Зауваження проєкту містобудівної документації «Генеральний план та план зонування території м. Березне Рівненської області» та звіту про стратегічну екологічну оцінку проекту

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Мельник Олександр Олександрович, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Мельник Олександр Олександрович

Зауваження проєкту містобудівної документації «Генеральний план та план зонування території м. Березне Рівненської області» та звіту про стратегічну екологічну оцінку проекту

Мені стало відомо про проведення громадського обговорення проєкту містобудівної документації «Генеральний план та план зонування території м. Березне Рівненської області» та звіту про стратегічну екологічну оцінку проекту.

Місцеві органи виконавчої влади, несуть встановлену законом відповідальність за заподіяну місцевій громаді шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті перевищення наданих їм службових повноважень.
Посилюють загрозу виходу з ладу технологічного обладнання очисних споруд періодичні скидання неочищенних висококонцентрованих стоків місцевим молокозаводом, що може призвести до різкого підвищення концентрації забруднюючих речовин, які скидаються в річку Случ. Це може спричинити екологічну катастрофу, ліквідація наслідків якої може потребувати роки та не малі кошти, що неодноразово вже призводило до мору риби на території громади.
Збільшення потужності очисних споруд до 1500 м3/добу - реконструкція очисних споруд, первинного відстійника, приймальної камери камери зворотнього мулу, повітродувочної, контактного резервуара, блока біологічної очистки, вторинних та третинних відстійників лінії елктропередач 10кВ, мулових та піскових майданчиків, біологічних ставків та зовнішніх сантехнічних мереж збільшує площу експлуатації території і відповідно санітарно захисну зону, що накладається на житловий фонд та унеможливлює її експлуатацію та є порушенням.

Не вказане проектне рішення з ліквідації локальних вигребів та інших накопичувачів стічних вод на території південно східного житлового сектору міста Березне. Відсутні проектні рішення по розширенню мережі КНС.

Вітсутнє проектне рішення оптимізації та попередження забруднення неочищеними стічними водами р.Случ (басейн р.Прип’ять, яка відноситься до басейну р.Дніпро).
Очисні споруди м.Березне розраховані на очищення суміші господарсько-побутових і виробничих стоків в обсязі 900 м3/добу значно перевищують скиди з мереж виробничої каналізації.

