Заява про неправомірні дії правоохоронних органів
-
Від: Войтюк Андрій
До: Офіс Президента України -
Доброго дня!
Заява про неправомірні дії правоохоронних органів
Пане Президенте!
Браїлівська територіальна громада зіткнулася з досить великим нехтуванням та грубим порушенням Закону на місцевому рівні, як посадовими особами Браїлівської селищної ради, в особі селищного голови Резедента В.Д., так і працівниками правоохоронних органів Жмеринського району Вінницької області в період з 2014р. по 2019 р.
Усе почалося ще з 2014 року, але про подробиці обставин, які тоді відбувалися багатьом не було відомо.
16 вересня 2014 року було внесено відомості до ЄРДР під №42014020130000016 про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191, ч.3 ст.191, ч.1 ст.366 КК України Браїлівським селищним головою Резедентом В.Д., спрямованого на незаконну розтрату майна Браїлвської селищної ради шляхом зловживання своїм службовим становищем та видачу завідомо неправдивих офіційних документів. Тобто, були складені відповідні договора та виконавчі документи на реконструкцію мереж водопостачання, капітального ремонту системи опалення у дитячому садку та адмінбудівлі Браїлівської сеищної ради. В результаті чого, з бюджету ради було перераховано на рахунки підрядних організацій кошти за виконанні роботи, але які насправді не були виконанні.
В ході проведення досудового розслідування та виявлення відповідних злочинів було складено обвинувальний акт від 21.10.2014р. у даному кримінальному провадженні відносно Браїлівського селищного голови Резедента В.Д. та директора підрядної організації ПП «Пегаз» Буяльської І.П., з подальшим врученням підозр про злочин та відсторонення від займаних посад. Де було вказано, що дані особи діяли умисно та свідомо, спрямовуючи свої незаконні дії на незаконну розтрату бюджетних коштів Браїлівської селищної ради, шляхом недовиконання робіт по ряду перерахованих вище об’єктів
Але матеріали кримінального провадження з незрозумілих причин не передавалися до суду досить тривалий час. Копія даного обвинувального акту від 21.10.2014р. не було вручено підозрюваним Резеденту В.Д. та Буяльській І.П. А в період після складання обвинувального акту від 21.10.2014р. та затвердженням його прокурором Жмеринської міжрайонної прокуратури Багрієм.Є.А. 04.12.2014р., Браїлівський селищний голова швидкими темпами виконував роботи, які не були виконанні по реконструкції мереж водопостачання, капітальному ремонті системи опалення дитячому садку та адмінбудівлі Браїлівської селищної ради, невиконання яких було виявлено та зафіксовані правоохоронцями, про що і було вказано у обвинувальному акті від 21.10.2014р.
Після чого, обвинувальний акт було змінено, що 28.04.2015р. затвердив заступник Жмеринського міжрайонного прокурора Попеско О.П. Тобто, обвинувачення було змінено та з вчинення правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191, ч.3 ст.191, ч.1 ст. 366 КК України змінено на обвинувачення вчинення правопорушення лише ч.1 ст.366 КК України. Бо як було вказано, що з огляду на те, шо роботи виконані, було зроблено висновок, що умислу у Резедента В.Д. щодо розтрати бюджетних коштів при виконанні робіт по реконструкції мереж водопостачання, капітальному ремонті системи опалення дитячого садка та адмінбудівлі ради не було. Це кардинально суперечить попередній редакції обвинувального акту від 21.10.2014р., в якій було вказано, що Браїлівський селищний голова Резедент В.Д. та Буяльська І.П. діяли умисно та свідомо, спрямовуючи свої незаконні дії на незаконну розтрату бюджетних коштів Браїлівської селищної ради, шляхом недовиконання робіт по ряду перерахованих вище об’єктів.
Дані дії викликають купу підозр, щодо законності проведення досудового розслідування, спрямованого на притягнення винуватих осіб до відповідальності, адже, з певних та незрозумілих причин, було упущено факт того, що під час виявлення правопорушення роботи по вищевказаних об’єктах не були виконані. Їх також ніхто не виконував до складання обвинувального акту від 21.10.2014р. та вручення відповідних підозр про скоєння злочину, а які були виконанні після усіх цих обставин. Виникає логічне запитання: якби правоохоронці не виявили злочин, роботи хтось би виконував, адже відповідні виконавчі документи на виконання робіт та їх оплата була здійснена задовго до виявлення ряду самих правопорушень?
