#Люстдорфська дор. 85
До цього запиту є юридичний коментар. Перейти до коментаря
-
Від: Максим
До: Одеська міська рада -
Доброго дня!
В Одесі за адресою вул. Люстдорфська дорога, 85 знаходиться земельна ділянка на якій зараз йде будівництво. На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
1) Копія рішення про відведення даної земельної ділянки
2) Копія дозволу на будівництво
3) Містобудівні умови та обмеження
З повагою,
Максим
Коментує Людмила Опришко, адвокатеса, медіа-юристка ГО "Платформа прав людини"
Як видно із отриманих листів, запитувачу було надано відповідь по суті лише на одне із трьох запитань. Копій рішення про відведення земельної ділянки та дозволу на будівництво він так і не отримав. До того ж місцева рада не повідомила його про те, чому не може бути надано копію рішення про відведення згаданої земельної ділянки, що саме по собі є порушенням права на доступ до публічної інформації (див. п. 3 ч. 1 статті 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації").
Стосовно копії дозволу на будівництво необхідно зазначити наступне. Відмовляючи у наданні цього документу розпорядник мотивував свої дії тим, що Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради не має порядку знеособлення та захисту персональних даних, що, на його думку, унеможливлює надання запитуваного документу, який містить персональні дані (конфіденційну інформацію).
Проте, такі дії є порушенням приписів Закону України про доступ до публічної інформації. Зокрема, частина 7 статті 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" передбачає, що обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
Таким чином, наявність у документі конфіденційної інформації ще не є підставою для обмеження доступу до такого документу. В такому разі конфіденційна інформація має ретушуватись і запитувачам надаватись копія документу, в якому заретушовано інформацію з обмеженим доступом. Якщо відповідний орган не прийняв порядку знеособлення та захисту персональних даних, це не є підставою для невиконання наведених приписів закону. Відповідна інформація повинна надаватись відповідно до частини 7 статті 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Більше того, навіть за наявності підстав вважати, що персональні даніі, які містяться у запитуваному документі, є конфіденційною інформацією, цього недостатньо для відмови у наданні запитуваної інформації. В таких випадках розпорядник публічної інформації повинен провести стосовно запитуваних відомостей так званий трискладовий тест, передбачений частиною 2 статті 6 згаданого закону про доступ, яка передбачає, що обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:
1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;
2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;
3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.
Якщо розпорядник такого тесту не провів і не мотивував відповідним чином результатів проведення такого тесту, відмова у наданні запитуваної інформації є незаконною.