Щодо унормування, конкретизації положень ККУ ч.4 ст. 185 з метою виключення жорстокості законотворця, невідповідності європойським нормам як «закону про 5 колосків»

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Максим /редактор_ЗМІ "ВСІМ"/, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Максим /редактор_ЗМІ "ВСІМ"/

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

Інформацію щодо планів, намірів негайного перегляду нових змін ВРУ у ст. 185 Кримінального Кодексу України, оскільки положення ч.4 ст.185 ККУ викликають суспільний негативний резонанс, обурення діями нардепів, які в поспіху приведення законодавства до нових європейських вимог перетворили ККУ у сумнозвісний «закон про 5 колосків» та надали прокурорам нові інструменти для зловживань, корупції ( https://www.youtube.com/watch?v=3GQUqN0K... ).

Будь-яких змін до закону народні обранці досі не ініціювали, тож тюрми поповнюються новими мешканцями. Як завжди, із результатами законотворчості доводиться розбиратися судам.

Колегія суддів Першої судової палати Касаційного кримінального суду 28 березня 2023 року по справі №722/594/22 зазначила, що таке тлумачення ознаки «в умовах воєнного стану» призводить до того, що будь-яка крадіжка розглядається як тяжкий злочин, і це спотворює саме поняття «тяжкого злочину».

«Якщо правова система тривіальну крадіжку свинячої вирізки розглядає як тяжкий злочин, то виникає питання, як кваліфікувати ті злочини, які до цього вважалися тяжкими і заслуговували на таку кваліфікацію», - зазначили судді.

Колегія тоді передала справу на Велику Палату Верховного Суду, вказавши, що суди масово і послідовно застосовують неправильне тлумачення закону про кримінальну відповідальність.

«Масштаб застосування тяжких покарань мимоволі нагадує застосування «закону про 5 колосків», що передбачав як захід судової репресії за розкрадання колгоспного і кооперативного майна «розстріл із конфіскацією всього майна і з заміною за пом`якшуючих обставин позбавленням свободи на термін не нижче 10 років з конфіскацією всього майна», за яким в Україні було засуджено щонайменше 16 тисяч осіб.

Безумовно, разючою відмінністю сучасної судової практики є те, що в переважній більшості випадків, призначивши покарання у виді 5 років позбавлення волі і розуміючи його очевидну його жорстокість, суди звільняють засуджених від його відбування з випробуванням.

Однак така практика застосування статті 75 КК сама по собі є проблемою, оскільки спотворює мету інституту звільнення від відбування покарання», зазначили судді.

Не відстають у жорстокості та масштабах зловживань і прокурори, що використовують дану ситуацію у власних цілях. Нещодавній скандал і автокилимками прокурора і наслідками дій каральної системи можуть призвести до соціального збурення, про це детально описано тут https://tsn.ua/exclusive/skandal-u-kiyev...

З повагою,

Максим /редактор_ЗМІ "ВСІМ"/

ЗАПИТ ДО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ, Верховна Рада України

Відповідно до Положення про порядок роботи з документами у Верховній Раді України, затвердженого розпорядженням Голови Верховної Ради України від 08.02.2021 р. № 19:
1. Приймання службової кореспонденції, що надходить до Верховної Ради України, у тому числі до її органів та Апарату, народних депутатів України здійснюється структурним підрозділом з документального забезпечення засобами поштового зв'язку та/або через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (далі – СЕВ ОВВ).
2. Звернення у паперовій формі подаються до Верховної Ради України:
1) засобами поштового зв’язку;
2) безпосередньо на особистому прийомі у приймальні Верховної Ради України;
3) через уповноважену особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства;
4) через скриньку "Для звернень громадян", розміщену у приймальні Верховної Ради України за адресою вул. Банкова, 6-8.
Звернення в електронній формі (далі – електронне звернення), надіслане на адресу Верховної Ради України, приймається централізовано структурним підрозділом з питань звернень громадян шляхом заповнення громадянином електронної форми на веб-порталі "Електронний кабінет громадянина" офіційного веб-сайту Верховної Ради України (режим доступу: https://itd.rada.gov.ua/idsrv/).
Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Електронне звернення без кваліфікованого електронного підпису надсилається у вигляді сканованого або фотографованого письмового звернення з підписом заявника із зазначенням дати.
3. Запит на інформацію подається на вибір запитувача в усній або письмовій формі (засобами поштового зв’язку, факсом, телефоном, електронною поштою (централізовано на єдину електронну адресу запитів на інформацію Апарату [Верховна Рада України request email]), шляхом заповнення електронної форми запиту на інформацію в "Електронному кабінеті громадянина" офіційного веб-сайту Верховної Ради України, через СЕВ ОВВ).

Апарат Верховної Ради України

показати цитоване