02.06.2015р. у судовому засіданні в приміщенні Жмеринського міськрайонного суду було розглянуто кримінальне провадження №42014020130000016 від 16.09.2014р. Де голова Браїлівської селищної ради розкаявся у вчиненому правопорушенні, визнав вину та просив закрити відносно нього кримінальне провадження на підставі ст.45 КК України, у зв’язку з дійовим каяттям, що суд
Крім того, у цей період Гаврищук М.А., який являється зятем Браїлівського селищного голови, фігурує у іншому кримінальному провадженні. Так, за №120140201300000888 від 26.11.2014р. до ЄРДР було внесено відомості по факту розкрадання бюджетних коштів посадовими особами Браїлівського стаціонарного відділення постійного проживання одиноких непрацездатних громадян Територіального центру УПСЗН м.Жмеринки та Жмеринського району за попередньою правовою кваліфікацією ч.3 с.191 КК України. Проведеним НСРП по даному кримінальному провадженню було встановлено механізм розкрадання бюджетних коштів шляхом підробки офіційних документів.
Під час діяльності стаціонарного відділення згідно чинного законодавства 75% коштів пенсійного забезпечення пацієнтів перераховується на спеціальний рахунок Територіального центру на утримання даних громадян. Решта 25% видавалася готівкою підопічним стаціонарного відділення на руки для їх власних потреб. Враховуючи зібрані докази, працівниками міліцію було встановлено схему, в якій група посадових осіб з корисливих мотивів в зговорі отримувала готівку від листоноші, вели «чорну» бухгалтерію, за дані кошти проводили закупівлі продуктів харчування. Потім, шляхом підробки та передачі бухгалтерських документів – накладних, здійснювали перерахунок 75% утримання із спеціального рахунку на єдиного фізичного підприємця, Гаврищука Миколу Анатолійовича, який являється зятем Браїлівського селищного голови Резедента В.Д., та який дану поставку не здійснював. Відомості до накладних вносилися із завищенням вартості продуктів та кількості їх поставок.
31.03.2015р. за ухвалою Жмеринського міськрайонного суду в адміністративній будівлі Браїлівського стаціонарного відділення постійного проживання одиноких непрацездатних громадян працівниками СВ та ДСБЕЗ Жмеринського РВ УМВС було проведено обшук. Під час слідчої дії у сейфах посадових осіб було виявлено та вилучено близько 60000 грн. необлікованої готівки, «чорні» бухгалтерські документи, підроблені накладні на поставку продуктів харчування. Але дане кримінальне провадження з незрозумілих причин було закрите за відсутності складу злочину.
Більше того, 02.07.2015р. до ЄРДР під №120150201300000595 було внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення директором комунального підприємства «Браїлів-комунсервіс» Рачком М.І., передбаченого ч.2 ст.191 КК України, за ознаками вчинення ним розтрати чужого майна шляхом зловживання своїм службовим становищем. Дана справа була розглянута 30.11.2015р. Жмеринським міськрайонним судом у Вінницькій області, в наслідок чого Рачка М.І. було звільнено від кримінальної відповідальності.
Після того, як селище дізналося про вищевикладені події ми, небайдужі жителі селища, згуртувалися та створили ГО «Громадяни Браїлова», перед якою було поставлено наступні цілі та завдання: не допустити розкрадання бюджету та комунального майна Браїлівської територіальної громади посадовими особами місцевої влади, не давати можливості владним посадовцям зловживати службовим становищем, перевищувати свої владні повноваження, змусити максимально прозоро, відкрито, законно та чесно їх працювати, висвітлюючи публічно усі зловживання та незаконні дії.
Після створення ГО нам стало відомо про існування публічного реєстру використання бюджетних коштів «Є-дата». Коли ми побачили суми які списувалися з бюджету Браїлівської селищної ради та на що, ми були шоковані. Адже велика кількість проплат не відповідала дійсності та проведенню фактичної (реальної) господарській діяльності у селищі посадовими особами Браїлівської селищної ради. Так, було списано нереально велику кількість бюджетних коштів на проведення реконструкції водогонів, закупівлю паливних дров, на невиконання робіт по капітальному ремонті доріг, проведення проплат через підставних ФОПів на постачання продуктів харчування на дитячі садки, які фактично неофіційно здійснює зять селищного голови Гаврищук М.А., та інших товарів, проведення проплат через ПП «Пегаз» на реконструкцію ряду мереж водопостачання, яке уже фігурувало раніше у кримінальному провадженню, про яке сказано вище, а також багато іншого.
Обурення громади діями посадових осіб Браїлівської селищної ради не мало меж! Жителі селища у грудні 2016р. зібралися у приміщенні Браїлівської селищної ради на зібрання та вимагали пояснень від селищного голови Резедента В.Д. Його пояснення та виправдання не спростовували підозр щодо незаконної розтрати бюджетних коштів, тому вимога була надати відповідні договірну та виконавчу документацію. Під громадським тиском Браїлівський селищний голова був змушений надати усі відповідні документи, при отриманні яких підозри щодо незаконної розтрати бюджетних коштів та комунального майна підтвердилися. Так, громада побачила необгрунтовані колосальні завищення на придбання продуктів харчування на дитячі садки; завищення вартості матеріалів використаних для реконструкції водогонів та по проведенню відповідних будівельних робіт; завищення обсягів виконання робіт; та купівлю таких товарів, обсяги, а подекуди поставки яких, не відповідають дійсності та інше.
