Поділ комплексу будівель та споруд
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, з метою належного виконання законодавства при реєстрації права власності на новостворені в результаті поділу об’єкти нерухомого майна, які створені внаслідок поділу таких типів об’єктів нерухомого майна як “цілісний майновий комплекс”, “єдиний майновий комплекс”, “комплекс будівель та споруд” чи іншого типу, що вказує на наявність сукупності будівель та/або споруд, прошу надати наступну інформацію:
1. Відповідно до частини 2 Статті 26-2 Закону № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності», надалі за текстом – «Закон № 3038-VI» , ідентифікатор об’єкта будівництва (закінченого будівництвом об’єкта) присвоюється:
будинку, будівлі, споруді (у тому числі в комплексі);
складовим частинам будинку, будівлі, споруди: квартирам, гаражним боксам, машиномісцям, іншим житловим та нежитловим приміщенням, які після прийняття об’єкта в експлуатацію є самостійними об’єктами нерухомого майна;
лінійному об’єкту інженерно-транспортної інфраструктури.
Ідентифікатор об’єкта будівництва (закінченого будівництвом об’єкта) не присвоюється місцям загального користування та допоміжним приміщенням.
Відповідно до частини 7 цієї ж статті, у разі поділу або об’єднання закінченого будівництвом об’єкта, ідентифікатор закінченого будівництвом об’єкта анулюється. Закінченим будівництвом об’єктам, що утворилися внаслідок їх поділу або об’єднання, присвоюється новий ідентифікатор закінченого будівництвом об’єкта, який повинен містити посилання на ідентифікатор (ідентифікатори) об’єкта (об’єктів), з якого такі об’єкти утворилися.
Виключний перелік типів об’єктів будівництва, яким присвоюється ідентифікатор, встановлений частиною 2 статті 26-2 Закону № 3038-VI, який не містить таких типів об’єкта нерухомого майна як “цілісний майновий комплекс”, “єдиний майновий комплекс”, “комплекс будівель та споруд” чи іншого типу, що вказує на наявність сукупності будівель та/або споруд.
Аналізуючи наведені норми, прошу роз’яснити порядок виконання вимоги встановленої в частині 7 статті 26-2 Закону 3038-VI щодо присвоєння нових ідентифікаторів закінченим будівництвом об’єктам, що утворилися внаслідок поділу в натурі між співвласниками комплексу будівель, державну реєстрацію права власності на який проведено в Державному реєстрі прав без урахування положень пункту 20 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1127, а саме: в частині вимоги щодо розміщення посилання на ідентифікатор об’єкта, з якого такі об’єкти утворилися, якщо такий тип об’єкту як «комплекс будівель і споруд», якій підлягає поділу, не підпадає під тип об’єктів будівництва, яким згідно закону присвоюються ідентифікатор?
2. Відповідно до пункту Підпункт 6.8 пункту 6 глави 1 розділу II Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого Наказом Міністерства юстиції 22.02.2012 № 296/5, договори про виділ частки в натурі майна (поділ), право власності на яке підлягає реєстрації, посвідчуються нотаріусом на підставі документів, що посвідчують право власності на таке майно, або на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, якщо державну реєстрацію права власності на нерухоме майно проведено без видачі документа, що посвідчує таке право, або у зв’язку із втратою, пошкодженням чи псуванням відповідного державного акта на право власності, свідоцтва про право власності на нерухоме майно.
Крім того, нотаріусу подається документ (акт, висновок, кадастровий план земельних ділянок, які будуть сформовані, ін.), виготовлений у порядку, встановленому законодавством, який містить інформацію про можливість формування (створення) нерухомого майна.
Інформація з єдиних та державних реєстрів, отримана нотаріусом під час вчинення нотаріальних дій, залишається у відповідній справі державної нотаріальної контори чи приватного нотаріуса.
Користування єдиними та державними реєстрами здійснюється безпосередньо нотаріусом, який вчиняє відповідну нотаріальну дію.
Частина третя статті 46-1 Закону України «Про нотаріат» встановлює, що нотаріус під час вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва, майбутнім об’єктом нерухомості обов’язково використовує також відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, надалі - ЄДЄССБ.
Пункт 4 частини третьої статті 10 Закону № 1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень» встановлює обов’язок державного реєстратора, під час проведення реєстраційних дій, використовувати відомості Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи. Отримані відомості долучаються до відповідної заяви, зареєстрованої у Державному реєстрі прав. Перелік державних електронних інформаційних ресурсів, які використовуються для проведення реєстраційних дій, визначається Кабінетом Міністрів України в Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Структурно в базі даних, що використовується в Державному реєстрі речових прав, Довідка щодо технічної можливості поділу віднесена до документів, які отримуються в порядку взаємодії Державного реєстру прав з ЄДЄССБ. Відповідно, для нотаріального посвідчення договору поділу є необхідність отримання відомостей з ЄДЄССБ про Довідку щодо технічної можливості поділу. Доступ до документів, що містяться в ЄДЄССБ відбувається за реєстраційним номером документа у Реєстрі будівельної діяльності електронної системи, який присвоюється, відповідно до Порядку ведення ЄДЄССБД, автоматично електронному документу під час його реєстрації/внесення до Реєстру будівельної діяльності електронної системи.
З огляду на відсутність у вищенаведених нормах встановлення обов’язкової реєстрації такого документу як Висновок про можливість поділу об’єкту нерухомого майна, ПРОШУ роз’яснити, чи відноситься такий документ, як Висновок про технічну можливість поділу комплексу будівель і споруд, зробленого сертифікованим виконавцем в порядку проведення технічної інвентаризації, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 488 до категорії документів, що підлягають внесенню до ЄДЄССБ?
Чи може використовуватись для нотаріального посвідчення договору поділу комплексу будівель та споруд Висновок про можливість поділу комплексу будівель і споруд, зробленого сертифікованим виконавцем, за відсутності реєстрації цього Висновку в ЄДЄССБ, а також для подальшої державної реєстрації в Державному реєстрі прав об’єктів нерухомого майна, створених в результаті такого поділу?
З повагою,
Любов Косенко
20830/37/10-24 : 08.11.2024
:
:
1. ³ 2 26-2 3038-VI
,
3038-VI , ᒺ
( ᒺ) :
, , ( );
, , : ,
, ,
, ᒺ
ᒺ ;
ᒺ - .
ᒺ (
ᒺ)
.
³ 7 ,
ᒺ ᒺ,
ᒺ .
ᒺ,
ᒺ,
ᒺ,
() ᒺ (ᒺ),
ᒺ .
ᒺ ,
, 2 26-
2 3038-VI, ᒺ
,
,
, / .
,
7 26-2 3038-VI
ᒺ,
,
20
,
25 2015 .
1127, :
ᒺ, ᒺ ,
ᒺ ,
, ᒺ ,
?
2. ³ ϳ 6.8 6 1
II ,
̳ 22.02.2012
296/5, (),
,
,
, , , , , , . , (, , , , .), , , () . , , . , .
ϳ: ..
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]