Аналіз ситуації у сфері захоронення побутових відходів та прогнозування стану розвитку таких ринків.
Відповідно до ст. 21 Закону України «Про відходи» та ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вирішення питань щодо розміщення на своїй території об’єктів поводження з відходами, ліквідації несанкціонованих звалищ відходів, збирання, утилізації та знешкодження побутових відходів віднесено до відання органів місцевого самоврядування та відсутнє рішення по ліквідації
Відсутня інформація про місця видалення відходів, із зазначенням найменування та коду відходів (згідно з державним класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місць чи об'єктів зберігання та видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об'єктів для забезпечення життєдіяльності міста. Відсутній пошук шляхів структурної реорганізації та використання внутрішніх ресурсів щодо вирішення завдань будівництва, реконструкції та модернізації існуючої забудови, в комплексному вирішенні питання санітарного очищення міста, поліпшення його санітарного стану. З 1 січня 2018 року Україна зобов’язалася сортувати все сміття за видами матеріалів, а також розділяти його на придатне для повторного використання, для захоронення та небезпечне. Про це йдеться у статті 32 Закону України "Про відходи".
Поводження з відходами - види діяльності, пов’язані з документувальними організаційнотехнологічними операціями регулювання робіт з відходами, включаючи попередження, мінімізацію, облік та контроль виникнення, накопичення відходів, а також їх збирання, розміщення, утилізацію, знешкодження, транспортування, зберігання, оброблення, захоронення, знищення та транскордонне переміщення. За характером збору розрізняють дві технологічні схеми поводження з твердими побутовими відходами: 1. Унітарна, при якій збір всіх видів відходів здійснюється в одну загальну тару, а видалення їх проводиться спільно. 2. Роздільна (селективна), що передбачає збір відходів в окрему тару для харчових відходів, вторинної сировини та іншого сміття і роздільний вивіз їх спеціалізованими видами транспорту на місця переробки
У генплані відсутні такі основні проектно - планувальні рішення (в тому числі щодо розміщення основних будівель та споруд для ТПВ): ділянка складування ТПВ, господарська зона, в складі якої запроектовані пожежні резервуари, підприємство з оброблення ТБО, а також інженерних споруд і комунікацій. Відсутня планувальна структура, що формується шляхом формування чітких транспортних взаємозв’язків основних об’єктів, озелененої та благоустроєної адміністративної частини.
Відсутній комплексний благоустрій - планування території з передбаченням заходів по водовідведенню, озелененню санітарно-захисних зон відповідно до чинних нормативів. Відсутнє забезпечення умов транспортно-пішохідного зв’язку (забезпечити дотримання вимог ДБН В.2.2-17:2006; необхідно передбачити проектування доріг у промисловій зоні відповідно до чинних нормативів із застосуванням заходів з інженерної підготовки території з урахуванням рельєфу місцевості).
Розділ 3.6.6. Містобудівні умови та обмеження зони розміщення житлово-експлуатаційних організацій, складів та баз (КС-6/20505.0, 20603.0) Зона передбачена для розміщення комунально-складських об’єктів, що не є джерелом забруднення навколишнього середовища. Переважні та супутні види використання земельних ділянок – необгрунтовано зазначено можливість розміщння споруд підприємств зі спалювання відходів;
Розділ 3.7.2. Містобудівні умови та обмеження зони підприємств ІV класу шкідливості (В-4, пВ-4/20100.0) До зони входять території, на яких розміщуються підприємства, що є джерелами забруднення навколишнього середовища і потребують санітарно- захисних зон – до 100 м. Переважні та супутні види використання земельних ділянок – необгрунтовано зазначено можливість розміщння споруд підприємств зі спалювання відходів;
Розділ 3.6.5. Містобудівні умови та обмеження зони розміщення логістичних центрів, складів та баз (V класу санітарної класифікації) (КС-5/20603.0) Зона призначена для розміщення об’єктів, що потребують встановлення санітарно-захисної зони – 50 м. Санітарно-захисна зона призначена для озеленення і розміщення об’єктів відповідно до державних санітарних норм. Об'єкти необхідно розміщувати відповідно до їхньої функціональної спрямованості та галузевих особливостей. Переважні та супутні види використання земельних ділянок – необгрунтовано зазначено можливість розміщння споруд підприємств зі спалювання відходів;
Розділ 3.6.3. Містобудівні умови та обмеження зони розміщення житлово-експлуатаційних організацій (ІV класу санітарної класифікації) (пКС-4/20505.0) Зона призначена для розміщення об’єктів, що потребують встановлення санітарно-захисної зони – 100 м. Санітарно-захисна зона призначена для озеленення і розміщення об’єктів відповідно до державних санітарних норм. Об'єкти необхідно розміщувати відповідно до їхньої функціональної спрямованості та галузевих особливостей. Переважні та супутні види використання земельних ділянок – необгрунтовано зазначено можливість розміщння споруд підприємств зі спалювання відходів;
Розділ 3.7.4. Містобудівні умови та обмеження зони розміщення підприємств без екологічних наслідків (В-6, пВ-6/20100.0) Зона передбачена для розміщення підприємств, що не є джерелами забруднення навколишнього середовища і не потребують встановлення санітарно–захисних зон. А також для розміщення підприємств, СЗЗ від яких не розповсюджується за межі території підприємства. Переважні та супутні види використання земельних ділянок – необгрунтовано зазначено можливість розміщння споруд підприємств зі спалювання відходів;

Про розгляд мого звернення прошу повідомити мене письмово.

З повагою,

Мельник Олександр Олександрович

Відділ ЦЗН,ЖКГ,І,М (Березне міськрада), Березнівська територіальна громада

1 Attachment

--
З повагою
Відділ з питань цивільного захисту населення, житлово-комунального
господарства, інфраструктури та містобудування Березнівської міської ради
(тел.: (03653)55018; e-mail: [email address])