Після чого, селищному голові було запропоновано усе незаконно здобуте повернути громаді, виправити помилки та більше не повторювати подібного у майбутньому. Але він відмовився та запропонував звертатися до правоохоронних органі.
Тому ми були змушенні звернутися з відповідними заявами про вчинення ряду кримінальних правопорушень до Поліції. Селищний голова, напевне, розуміючи та знаючи, що відповідної реакції та розслідування не буде, через те і рекомендував звертатися до правоохоронців. Поліція взагалі відмовлялася вносити відомості про вчинення ряду кримінальних правопорушень до ЄРДР та розглядала їх згідно Закону України «Про звернення громадян». Після чого, нами було подано ряд скарг до прокуратури Вінницької області щодо неправомірних дій працівників Поліції
Як результат було відкрито сім кримінальних проваджень щодо неправомірних дій Браїлівського селищного голови Резедента В.Д. та одне щодо директора КП «Браїлів-комунсервіс» Рачка М.І.:
1. № 42017021130000054 від 26.07.2017 р., за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст.366 КК України, а саме невиконання та недовиконання робіт по капітальному ремонті дороги вул. Леніна смт. Браїлів та підробки підрядних документів;
2. №42017021130000078 від 11.10.2017 р., за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч.1ст.366 КК України: підробка підрядних документів по реконструкції мереж водопостачання на вулицях Ульянова, Чайковського, Суворова, Радгоспна, Чапаєва, Шкільна в смт. Браїлів Жмеринського району Вінницької області;
3. №42017021130000079 від 11.10.2017 р., за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України: завищення обсягів закупівлі паливних дров на установи Браїлівської селищної ради;
4. №42017021130000055 від 26.07.2017 р., за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст.366 КК України, закупівля продуктів харчування та інших товарі через підставного ФОП Сніжинського В.П.;
5. № 42018021130000017 від 12.04.2018 року за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 КК України, а саме: про здійснення посадовими особами Браїлівської селищної ради неправомірних дій, які призвели до розтрати бюджетних коштів Браїлівської селищної ради, чим було завдано матеріальних збитків на загальну суму 140423,20 грн, шляхом недоотримання грошових надходжень від пайової участі забудовників у створенні інфраструктури населених пунктів ради;
6. №120180201300000239 від 17.04.2018 року за ознаками вчинення кримінального правопорушення ч.2 ст.191 КК України, а саме: про незаконне заволодіння КП «Браїлів-комунсервіс» грошовими коштами з різниці незаконно завищеної вартості тарифів на водопостачання та водовідведення на протязі кількох років;
7. №42017021130000057 від 31.07.2017р., за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч.1 ст.366 КК України, а саме: підробка рішення сесії ради від 12.12.2012р. Браїлівським селищним головою Реезедентом В.Д., відповідно до якого незаконно було надано земельні ділянки для ведення ОСГ по 2 га з земель комунальної власності близьким родичам селищного голови: Резедент В.В. (донька), Резедент С.Г. (дружина), Гаврищуку М.А. (зять), Резедент Г.А. (мати);
8. №42017021130000058 від 31.07.2017р., за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч.1 ст.366 КК України, а саме: підробка рішення сесії Браїлівським селищним головою Резедентом В.Д., відповідно до якого незаконно було передано в оренду на 49 років базарну площу його доньці Резедент В.В.
В ході досудового розслідування кримінальні провадження № 42017021130000054 від 26.07.2017 р., № 42017021130000078 від 11.10.2017 р., № 42017021130000079 від 11.10.2017 р., № 42017021130000055 від 26.07.2017 р. були об’єднанні у одне, а саме: № 42017021130000054 від 26.07.2017 р., за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч.2 ст.191, ч.1 ст.366 КК України.
Загальна сума завданих збитків Браїлівській селищній раді, з наших попередній підрахунків, досягає 2 млн.грн., шляхом недовиконання підрядних робіт, посередництво, завищення цін на товари та підрядні роботи, обсягів виконаних робіт, незаконне заволодіння комунальним майном.
Про які правопорушення заявлялося? У 2016 р. було складено договора та акти приймання виконаних будівельних робіт по капітальному ремонті дороги вул.Леніна смт.Браїлів Жмеринського району Вінницької області, на що з бюджету Браїлівської селищної ради було проведено проплат на суму майже 800 тис.грн. У 2016 р. ніяких робіт по капітальному ремонті дороги на вул.Леніна смт.Браїлів не проводилося, про що і було заявлено. А також інше недовиконання робіт, завищення обсягів робіт, ціни, невідповідність використаного матеріалу по даному об’єкту.
