Виплата грошової допомоги до 5 травня учасникам бойових дій

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Тетяна, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.

У цього запиту дуже багато відповідей, тому вони розміщені на кількох сторінках:

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації , прошу надати наступну інформацію:

Рішенням Конституційного Суду України у справі 1 247/2018 (3393/18) ухваленого 27.02.2020 року визнано таким, що не відповідає Конституції України, окреме положення пункту 26 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України у частині, яка передбачає, що норми і положення статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22 жовтня 1993 року № 3551-ХІІ застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Водночас, незважаючи на наведене рішення Конституційного суду України органи соціального захисту населення відмовляють у перерахунку та виплаті учасникам бойових дій щорічної разової грошової допомоги до 5 травня у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком, що в свою чергу змушує людину, яка захищала незалежність та територіальну цілісність України, та якій державою наданий статус учасника бойових дій звертатись з позовами до суду (про значну численність таких звернень по всій Україні свідчить інформація, яка міститься в Єдиному державному реєстрі судових рішень) за захистом своїх законних прав, розгляд яких в свою чергу тривають роками.
Основним завданням Мінветеранів є формування і реалізація державної політики у сфері щорічної виплати до 5 травня разової грошової допомоги.

Тому, постає одне просте запитання чому неможливо сформувати та реалізовувати державну політику у сфері щорічної виплати до 5 травня разової грошової допомоги шляхом забезпечення її виплатити (без судових процедур) учасникам бойових дій, які захищали нашу Україну, у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком?

З повагою,

Тетяна

Міністерство у справах ветеранів України

1 Attachment

̳

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

Отримавши Вашу відповідь № 5839/02/09.1-20 від 17.07.2020 року, вважаю зазначити, що на утворене вперше з часів незалежності України - Міністерство у справах ветеранів України, як окремого профільного міністерства, яке опікується виключно ветеранами покладались великі сподівання, насамперед, у сфері забезпечення соціального захисту ветеранів війни.
Тому, доволі прикро, що Ваша відповідь містить виключно формальний характер, із визначенням законодавчих прогалин, що: «для визначення розміру грошової допомоги необхідно внести зміни до Закону № 3551» та «загальною відповіддю» властивою для таких запитів щодо відсутності фінансових ресурсів для забезпечення виплат.
Незрозуміло у Вашій відповіді й твердження, що Порядок виплати грошової допомоги, зокрема, ветеранам війни у 2020 році та її розміри визначено постановою Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 № 112, прийнятою до ухвалення Рішення Конституційного Суду України № 3-р/2020 від 27.02.2020 року. Це, дійсно так. Рішення Конституційного Суду України № 3-р/2020 прийнято через вісім днів після прийняття постанови Кабінету Міністрів України № 112.
Тому, враховуючи, що Рішення Конституційного Суду України, яким визнано таким, що не відповідає Конституції України положення щодо виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, ухвалене після прийняття вищезазначеної постанови Кабінету Міністрів України, які підстави для її застосування залишається незрозумілим.
Крім того, варто зауважити, що за юридичною позицією Конституційного Суду України , викладеної в Рішенні від 27.02.2020 року «встановлення пільг ветеранам війни, особам, на яких поширюється чинність Закону № 3551, є одним із засобів реалізації державою конституційного обов’язку щодо забезпечення соціального захисту осіб, які захищали Батьківщину, її суверенітет і територіальну цілісність, та членів їхніх сімей. Держава не може в односторонньому порядку відмовитися від зобов’язання щодо соціального захисту осіб, які вже виконали свій обов’язок перед державою щодо захисту її суверенітету і територіальної цілісності. Невиконання державою соціальних зобов’язань щодо ветеранів війни, осіб, на яких поширюється чинність Закону № 3551, підриває довіру до держави…», а в Рішенні від 18 грудня 2018 року № 12-р/2018 Конституційний Суд України уже наголошував, що «забезпечення державою соціального захисту осіб, які відповідно до обов’язку, покладеного на них частиною першою статті 65 Конституції України, захищали Вітчизну, суверенітет, територіальну цілісність і недоторканність України означає, що надання пільг, інших гарантій соціального захисту ветеранам війни не повинне обумовлюватися відсутністю фінансових можливостей держави».
Слід зазначити, що Рішення і висновки Конституційного Суду України є обов'язковими до виконання і не підлягають оскарженню (частина п`ята статті 88 Закону України «Про Конституційний Суд України»).
Таким чином, враховуючи наведене прошу надати інформацію, що здійснюється Міністерством у справах ветеранів України:
1) Для внесення змін до Закону № 3551?
2) Для забезпечення наявності фінансових ресурсів для виплати до 5 травня 2020 року разової грошової допомоги учасникам бойових дій у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком ?
Зважаючи, що саме зазначені обставини наведені у Вашій відповіді як перешкода для виплати (без судових процедур) до 5 травня 2020 року разової грошової допомоги учасникам бойових дій у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком.

