Захист історичної та культурної спадщини, територій їх розташування
-
Від: Захар Унич
До: Генеральна Прокуратура України -
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Інформацію про відкриття справи (проваджень) щодо незаконного відчуження території, зміна її цільового призначення із наявними культурними об'єктами: 6 курганів (зольників, які датуються другою половиною II тис. до н.е. – комарівсько-тшинецька археологічна культура) в м. Нетішин Хмельницька область.
Оскільки згідно інформації від Управління культури, національностей, релігій та туризму Хмельницької облдержадміністрації листом цього Управління від 17.09.2015 р. №04-1562 було поінформувало Нетішинську міську раду Хмельницької області щодо розташування 6 курганів на земельній ділянці між вулицями Ринкова та Енергетиків у місті Нетішин. У зазначеному листі було прописано вимоги щодо використання території, де знаходяться кургани, а саме – приватизація, проведення будівельних та інших земляних робіт на території, де розташовані кургани, без проведення археологічних досліджень (розкопок) заборонено згідно чинного законодавства України.
Відділом охорони пам’яток історії та культури у Хмельницькій області листом від 10.06.2016 р. №53 директору ЗАЦ “Карат” Ніцевич Т.В., на підставі розгляду проекту землеустрою щодо відведення зазначеної земельної ділянки Нетішинською міською радою на аукціон, наголошено, що у південно-східній частині зазначеної земельної ділянки знаходиться місцезнаходження нововиявленого об’єкту археології – 2 курганів (з 6-ти зольників, які датуються другою половиною II тис. до н.е. – комарівсько-тшинецька археологічна культура). Було зазначено, що зміна цільового призначення зазначеної земельної ділянки, проведення будь-яких земляних та інших робіт, що можуть призвести до руйнування, знищення чи пошкодження нововиявлених курганів, без проведення попередніх археологічних досліджень (розкопок) заборонено згідно чинного законодавства України.
Та незважаючи на дані обмеження, посадовими особами ОМС м. Нетішин здійснено три правопорушення:
1.відчужена (приватизована)дана територія шляхом проведення аукціону,
2. змінено її цільове призначення,
3. Не проінформовано депутатів про наявні заборони, про даний лист Управління. Відповідно депутати прийняли рішення, прийняття яких було б неможливо при належному інформуванню.
З повагою,
Захар Унич