Крім того, ми дізналися, що у 2016р. також через жителя смт.Браїлів Браїлівською селищною радою проводилась закупівля продуктів харчування на дитячі садки, піску, паливних дров, побутової техніки, комп’ютерної техніки, меблі, канцтовари, госптовари, театральні костюми, запчастини до авто та багато, багато інших видів товарів. Загальна сума закупівель становить близько 800 тис.грн. Громада була шокована, адже ФОП Сніжинський В.П., який являється жителем селища, навіть немає відповідного автомобіля для здійснення подібної діяльності, не кажучи уже про матеріальну базу. Більше того, жителі громади були шоковані тим, що цим займається саме Сніжинський В.П., адже усі бачать, що, наприклад, постачанням продуктів харчування на дитячі садки займається зять селищного голови Гаврищук М.А., який уже раніше фігурував у кримінальному провадженні, про що сказано вище. Разом з тим, на накладних на постачання продуктів харчування, які були надані селищним головою, підпис відрізняється від підпису на договорі на постачання, який підписав ФОП Сніжинський В.П., а має почерк та стиль підпису селищного голови. Крім того, увесь той різновид товарів, які були закуплені через даного ФОПа, свідчить лише про одне, що через нього банально відмивалися бюджетні кошти та відмиваються до цього часу.
Більше того, закупівлі продуктів харчування на дитячі садки через фіктивного ФОП Сніжинського В.П. проводилася без проведення тендерів. Тобто, посадовими особами Браїлівської селищної ради розбивалася закупівля продуктів харчування на види, чим зменшувався поріг закупівель, що сприяло не проведенню тендерів. Перш за все, це протиправно, адже закуповувалася одна категорія товару (продукти харчування), що повинно йти одним слотом, сума закупівлі зобов’язує проводити тендер. Така ситуація свідчить лише про одне: що селищний голова вчиняючи подібні дії відсторонював від можливості брати участь у конкурсі на постачання продуктів харчування іншим підприємцям, чим фактично лобіював інтереси одного – фіктивного ФОП Сніжинського В.П.
Разом з тим в ході проведення фінансового-господарської діяльності Браїлівської селищної ради Північним Офісом Держаудитслужби у Вінницькій області за період з 01.01.2014р. по 01.09.2017р. (акт №08-30/9 від 27.12.2017р.) було виявлено, що ПП «Пегаз», який уже фігурував у кримінальному провадженні у 2014-2015рр, та про який сказано вище, є фірмою посередником у виконанні робіт по реконструкції водогонів на території Браїлівської селищної ради. Тобто, ПП «Пегаз» являється посередником у виконанні робіт між Браїлівською селищною радою та реальним виконавцем робіт, який фактично виконує роботи, а ПП «Пегаз» отримує завищену плату на виконанні робіт, шляхом посередництва. В такий спосіб лише на посередництві Браїлівська територіальна громада втратила, за нашими підрахунками, більше 1 млн.грн, не кажучи уже про завищення обсягів робіт, які, на скільки нам стало відомо, не відповідають дійсності, якості та відповідності матеріалів, які використовувалися при реконструкції водогонів. Наприклад, роботи по ремонті (чистці) існуючої свердловини коштувало у два рази більше, ніж реальна ринкова вартість будівництва нової.
Більше того, з жителів селища, які підключалися до мереж водопостачання, працівниками підрядної організації наручно збиралася готівка на реконструкцію мереж водопостачання на тій чи іншій вулиці смт.Браїлів, як дольова участь у будівництві водогонів з Браїлівською селищною радою (50/50), про що учасникам (жителям селища) також розповідав селищний голова. Але усі роботи (100%) проводилися за рахунок бюджетних коштів, тому доля готівкових коштів, які збиралися з бажаючих підключитися до мереж водопостачання на території Браїлівської селищної ради невідома.
Також, необгрунтовано були завищенні обсяги закупівлі дров для адмінбудівлі рати та трьох дитячих садків, та подальше їх списання, згідно відповідних прибуткових документів. Об’єми були перевищенні приблизно у три рази від реальних фактичних затрат. До речі, переважний об’єм паливних дров закуповувався через приватних підприємців, а не через держлісгоспи, серед який є власники продуктових магазинів смт.Браїлів, які займаються фактично лише торгівлею. Зрозуміло, що закупка даного палива через приватних осіб, а не через держлісгоспи, дозволяє «відмити» бюджетні кошти без подальшого постачання товару.
Крім того, селищним головою були підроблені рішення сесії, відповідно до яких його члени сім’ї незаконно заволоділи земельними ділянками по 2га та базарною площею. В ході слідства слідчими була допитана певна частина депутатів ради. Як нам після того стало відомо, на допит депутатів запрошував селищний голова Резедент В.Д., попередньо розмовляючи з кожним депутатом особисто. Допит проводився в приміщенні Браїлівської селищної ради, в кабінеті заступника селищного голови, в присутності, під дверима кабінету, самого заступника голови, чим здійснювався відповідний тиск на депутатів в подачі їх показів. Більше того, зі слів самих депутатів, розмови з якими зафіксовані, слідчий задавав запитання поверхнево, без конкретики та таким чином, що не було зрозуміло про що йде конкретно мова. Разом з тим, частина депутатів повідомила, що взагалі не читала протоколу допиту, підписавши його. Ще один факт, який доводить підробку рішення від 12.12.2012р. це те, що при наданні відповідних запитів до Браїлівської селищної ради та районного архіву при Жмеринській РДА повідомлялося, що такого рішення не має, а яке лише віднайшлося безпосередньо в ході досудового розслідування. Дані відповіді були додані до матеріалів кримінального провадження.
