, що можуть обмежуватися права, а не обмежені права.
Станом на 01.07.2024 року жодним діючим нормативно-правовим документом, Конституцією України чи Законом України не обмежені права людини і громадянин передбачені статтями 30-34, 38, 39, 41-44, 53 Конституції України. Тому відсутні підстави для обмеження права на отримання доступу до публічної інформації.
Постанова КМУ від 19 жовтня 2016 р. № 736 «Про затвердження Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію» - є таким, що обмежує права людини і громадянин передбачені статтями 30-34, 38, 39, 41-44, 53 Конституції України, а тому є неконституційним.
Суперечність закону чи іншого правового акта Конституції України свідчить про його протиправність. Протиправність вказує на:
- незаконність акта;
- відсутність правових підстав для дії такого акта як регулятора суспільних відносин;
- неможливість створення ним відповідних правових наслідків для суб’єктів будь-яких правовідносин.
Згідно ст.19 Конституції України: Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Керуючись ст.ст.3, 5 ,8, 13, 14, 19, 22, 23, 28, 32, 34, 40, 69 Конституції України, ст. ст. 2, 5, 10, 20, Закону України «Про інформацію», ст. ст. 3, 4, 5, 10, 14, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», ЗУ «Про безоплатну правничу допомогу», на підставі вищезазначеного,

ВИМАГАЮ:
1. Надати інформацію, що знаходиться у володінні Міністерстві оборони України про суб'єкт під назвою «Запорізький обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки», код ЄДРПОУ 07835529, а саме:

1) Витяг з відомчого обліку Міністерства оборони України в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) стосовно «Запорізький обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки», код ЄДРПОУ 07835529.
2) Чи є у «Запорізький обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки», код ЄДРПОУ 07835529 відокремлені підрозділи?
3) Які співробітники мають право підпису у «Запорізький обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки», код ЄДРПОУ 07835529, надати зразки копій підписів відповідальних співробітників/ керівника?
4) Надати наказ або рішення про затвердження штатного розпису на 2023 р. та на 2024р. у «Запорізький обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки», код ЄДРПОУ 07835529, що містить перелік військовослужбовців, державних службовців та працівників юридичної особи.
5) Наказ або рішення Міністерства оборони України про затвердження положення (або статуту) «Запорізький обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки», код ЄДРПОУ 07835529.
6) Наказ або рішення Міністерства оборони України про призначення керівника «Запорізький обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки», код ЄДРПОУ 07835529.
7) Копію витягу з ЄДР, якою підтверджується реєстрація юридичної особи «Запорізький обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки», код ЄДРПОУ 07835529.
8) Надати копію Закону України «Про створення територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки».

Відповідь надати належним чином оформлену у встановлений законом термін в повному обсязі, у хронологічній послідовності відповідно до вищевикладених пунктів запиту.

При обмеженні права в отриманні доступу до публічної інформації, надані неповної чи недостовірної інформації - дії чи бездіяльність посадових осіб будуть оскаржені у встановленому законодавством порядку. За такі дії розпорядника передбачена адміністративна відповідальність, яка покладається на винну особу, тобто працівника розпорядника за ст. 212-3 КУпАП.

Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов'язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником.

З повагою,
Вікторія Олександрівна Чирко

Управління корпоративного менеджменту, Міністерство оборони України

2 Attachments

Добрий день, див. вкладення.

Міністерство оборони України

2 Attachments

--
З повагою, Запорізький ОТЦК та СП