Про результати розгляду пропозицій, поданих в межах громадського обговорення "Культура в освіті: пріоритети реформ"
-
Від: Дацко Олеся
До: Кабінет Міністрів України -
Доброго дня!
Громадське обговорення ´Культура в освіті: пріоритети реформ» відбулося 9 лютого о 17 . 00 в приміщенні Інституту стратегії культури відповідно до вимог Постанови № 996 від 3 листопада 2010 року "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики".
Ініціатори громадського обговорення : I C O M O S - Україна, ЛОО Українське товариство охорони пам'яток історії та культури, ГО "Центр суспільних інновацій", ГО «Центр реставраційних досліджень» та ГО «Народна Дія Львів»
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
1. Коли саме Кабінетом Міністрів України було розглянено протокол та резолюцію громадського обговорення "Культура в освіті: пріоритети реформ», яке відбулося 9 лютого о 17 .00 в приміщенні Інституту стратегії культури, за ініціативи трьох інститутів громадянського суспільства відповідно до Постанови КМУ № 996 від 3 листопада 2010 року, які були надіслані мною безпосередньо до Кабінету Міністрів України. Надати повний вичерпний перелік осіб, які були залучені до такого розгляду;
- надати результати розгляду поданих пропозицій відповідно до вимог Постанови КМУ № 996 від 3 листопада 2010 року.
Або надати інформацію, що Кабінет Міністрів України не розглядав результати громадського обговорення "Культура в освіті: пріоритети реформ», яке відбулося 9 лютого о 17 .00 в приміщенні Інституту стратегії культури, за ініціативи п'ятьох інститутів громадянського суспільства відповідно до Постанови КМУ № 996 від 3 листопада 2010 року
Прошу не перескеровувати цей запит іншим суб'єктам, оскільки Кабінет Міністрів України як видавець акта, щодо якого було проведене громадське обговорення (Постанови «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти», прийнятої за № 1021 30 серпня 2024 року) є уповноваженим суб'єктом на розгляд пропозицій , поданих щодо такого акта.
Розгляд цього акта іншими суб'єктами мене не цікавить.
Наперед дякую
З повагою,
Голова громадського обговорення, координаторка ініціативи
з проведення громадського обговорення від 5 інститутів громадянського суспільства
Дацко Олеся
צ .
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]
724/-835/24-ϲ : 25.11.2024
:
" : "
ϳ: ([email address])
!!! . - . : [email address]
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]
Добрий день!
Я як представниця ініціаторів громадського обговорення скеровувала повідомлення про таке обговорення Кабінету Міністрів України, як і протокол громадського обговоренння був надісланий уповноваженому органу - Кабінету Міністрів України для розгляду в межах повноважень
Відповідно до вимог статті 40 Конституції України розгляд поданого протоколу мав здійснити винятково КМУ, оскільки урахування чи відхилення поданих пропозицій та зауважень стосується повноважень КМУ.
Відтак прошу не перескеровувати цей запит до інших оргнаів та надати публічну інфомрацію про розгляд протколу та резолюції грмоадського обговорення Кабінетом Міністрів України.
Або надіслати інфомаціяю, що КМУ такого розгляду не здійснював.
Інформація потрібна для долучення до позову щодо визнання незаконними дій та бездіяльності КМУ.
Тому прошу КМУ надати запитувану інформацію в повному обсязі .
З повагою,
Дацко Олеся
צ .
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]
Добрий день!
Шановний пане Володимире Федорчук та пані Наталю Фалєєва!
Доведу до Вашого відома, що відповідно до вимог статті 19 Конституції України :
Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.»
Тобто порядок дій органів державної влади та їх посадових осіб має бути чітко регламентованим відповідними нормами права.
Я не заперечую, що ПРОВОДИТИ громадське обговорення проєкту Постанови № 1021 , яка прийнята 30 серпня 2024, мав право МОН.
Але наведені у Вашій відповіді норми права чітко засвідчують, що РОЗГЛЯД ПО СУТІ, УРАХУВАННЯ ЧИ ВІДХИЛЕННЯ поданих в межах громадського обговорення пропозицій щодо проєкту Постанови КМУ - МОН не мав і не має права проводити, оскільки:
- МОН немає таких повноважень (відсутні норми права, які делегують МОН такі повноваження. МОН може ПРОВОДИТИ, тобто технічно організовувати такі громадські обговорення).