Усі кримінальні провадження практично «висять» без проведення відповідного досудового розслідування. Уже по два рази закривалися, без проведення слідства. Після чого заявникам доводилося звертатися з відповідними скаргами до прокуратури та слідчого судді. Як наслідок, постанови про закриття кримінальних проваджень визнавалися правомірними та скасовувалися, як незаконні. Також, як і процесуальним прокурором так і слідчим суддею відповідно вказувалося, що слідчі взагалі не проводили слідства, не вчиняють жодних слідчих (розшукових) дій щодо проведення досудового розслідування, вказівок процесуального прокурора не виконують та грубо порушують КПК України.
У чотирьох кримінальних провадженнях слідчі зіслалися на акт ревізії фінансового-господарської діяльності Браїлівської селищної ради Північним Офісом Держаудитслужби у Вінницькій області за період з 01.01.2014р. по 01.09.2017р. (акт №08-30/9 від 27.12.2017р.). Це єдине, що зробив слідчий в ході досудового розслідування по ряду кримінальних проваджень: долучив до матеріалів кримінального провадження акт №08-30/9 від 27.12.2017р., що явно не свідчить про всебічне, повне і неупереджене дослідження обставин кримінального, оскільки він не спростовує правопорушення, які були викладенні у відповідних заявах, але навпаки - частково підтверджує ряд окремих правопорушень викладених у заявах про вчинення кримінального правопорушення та необхідність проведення повного, всебічного, глибокого та неупередженого досудового розслідування далі. Більше того, даний акт ревізії не був перевірений слідчим в ході досудового розслідування на достовірність поданих у ньому відомостей шляхом проведення судової економічної експертизи, хоча така кономічна експертиза була призначена в ході досудового рослідування, але залишилася без виконання. На сторінці 67 Акту ревізії вказано: «Контрольний обмір не проводився по роботах, що мають технічно прихований характер та по роботах, доступ до яких на час проведення контрольного обміру без спеціальних засобів є неможливим.» Крім того, на ст. 42-43 (акт №08-30/9 від 27.12.2017р.) вказано, що проводилися вибіркові контрольні обміри окремих видимих обсягів фактично виконаних робіт. Щодо закупівлі паливних дров, реконструкції мереж водопостачання та фіктивного ФОП Сніжинського В.П. в ході ревізії взагалі не було перевірено фактів та доводів про вчинення ряду злочинів викладених у заявах. Лише частково перевірено роботи по капітальному ремонті дороги вул. Леніна смт. Браїлів Жмеринського району Вінницької області.
Більше того, в ході проведення ревізії фінансово-господарської діяльності Браїлівської селищної ради за період з 01.01.2014р. по 01.09.2017р. (акт №08-30/9 від 27.12.2017р.) було вказано, що виявлене недовиконання підрядних робіт по капітальному ремонті дороги по вул. Леніна смт. Браїлів на суму 19230.90 грн, вказаних в акті приймання виконаних будівельних робіт за травень 2015 року №2/6 на суму 80646 грн. А також було вказано, що дані роботи були довиконані у грудні 2017 року, що відображалося у акті приймання виконаних будівельних робіт №1/7 за грудень 2017 року на суму 19230.90 грн. Зокрема, 19.02.2018 року було подано заяву про вчинення кримінального правопорушення, яка долучена до кримінального провадження № 42017021130000054 від 26.07.2017 р., в якій йшлося, що у грудні 2017 року по вул. Леніна смт. Браїлів не проводилося жодних робіт по капітальному ремонті дороги вул.Леніна на суму 19230.90 грн, чим було вчинено правопорушення, передбачені ст.191, 364, 366 КК України. З огляду на те, що до акту ревізії було внесено недостовірні відомості спеціалістами Держаудитслужби у Вінницькій області щодо довиконання робіт по капітальному ремонті дороги вул.Леніна смт.Браїлів у грудні 2017р., які не виконувалися, у поданій заяві повідомлялося про можливиц злочинний зговір між посадовими особами Браїлівської селищної ради та Держаудитслужби у Вінницькій області, шляхом прикривання злочинів посадових осіб Браїлівської селищної ради останніми щодо недовиконання підрядних робіт задля незаконного заволодіння бюджетними коштами та подальшого внесення недостовірних даних до Акту ревізії.. Такі обставини ставлять під сумнів ефективність проведеної ревізії. Крім того, про вчинення даного кримінального правопорушення, безпосередньо після його виявлення, повідомлялося за номером «102», з викликом слідчо-оперативної групи. Спочатку данні виклики ігнорувалися працівниками Поліції, але після подання скарги на гарячу лінію Національної Поліції слідчо-оперативна група виїхала на місце. Працівникам поліції членами ГО «Громадяни Браїлова» та жителями вул. Леніна смт. Браїлів було повідомлено про суть злочину (показано ділянку недовиконання робіт по капітальному ремонті дороги та повідомлено про внесення недостовірних відомостей до акту ревізії №08-30/9 від 27.12.2017р. щодо проведення робіт по капітальному ремонті дороги вул.Леніна смт.Браїлів у грудні 2017р.) та було висловлено прохання, в певній мірі вимогу, зафіксувати даний факт вчинення правопорушення. Але працівники Поліції цього не зробили та відмовили у даному прохані, пояснивши, що не можуть та не знають як це робиться.
