Заробітна плата посадовців виконавчого комітету Сумської міської ради
-
Від: Вікторія
До: Сумська міська рада -
Відповідно до статті 34 Конституції України кожному гарантовано право на отримання, зберігання та поширення інформації.
Гарантія права на інформацію забезпечується обов’язком органів державної влади та органів місцевого самоврядування, як розпорядників інформації, оприлюднювати інформацію, яка була отримана або створена в процесі їхньої діяльності згідно зі статтями 3, 4, 14, 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Закон України «Про доступ до публічної інформації» забороняє обмежувати доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами. Розпорядження бюджетними коштами включає здійснення витрат з державного чи місцевого бюджету. Заробітна плата та інші виплати (премії, матеріальна допомога тощо) посадовим та службовим особам є витратами з бюджету.
Закон України «Про засади запобігання та протидії корупції» також забороняє відносити до інформації з обмеженим доступом відомості про розміри та види оплати праці зазначених осіб.
Отже, інформація про заробітну плату, премії, матеріальну допомогу, будь-які інші виплати з державного чи місцевого бюджету працівнику державного органу або органу місцевого самоврядування не є конфіденційною, не може бути обмежена в доступі та підлягає наданню відповіді на запит.
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи) щодо виплаченої заробітної плати кожній посадовій особі (гол. спеціалістам, завідувачам, начальникам, директорам, заступникам, міському голові) органу місцевого самоврядування (розрахункові листи) з 01.04.2022 по 31.07.2022 (із зазначенням посадового окладу, надбавок, виплат за вислугу років та ранги, премій, відпускних, лікарняних, матеріальної допомоги та допомоги на оздоровлення, інших виплат).
Формою одержання інформації мною визначено – в електронному вигляді. Згідно частини 2 статті 7 Закону України «Про інформацію», ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом.
Наголошую, що відмова надати публічну інформацію, яка повинна бути відкритою у доступі і оприлюднена, є порушенням Закону «Про доступ до публічної інформації». Створення штучних перепон є не тільки порушенням Закону України «Про доступ до публічної інформації», а й може свідчити про корупційну складову (стаття 60 Закону України «Про запобігання корупції»).
Звертаю Вашу увагу, що у випадку ненадання відповіді на запит або надання неповної інформації, буду змушена звертатись за захистом свого права на інформацію до Уповноваженого з прав людини або до суду з вимогою притягнення Вас до адміністративної відповідальності за статтею 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Також звертаю увагу на те, що особливе значення має інформація, яка становить суспільний інтерес, а саме – відомості про використання бюджетних коштів, розпорядження державним або комунальним майном, особисті доходи, майно, видатки та зобов’язання фінансового характеру державних службовців. Тому заборонено обмежувати доступ до такої публічної інформації і стягувати плату за неї.
Також прошу надати копію документу, на підставі якого було припинено оприлюднення в 2022 році проєктів рішень виконавчого комітету Сумської міської ради, рішень виконавчого комітету Сумської міської ради, заробітної плати працівників та ін. відкритої інформації. Звертаю увагу, що місто Суми не входить до переліку територіальних громад, розташованих у районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).
З повагою,
координаторка проєкту «Чиста влада. Зе!»
Вікторія Галіцина