Але оскільки МОН є лише однією із заінтересованих осіб, нарівні з іншими - воно не лише не уповноважене, але й не може об'єктивно розглядати подані пропозиції, оскільки прямо не зацікавлене в урахуванні багатьох поданих пропозицій. З поданого протоколу розгляду пропозиції , отриманих в межах громадського обговорення, ініційованого МОН 8 серпня 2024 року, зрозуміло, що взагалі ніхто не розглядав по суті поданих пропозицій;
- проведене 9 лютого 2024 року громадське обговорення не було ініційоване МОН, та стосувалося ширшого кола питань, ніж лише Проєкт Постанови «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти». Відповідно до § 3 Регламенту КМУ та Постанови КМУ № 996 від 3 листопада 2010 року ініціатори скористалися своїм правом бути долученими КМУ до формування державної політики з важливих питань.
Оскільки КМУ не забезпечив виконання § 3 Регламенту КМУ - не долучив громадськість до формування державної політики - значимої Постанови КМУ «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти», саме тому 5 інститутів громадянського суспільства ініціювали інше громадське обговорення з вимогою саме до КМУ як уповноваженої особи розглянути по суті подані пропозиції та зауваження, та крім того розглянути низку інших вимог. Про що належно проінформували КМУ, який грубо порушив надалі порядок щодо таких ініціатив, не оприлюднивши інформацію на своїх офіційних інтернет-ресурсах.
Оскільки така бездіяльність КМУ не може бути завадою участі громадськості у формуванні державної політики, 9 лютого 2024 року було проведене громадське обговорення, відповідно до вимог ст.19 Конституції України, низки положень міжнародних актів, та Постанови КМУ № 996 від 3 листопада 2010 року.
Це громадське обговорення стосувалося не лише Проєкту Постанови щодо переліку галузей та спеціальностей, але і багатьох інших питань важливої ролі культури в освіті. Які не стосуються повноважень МОН взагалі. І розгляд яких є дискреційними повноваженнями КМУ.
КМУ, МОН, та інші представники органів влади не забезпечили участь уповноважених представників у такому громадському обговоренні.
Втім, право громадськості самостійно обговорювати озвучені проблеми ніхто не може скасувати як засадниче право демократичної держави.
Тому таке громадське обговорення було проведене, і його протокол та резолюція були надіслані до КМУ для реагування у межах ДИСКРЕЦІЙНИХ повноважень.
Наголошу на слові «дискреційних».
Розгляд погоджених резолюцією громадського обговорення 9 лютого 2024 року вимог є винятково ДИСКРЕЦІЙНИМИ повноваженнями КМУ. Скероване безпосередньо КМУ з наголошенням на цих дискреційних повноваженнях КМУ.
Крім того, як вбачається, КМУ просто відмовився від визначеного регламентом обов’язку залучати інститути громадянського суспільства до формування державної політики при формуванні та розгляді проєкту Постанови «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти»., що прямо передбачено Регламентом КМУ, зокрема:
Відповідно до Регламенту КМУ, затвердженого Постановою КМУ від 18 липня 2007 р. № 950 «Про затвердження Регламенту Кабінету Міністрів України» § 3. Взаємодія з громадськістю визначено:
"Кабінет Міністрів інформує громадськість про свою діяльність, залучає громадян до процесу прийняття рішень з питань, що мають важливе суспільне значення.
Кабінет Міністрів залучає до прийняття рішень з питань, що стосуються формування та реалізації державної соціальної та економічної політики, регулювання трудових, соціальних, економічних відносин, всеукраїнські профспілки, їх об'єднання та всеукраїнські об'єднання організацій роботодавців."
Відтак цей запит стосується виконання дискреційних повноважень КМУ, у тому числі дій та бездіяльності КМУ щодо забезпечення залучення громадськості до прийняття рішень , зокрема , але не виключно - Постанови КМУ № 1021 (прийнята 30 серпня 2024 року).
Відтак відповідь прошу надати винятково КМУ щодо результатів залучення громадськості до прийняття Постанови КМУ № 1021 та інших рішень, яких стосувалася резолюція громадського обговорення , проведеного 9 лютого 2024 року
Або надати відповідь, що КМУ не залучає громадськість до прийняття Постанови важливого рішення
З повагою,
Дацко Олеся
צ .
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]