Але, звичайно, в ході ревізії було виявлено завищення вартості підрядних робіт та ряд невідповідностей виконаних робіт з виконавчою документацією по капітальному ремонті дороги по вул.Леніна смт.Браїлів на суму 124899,02 грн та недовиконання підрядних робіт на суму 19230.90 грн та інших об’єктах, що лише свідчить про правдивість поданих фактів про вчинення правопорушень по даному об’єкту та інших. Звісно, наприклад, фактично виконанні роботи по капітальному ремонті дороги по вул.Леніна смт.Браїлів ніхто повністю не перевіряв, а лише перші, приблизно, 150 м, де було виявлено порушень, які принесли незаконну розтрату бюджетних коштів на суму 144129,92 грн, але з невідомих причин працівники Держаудитслужби не продовжили перевірки іншої ділянки даного об’єкту, хоча мотивуючою обставиною для них повинно було слугувати виявлення порушень на початку ділянки дороги, що повинно було слугувати для перевірки усіх виконаних робіт по капітальному ремонті дороги вул.Леніна смт.Браїлів.
Також в ході ревізії селищної ради Держаудитслужбою у Вінницькій області було виявлено, що бюджет Браїлівської селищної ради не доотримав 140423,20 грн, які мали надійти на спеціальний рахунок ради від пайової участі забудовників у створенні інфраструктури населених пунктів ради, а саме: ТОВ «Біоенерджі-Вінниця». В ході ревізії було виявлено підробка кошторисної документації на будівництво цеху гранульованної рослинної продукції. Була заявлена ціна будівництва 3766150 грн, але згідно інформації Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Вінницькій області, яка була витребувана при ревізії ревізорами, загальна кошторисна вартість Будівництва цеху гранульованої рослинної біомаси в смт. Браїлів Жмеринського району Вінницької області та декларації про готовність об’єкта до експлуатації ВН 143162650640 становить 14042320 грн., що було встановлено в ході ревізії та відповідні відомості внесенні до акту №08-30/9 від 27.12.2017р. Одним словом, на спеціальний рахунок ради взагалі не надійшло жодних коштів від даної пайової участі забудовників, де було виявлено ще ряд неправомірних дій та порушення ряду законодавчих актів посадовими особами ради. В ході даного кримінального провадження під № 42018021130000017 від 12.04.2018 року взагалі не проводилося жодних слідчих дій, хоча злочин був виявлений та зафіксований працівниками Держаудитслужби у Вінницькій області, відомості про що було внесено до акту акт №08-30/9 від 27.12.2017р., як і інші правопорушення, який був направлений до Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області для дачі правової оцінки ряду правопорушень, спрямованих на незаконну розтрату бюджетних коштів та підробку офіційних документів. Але виявленні правопорушення в ході ревізії працівники поліції проігнорували, залишивши їх без надання їм відповідної правової оцінки. Дане кримінальне провадження було закрито за збігом строків проведення досудового розслідування, без проведення жодного слідства, що було скасовано слідчим суддею та відновлено досудове розслідування
Друге, що було зроблено в ході досудових розслідувань, це допитаний, як свідок, Браїлівський селищний голова Резедент В.Д., який надав покази, що будь-яких порушень фінансово-господарської діяльності Браїлівською селищною радою допущено не було, а порушення, які вказані у відповідних заявах не відповідають дійсності. Але подані факти про вчинення ряду кримінальних правопорушень вказували лише на те, що Браїлівський селищний голова є беззаперечним учасником здійснення ряду правопорушень. Більше того, повідомлялося, що ним та іншими уже вчинялися протиправні проступки у попередній період (2014-2015рр.), на що вказують відповідні документальні відомості кримінальних проваджень, що є підставою проведення досудового розслідування не по факту, а проти конкретних посадових осіб. Але з невідомих причин це також не бралося та не береться до уваги місцевими правоохоронними органами в ході проведення досудових розслідувань. Більше того, додаткові докази, які додавалися посадовим особам СВ Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області та посадовим особам Жмеринської місцевої прокуратури у Вінницькій області до уваги не бралися, банально ігнорувалися та не були долучені до матеріалів кримінальних проваджень.