З повагою,

Тетяна

Міністерство у справах ветеранів України

Доброго дня!
Ваше звернення має розглядатись відповідно до Закону України "Про звернення громадян".
Для того, щоб зареєструвати звернення в електронній базі звернень Вам потрібно оформити його згідно зі статтею 5 Закону України «Про звернення громадян» (Закон): «У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним».
Рекомендуємо Вам оформити звернення згідно з вимогами Закону та надіслати його на електронну адресу Мінветеранів: [Міністерство у справах ветеранів, тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України request email]
Звернення до Мінветеранів також можна надіслати через електронну форму за посиланням на сайті: https://mva.gov.ua/ua/konsultaciyi-z-gro..., заповнивши всі розділи форми.

Дякуємо

-----Original Message-----
From: Тетяна <[FOI #72040 email]>
Sent: Thursday, July 23, 2020 11:55 AM
To: FOI requests at Міністерство у справах ветеранів, тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України <[Міністерство у справах ветеранів, тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України request email]>
Subject: Re: Відповідь на запит ЗПІ-238

Отримавши Вашу відповідь № 5839/02/09.1-20 від 17.07.2020 року, вважаю зазначити, що на утворене вперше з часів незалежності України - Міністерство у справах ветеранів України, як окремого профільного міністерства, яке опікується виключно ветеранами покладались великі сподівання, насамперед, у сфері забезпечення соціального захисту ветеранів війни.
Тому, доволі прикро, що Ваша відповідь містить виключно формальний характер, із визначенням законодавчих прогалин, що: «для визначення розміру грошової допомоги необхідно внести зміни до Закону № 3551» та «загальною відповіддю» властивою для таких запитів щодо відсутності фінансових ресурсів для забезпечення виплат.
Незрозуміло у Вашій відповіді й твердження, що Порядок виплати грошової допомоги, зокрема, ветеранам війни у 2020 році та її розміри визначено постановою Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 № 112, прийнятою до ухвалення Рішення Конституційного Суду України № 3-р/2020 від 27.02.2020 року. Це, дійсно так. Рішення Конституційного Суду України № 3-р/2020 прийнято через вісім днів після прийняття постанови Кабінету Міністрів України № 112.
Тому, враховуючи, що Рішення Конституційного Суду України, яким визнано таким, що не відповідає Конституції України положення щодо виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, ухвалене після прийняття вищезазначеної постанови Кабінету Міністрів України, які підстави для її застосування залишається незрозумілим.
Крім того, варто зауважити, що за юридичною позицією Конституційного Суду України , викладеної в Рішенні від 27.02.2020 року «встановлення пільг ветеранам війни, особам, на яких поширюється чинність Закону № 3551, є одним із засобів реалізації державою конституційного обов’язку щодо забезпечення соціального захисту осіб, які захищали Батьківщину, її суверенітет і територіальну цілісність, та членів їхніх сімей. Держава не може в односторонньому порядку відмовитися від зобов’язання щодо соціального захисту осіб, які вже виконали свій обов’язок перед державою щодо захисту її суверенітету і територіальної цілісності. Невиконання державою соціальних зобов’язань щодо ветеранів війни, осіб, на яких поширюється чинність Закону № 3551, підриває довіру до держави…», а в Рішенні від 18 грудня 2018 року № 12-р/2018 Конституційний Суд України уже наголошував, що «забезпечення державою соціального захисту осіб, які відповідно до обов’язку, покладеного на них частиною першою статті 65 Конституції України, захищали Вітчизну, суверенітет, територіальну цілісність і недоторканність України означає, що надання пільг, інших гарантій соціального захисту ветеранам війни не повинне обумовлюватися відсутністю фінансових можливостей держави».
Слід зазначити, що Рішення і висновки Конституційного Суду України є обов'язковими до виконання і не підлягають оскарженню (частина п`ята статті 88 Закону України «Про Конституційний Суд України»).
Таким чином, враховуючи наведене прошу надати інформацію, що здійснюється Міністерством у справах ветеранів України:
1) Для внесення змін до Закону № 3551?
2) Для забезпечення наявності фінансових ресурсів для виплати до 5 травня 2020 року разової грошової допомоги учасникам бойових дій у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком ?
Зважаючи, що саме зазначені обставини наведені у Вашій відповіді як перешкода для виплати (без судових процедур) до 5 травня 2020 року разової грошової допомоги учасникам бойових дій у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком.

З повагою,

Тетяна

-----Original Message-----

̳

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

-------------------------------------------------------------------

Увага! Це повідомлення та будь-яка відповідь на нього будуть опубліковані на сайті Доступу до Правди

-------------------------------------------------------------------

сховати цитоване

Міністерство у справах ветеранів України

1 Attachment

̳

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]