Захист прав споживачів фінансових послуг
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
1. Повідомити, який уповноважений державний орган займається захистом споживачів фінансових послуг -кредитування банками.
2. Приклади захисту прав споживачів фінансових послуг - кредитування банками.
P.S.
Причиною звернення є те, що з початку фінансової кризи (2007 року) в Україні при здійсненні судових заходів по стягненню заборгованості з позичальників на практиці, абсолютно перестав застосовуватися та не застосовується зараз Закон України "Про захист прав споживачів". В наслідок зазначеного не реалізовується оперативне регулювання фінансових послуг зі сторони споживачів, хоча, наявні відповідні роз’яснення спеціальних і Конституційного судів. Описана ситуація практично руйнує фінансовий ринок (підриває довіру клієнтів до фінустанов, судів), негативно впливає на економіку, судову систему та призвичаює суспільство до порушення прав споживачів взагалі (споживчі кредити пов’язані із реалізацією послуг). Відсутність аналізу захисту прав споживачів фінансових послуг при розгляді судових справ про стягнення заборгованості за кредитами з 2007 року, спричиняє нові порушення зі сторони банків - кредитні продукти, що раз жорсткіше нав’язуються споживачам; банки продають за факторинговими угодами свої кредитні портфелі разом із конфіденційною інформацією клієнтів за 5-17%, хоча такі дії повністю протирічать інтересам клієнтів; суті факторингової операції та видам діяльності банків; останнім штрихом стало стягнення заборгованості за кредитами строк дії котрих минув незастосування судами строків позовної давності та обґрунтування цих обставин підробленими доказами, цей список далеко не повний. Неодноразово банкіри та їх асоціації в мережі Інтернет погоджувалися, що з метою стягнення заборгованості з клієнтів, застосовуються незаконні схеми (це негласна вказівка судам виносити рішення лише на користь банків без дослідження, що діє і дотепер, засилля колекторів та ін. (атор)). Діяльність банків по нав’язуванню кредитів, а потім їх "вибивання" діє як диверсія проти населення та економіки Країни.
З іншої сторони, виявлення порушень банками прав споживачів зумовлює їх недопущення в майбутньому, справедливо розподіляє фінансові ризики між споживачем та фінустановою, тобто, таким чином діють механізми саморегулювання фінансової системи. Надання неякісної послуги, або ненадання необхідної інформації споживачеві, передбачає притягнення фінустанови до відповідальності згідно ст. 19 ЗУ "Про захист прав споживачів", що може забезпечити можливість наповнити бюджет.
На даний момент мені невідомо випадків виконання державою абз.3.,ст.42 Конституції України, хоча, точкові заходи регулятора можуть моментально виправити ситуацію.
Особисто представляв інтереси фінансових установ в судах по стягненню боргів з позичальників на користь фінансових установ до Фінансової кризи та захищаю інтереси позичальників з 2007 року до цього часу. Маю величезну базу напрацювань з описаного питання і готовий ними поділитись для напрацювання врегулювання проблеми.
З повагою,
Корольчук Юрій Миколайович
вул.Шевченка, 42., м.Горохів, Волинська обл., 45700., E-mail: [email address]., http://pzforum.nethouse.ua
тел. моб. 0673346357.