По ряду кримінальних проваджень жодної відповідної реакції з боку посадових осіб Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області не було здійснено. Слідство затягується; слідчі (розшукові) дії не проводяться; відповідні судові експертизи (будівельно-технічна, оціночно-будівельна, економічна) не проводяться, які є необхідними в ході даних досудових розслідувань, задля відповідного фіксування та визначення завданих збитків Браїлівській територіальній громаді; безпосередні свідки, учасники та потенційні підозрювані у скоєнні ряду кримінальних правопорушень не допитуються; жодним чином не вишукуються та не залучаються докази до матеріалів кримінальних проваджень; документи, які слугують доказом та підтверджують вчинення кримінальних правопорушень не витребовуються та не залучаються до матеріалів кримінальних проваджень; нові повідомлення, що підтверджують та свідчать про вчинення кримінальних правопорушень по ряду кримінальних проваджень вказаних вище ігноруються, не перевіряються, не долучаються до матеріалів проваджень та не розслідуються.
Що також заслуговує уваги, це той факт, що по кримінальних провадженнях № 42017021130000054 від 26.07.2017 р., №42017021130000078 від 11.10.2017 р., №42017021130000079 від 11.10.2017 р., №42017021130000055 від 26.07.2017 р. №42017021130000058 від 31.07.2017р. у 2017 році виносилися постанови про закриття одного і того ж дня – 27.12.2017р.
Тому, 09.08.2018р. прокурору Вінницької області було подано скаргу щодо бездіяльності слідчих у проведенні досудових розслідувань по кримінальних провадженнях № 42017021130000054 від 26.07.2017 р., №42017021130000078 від 11.10.2017 р., №42017021130000079 від 11.10.2017 р., №42017021130000055 від 26.07.2017 р. були об’єднанні у одне: № 42017021130000054 від 26.07.2017 р., № 42018021130000017 від 12.04.2018 р., №42017021130000057 від 31.07.2017р., №42017021130000058 від 31.07.2017р. Прокуратурою було надано відповідь №73-103-17 від 29.08.2018р., в якій було вказано, цитата: «Вивченням матеріалів вказаних кримінального проваджень встановлено, що начальником СВ Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області та слідчими не вживаються заходи, спрямованні на забезпечення всебічного, повного і неупередженого дослідження обставин кримінальних правопорушень, виконання слідчих та процесуальних дій, прийняття остаточних рішень у розумні строки, виконання письмових вказівок процесуальних прокурорів, чим грубо порушуються ст.ст.2,9,28,40 КПК України». І така бездіяльність без проведення жодних дій мала місце після проведення одного року досудових розслідувань, з моменту відкриття кримінальних проваджень, які уже один раз намагалися незаконно закрити слідчі, а деякі були закритті уже два рази.
Крім того, з начальником СВ Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області Олексюком В.В. було проведено ряд розмов щодо бездіяльності його підлеглих у проведенні досудових розслідувань. У перших розмовах начальник слідчого відділу фактично погрожував Войтюку А.В. та Волосу С.А., які являються заявниками, у кабінеті начальника Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області, в присутності самого начальника Домбровського В.В., відносно проведення уже безпосереднього слідства проти самих заявників, наскільки можна розуміти надуманого, незаконного та сфальшованого, як наслідок того, що вони відповідно та законно скаржаться і обурюються бездіяльністю слідчих у проведенні досудових розслідувань. При останній розмові з начальником СВ Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області, ним було заявлено в усній формі безпосередньо Войтюку А.В., що перспективи відповідного досудового розслідування усі вказанні кримінальні провадження не мають, та що потрібно подавати нові факти вчинення злочинів, адже ці уже застарілі.
Разом з тим, на при кінці 2018р. на посаду прокурора Жмеринської місцевої прокуратури у Вінницькій області заступив Гуцол О.О. Одразу після його призначення на особистому прийому заявником Войтюком А.В. було повідомлено про ситуацію та бездіяльність слідчих, у проведенні ряду досудових розслідувань відносно скоєння кримінальних правопорушень посадовими особами Браїлівської селищної ради. Було повідомлено про суть скоєних правопорушень, приведено доказову базу, повідомлено про підозру незаконного прикривання посадовими особами СВ Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області злочинів посадових осіб Браїлівської селищної ради з ймовірним отриманням неправомірної вигоди, про що свідчить бездіяльність слідчих у не проведенні досудових розслідувань, намаганням незаконно закрити та закриття усіх кримінальних провадження без проведення досудового розслідування та про інші грубі, зухвалі порушення та ігнорування КПК України в ході проведення досудового розслідування, з проханням прийняти відповідні міри, з подальшим вчиненням конкретних дій, як те від нього вимагає займана посада. Але, в даному випадку, також реакції ніякої не було та не має.
