Перелік звільнених за атестацією поліцейських Хмельницької області
11 квітня 2016 року я за допомогою сайту «Доступ до правди» надіслав запит з проханням надати мені перелік осіб, які не пройшли атестацію до Національної поліції.
Проте, у відповіді від 18 квітня 2016 року за вих.№ 12/34зі, у наданні інформації мені було відмовлено з обґрунтуванням, що запитувана інформація не стосується розпорядження бюджетними коштами, а отже, дія Закону «Про доступ до публічної інформації» на даний випадок не поширюється.
Не погоджуючись з вищезазначеним твердженням, вважаю за належне зазначити наступне.
Відповідно до ч. 5 ст. 6 Закону «Про доступ до публічної інформації», не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.
Посадові особи Головного управління Національної поліції у Хмельницькій області, в тому числі, які не пройшли атестацію, отримували зарплату за рахунок бюджету (бюджетні кошти), а отже їх прізвища, імена та по батькові є відкритими у доступі.
Відкритою є і інша інформація, що стосується здійснення ними своїх посадових обов’язків, в тому числі, й причини звільнення вищевказаних осіб з лав поліції за підсумками атестації.
Окрім того, інформація про осіб, які не пройшли атестацію становить суспільних інтерес. Так, питання реформування Нової поліції, довіра до працівників цього органу є надзвичайно важливим у суспільстві та неодноразово піднімалось та висвітлювалось у ЗМІ.
Звертаю Вашу увагу, що Закон «Про доступ до публічної інформації» передбачає обов’язок розпорядника надавати інформацію, що становить суспільний інтерес (ч. 2 ст. 6 Закону. Це також передбачено ст. 29 Закону «Про інформацію».
Діяльність новоствореного органу повинна бути направлена на забезпечення захисту прав і свобод людини та здійснюватися на засадах відкритості та прозорості.
Право на публічну інформацію гарантоване Законом «Про доступ до публічної інформації». Вільний доступ до публічної інформації є одним із головних принципів громадянського суспільства.
Тому, Національна поліція, яка чи не з перших днів позиціонує себе як орган, який є близьким до народу та не порушує права громадян, не повинна відмовляти у інформації, яка є суспільно необхідною та відкритою відповідно до Закону «Про доступ до публічної інформації».
Таким чином, керуючись Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, повторно прошу надати наступну інформацію:
Перелік посадових осіб Головного управління Національної поліції у Хмельницькій області з вказанням їхніх займаних посад, котрі не пройшли атестацію, що проводилася з 11 січня 2016 року до сьогодні із зазначенням причини їхнього звільнення з лав поліції за підсумками атестації.
Звертаю Вашу увагу, що у даному випадку відмова у наданні інформації є порушенням мого права, гарантованого законодавством. За такі дії розпорядника передбачена адміністративна відповідальність, яка покладається на винну особу, тобто працівника розпорядника (ст. 212-3 Кодексу про адміністративні правопорушення).
У випадку ненадання запитуваної інформації, я буду змушений звернутись до відповідних органів за захистом мого права на інформацію та притягнення винних осіб до відповідальності.
З повагою
Віталій Тараненко.