Документи щодо правовідносин ПП "Слуга Народу"
Доброго дня!
В процесі виконання повноважень НАЗК отримала інформацію у вигляді Звітів політичної партії «Слуга народу» про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за І та ІІ квартали 2020 року. Згідно роз'яснень, опублікованих на сайті НАЗК (https://wiki.nazk.gov.ua/?sl=2727), додатки (зокрема копії документів, що підтверджують відображені у Звіті відомості) є складовими частинами Звіту.
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати усі наявні в НАЗК документи щодо правовідносин політичної партії «Слуга народу» з ФОП Новіковим Г.Б., зокрема договори та акти виконання робіт за І та ІІ квартали 2020 року.
Хочу зазначити, що відповідно до статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» не може бути обмежено доступ до інформації про складання, розгляд і затвердження бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів та плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів, а також їх виконання за розписами, бюджетними програмами та видатками (крім таємних видатків відповідно до статті 31 Бюджетного кодексу України), взяття розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів бюджетних зобов’язань або здійснення розпорядження бюджетними коштами в будь-який інший спосіб, планування, формування, здійснення та виконання закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, у тому числі оборонних закупівель (крім випадків, якщо окрема інформація про закупівлі товарів, робіт і послуг становить державну таємницю відповідно до Закону України «Про державну таємницю»), володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.
З повагою,
Геннадій Новіков
Доброго дня!
На мій запит про надання публічної інформації я отримав відповідь від НАЗК листом №92-02/5097-23 від 10.03.2023, з якого вбачається, що запитувані документи не можуть бути надані, оскільки їх копії було передано до Національної поліції України, де за цими матеріалами ведеться досудове розслідування. Якщо я правильно розумію, посилання на ст. 222 КПК України має на увазі частину першу статті: "Відомості досудового розслідування можна розголошувати лише з письмового дозволу слідчого або прокурора і в тому обсязі, в якому вони визнають можливим".
По-перше, зазначу, що НАЗК не відноситься до органів, що здійснюють досудове розслідування кримінальних правопорушень. Тому НАЗК, якщо воно у процесуальному порядку не запитувало у НПУ вказані відомості досудового розслідування (що було б абсурдом, адже вони надані НАЗК), не може ними володіти і, відповідно, розголошувати.
По-друге, згідно зі ст. 221 КПКУ "Відмова у наданні для ознайомлення загальнодоступного документа, оригінал якого знаходиться в матеріалах досудового розслідування, не допускається". При цьому запитувані документи, спираючись на науково-практичні коментарі до Кримінального процесуального кодексу України та правозастовну практику (наприклад, Ухвала слідчого судді Вознесенського міськрайонного суду Миколаївської області від 14 березня 2013 р. [справа No 473/1015/13-к]), відносяться до категорії "загальнодоступних документів".
По-третє, у частині другій статті 214 КПК України, зокрема, передбачено, що досудове розслідування розпочинається з моменту внесення відомостей до ЄРДР. Отже інформацією, яка містить таємницю досудового розслідування, є та, яку було створено або одержано відповідачем у кримінальному провадженні після внесення до ЄРДР відомостей про вчинення кримінального правопорушення. Відповідне положення міститься у постанові Великої Палати Верховного Суду від 8 квітня 2020 року у справі № 826/7244/18. Оскільки запитувана інформація була створена та отримана НАЗК до 02.04.2021, коли було внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12021105060000665, запитувана інформація не може вважатися такою, що містить таємницю досудового розслідування.
Враховуючи зазначене та на підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати усі наявні в НАЗК документи щодо правовідносин політичної партії «Слуга народу» з ФОП Новіковим Г.Б., зокрема договори та акти виконання робіт за І та ІІ квартали 2020 року.
З повагою,
Геннадій Новіков
Доброго дня!
Як видається з листа НАЗК №92-02/5516-23 від 16.03.2023, Управління документообігу та контролю НАЗК вважає, що згідно з ч. 1 ст. 222 КПК України, матеріали, які спочатку мали статус публічної інформації, але з певного моменту стали частиною відомостей досудового розслідування, втрачають статус публічної інформації.
В такому разі прошу надати роз'яснення, на якій підставі 11 листопада 2021 року на офіційному сайті НАЗК було опубліковано детальні відомості щодо порушень партії "Голос", виявлених за результатами звіту партії за 2 квартал 2020 року. У загальнодоступному звіті партії зазначені витрати описані як "оплата за надання аналітичних послуг", у Висновку про результати аналізу звіту НАЗК також не вказує реальний зміст робіт, замовлених партією "Голос". Після виявлення порушень, за матеріалами НАЗК, Печерське управління поліції ГУ НП у м. Києві відкрило кримінальне провадження за ч. 4 ст. 159–1 ККУ. Тобто, на думку Управління документообігу та контролю НАЗК, після цього відомості, що були передані до НПУ для розслідування, мали набути статус конфіденційних. В той час як у згаданому прес-релізі НАЗК (посилання: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/politychna...) ще до закриття кримінального провадження та отримання висновків НПУ, стверджує, що "До свого звіту партія включила недостовірні відомості про витрати, що здійснені на користь 11 підприємців у сумі 1 328 280,00 грн за послуги, які насправді не надавалися цими підприємцями" і надає перелік матеріалів, які містились у первинних документах партії "Голос" під виглядом замовлених послуг (з посиланням на конкретні первинні документи партії, наприклад "Звіт до договору від 02.06.2020 та до актів від 23.06.2020 та від 15.07.2020"), а також справжні джерела інформації, знайдені НАЗК на сайті ГО "Опора". Тобто розкриваються не тільки суттєві положення договорів між партією "Голос" та її підрядниками, але і форми, методи роботи, джерела та докази, які повинна була відтворити НПУ в своєму розслідуванні. Отже, спираючись на підхід Управління документообігу та контролю НАЗК щодо трактування ст. 222 КПКУ, можливо стверджувати, що НАЗК публікацією цих матеріалів порушило вказану норму і цим вплинуло на хід і результати досудового розслідування, дало можливість винному приховати або знищити сліди злочину, речі, предмети і документи, що можуть бути джерелами доказів або сфальсифікувати докази.
Враховуючи зазначене та на підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, я наполягаю на наданні усіх наявних в НАЗК документів щодо правовідносин політичної партії «Слуга народу» з ФОП Новіковим Г.Б., зокрема договорів та актів виконання робіт за І та ІІ квартали 2020 року, або щонайменш їх змістовних положень в іншому форматі (детальна номенклатура наданих послуг згідно актів виконання робіт).
В іншому разі я змушений буду визначити публікацію на сайті НАЗК 11.11.2021 як таку, що порушує ст. 222 КПКУ та розглядати можливість звернення до правоохоронних органів для розслідування цього злочину.
З повагою,
Геннадій Новіков