Більше того, постанови про закриття кримінальних проваджень у червні-липні місяцях 2019р. працівники СВ Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області не надавали. Заявники дізнавшись 15.07.2019р. з інших джерел про чергову спробу незаконного закриття кримінальних проваджень, до слідчого судді Жмеринського міськрайонного суду 17.07.2019р. було подано скаргу щодо незаконного закриття відповідних кримінальних проваджень з подальшим її скасуванням. По кримінальному провадженню № 42017021130000054 від 26.07.2017 р. розгляд скарги слідчим суддею було призначено на 19.07.2019р. Посадові особи СВ Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області та Жмеринської місцевої прокуратури дізнавшись про подання відповідної скарги слідчому судді вчинили певні дії, які унеможливлювали розгляд відповідної скарги та матеріалів кримінального провадження № 42017021130000054 від 26.07.2017 р. та винесення відповідної Ухвали та рішень слідчим суддею, а саме: 18.07.2019р. постанова від 18.06.2019р. заступника начальника СВ Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області про закриття кримінального провадження № 42017021130000054 від 26.07.2017 р. була скасована прокурором Жмеринської місцевої прокуратури у Вінницькій області, як незаконна. Такі дії посадових осіб Жмеринської місцевої прокуратури важко пояснити, адже вони стали перешкодою для відповідного розгляду скарги на бездіяльність та постанову від 18.06.2019р. про закриття кримінального провадження № 42017021130000054 від 26.07.2017 р. (яка була закритабез жодних дій уже, як місяць) заступника начальника СВ Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області Рощепи А.А. слідчим суддею та винесенням відповідних рішень по ходу розгляду поданої скарги.
Пане Президенте, усе вище викладене сприяє для багатьох односельчан опускати руки та забирає надію на відповідний розвиток Браїлівської територіальної громади, проведення прозорої, відкритої, законної та чесної діяльності місцевої влади, верховенства права. Адже селище на протязі уже багатьох років банально розграбовується, інфраструктура знищується, благоустрій не проводиться, дороги, парк ім. П.І.Чайковського, сквери, водогони та багато, багато іншого в жалюгідному стані, молодь виїздить, шукаючи кращої долі за межами смт.Браїлів, а причиною усього цього є проста безнаказаність, яка сприяє до подальшого грабування місцевою владою територіальної громади, ради власної наживе. Нам потрібно лише одне: щоб закон діяв у нас в селищі і воно поступово буде підійматися з колін, вириватися з руїн та в майбутньому поступово впевненими кроками йти до розвитку.
Тому, зважаючи на все вище викладене, ПРОСИМО Вас, як Президента та Гаранта Конституції та Законів України, вчинити наступні дії:
1. Подати відповідне Президентське подання (звернення) до Генеральної прокуратури України щодо витребування Генеральною прокуратурою України у СВ Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області та Жмеринської місцевої прокуратури у Вінницькій області матеріалів по кримінальних провадженнях № 42017021130000054 від 26.07.2017 р., №42017021130000078 від 11.10.2017 р., № 42017021130000079 від 11.10.2017 р., №42017021130000055 від 26.07.2017 р. були об’єднанні у одне: № 42017021130000054 від 26.07.2017 р., № 42018021130000017 від 12.04.2018 р., № 42017021130000057 від 31.07.2017р., № 42017021130000058 від 31.07.2017р., № 120180201300000239 від 17.04.2018 р., № 42014020130000016 від 16.09.2014р., № 120140201300000888 від 26.11.2014р., № 120150201300000595 від 02.07.2015р. для перевірки та дачі подальшої правової оцінки щодо проведення відповідних досудових розслідувань слідчими СВ Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області та прокурорами Жмеринської місцевої прокуратури у Вінницькій області, та дотримання ними чинного законодавства по ходу досудових розслідувань по ряду вищеперерахованих кримінальних проваджень.
2. Подати відповідне Президентське подання (звернення) до Національної поліції України щодо проведення службової перевірки за фактом порушення вимог КПК України і іншого законодавства у проведенні досудових розслідувань по ряду кримінальних проваджень, вказаних у даному зверненні, посадовими особами СВ Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області та притягнення винуватих осіб до відповідної відповідальності.
3. Подати відповідне Президентське подання до інших контролюючих та вище стоячих правоохоронних органів щодо проведення відповідного розслідування на факт прикривання злочинів посадових осіб Браїлівської селищної ради Жмеринського району Вінницької області посадовими особами СВ Жмеринського ВП ГУНП у Вінницькій області, з ймовірним отриманням незаконної вигоди, шляхом не проведення відповідного досудового розслідування по ряду кримінальних проваджень з подальшим його незаконним закриттям, вказаних у даному зверненні, зловживаючи своїм посадовим становищем.
4. Взяти подальший хід розгляду даного звернення на особистий контроль.
5. відповідь направити на мою електронну адресу: [email address]. А також розмістити на даному сайті
З повагою,
Войтюк Андрій