Ви можете підтримати роботу сайту "Доступ до правди": ЗАДОНАТИТИ

щодо виплати військовослужбовцям ДПСУ додаткової винагороди

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Відповідно до частини другої статті 7 Закону України від 02.06.2011 № 3460-VI «Про безоплатну правничу допомогу» (далі – Закон) безоплатна первинна правнича допомога включає такі види правничих послуг як надання правової інформації та надання консультацій і роз'яснень з правових питань. Частиною першою статті 9 Закону встановлено, що суб'єктами надання безоплатної первинної правничої допомоги в Україні є, зокрема, органи виконавчої влади. Відтак, на підставі вищенаведеного, а також приписів пункту 1, підпункту 54 пункту 4 Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 № 878 «Про затвердження Положення про Міністерство внутрішніх справ України» прошу надати правову інформацію, консультації і роз’яснення з правових питань, які будуть висвітлені нижче.
Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2025 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім’ям під час дії воєнного стану» (далі – Постанова) встановлено загальні засади виплати додаткової винагороди за безпосередню участь у бойових діях або здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, перебуваючи безпосередньо в районах їх здійснення, на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора, на території держави-агресора (далі – Додаткова винагорода).
На виконання вимог даної Постанови, Міністерством внутрішніх справ України Наказом від 01.09.2023 № 726 «Деякі питання виплати військовослужбовцям Державної прикордонної служби України винагород, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім’ям під час дії воєнного стану»» затверджено «Особливості виплати додаткової винагороди, винагороди за особливості проходження служби (навчання) під час воєнного стану (особливого періоду) та порядок і умови виплати одноразової винагороди військовослужбовцям Державної прикордонної служби України» (далі – Особливості). Водночас, Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 01.09.2023 № 729 «Деякі питання виплати військовослужбовцям Національної гвардії України винагород, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім’ям під час дії воєнного стану»», затверджено «Особливості виплати додаткової винагороди, винагороди за особливості проходження служби (навчання) під час воєнного стану (особливого періоду) та порядок і умови виплати одноразової винагороди військовослужбовцям Національної гвардії України» (далі – Особливості1).
Відповідно до абзаців п'ятого та восьмого підпункту 1 пункту 3 Особливостей, до безпосередньої участі в бойових діях або заходах, здійснення яких передбачає виплату додаткової винагороди, зазначеної в абзаці другому підпункту 1 пункту 2 цих Особливостей, належить виконання військовослужбовцями завдань безпосередньо в районах ведення воєнних (бойових) дій, на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора:
з вогневого ураження виявлених повітряних цілей;
з усебічного забезпечення органів Держприкордонслужби або їх підрозділів (у тому числі зведених), які виконують завдання у складі органів військового управління, військової частини (підрозділів), угруповань військ, інших складових сил оборони, за умови вогневого ураження або безпосереднього зіткнення з противником.
Натомість, відповідно до абзаців п’ятого та десятого підпункту 1 пункту 3 Особливостей1, до безпосередньої участі в бойових діях або заходах, здійснення яких передбачає виплату додаткової винагороди, зазначеної в абзаці другому підпункту 1 пункту 2 цих Особливостей1, належить виконання військовослужбовцями завдань безпосередньо в районах ведення воєнних (бойових) дій, на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора:
з виявлення та вогневого ураження повітряних цілей противника, у тому числі у складі підрозділу (засобу) артилерії;
з усебічного забезпечення військових частин Національної гвардії України або їх підрозділів (у тому числі зведених), які виконують завдання у складі органів військового управління, військової частини (підрозділів), угруповань військ, інших складових сил оборони в умовах вогневого ураження або безпосереднього зіткнення з противником.
Виходячи з наведеного вище, прошу надати правову інформацію, консультації і роз’яснення з наступних правових питань.
1) Чим вмотивоване звуження переліку підстав для виплати Додаткової винагороди військовослужбовцям Державної прикордонної служби України (далі – ДПСУ) в порівнянні з військовослужбовцями Національної гвардії України (далі – НГУ), зокрема в частині виконання заходів/завдань з виявлення повітряних цілей противника, а також виконання заходів/завдань в умовах вогневого ураження, а не виключно за умови вогневого ураження ? Оскільки спеціалізовані підрозділи бойових загонів ДПСУ також виконують такі завдання.
2) Чи набувають право на виплату додаткової винагороди, зазначеної в абзаці другому підпункту 1 пункту 2 Особливостей військовослужбовці ДПСУ, які несуть бойове чергування із завданням виявлення та вогневого ураження повітряних цілей противника безпосередньо в районах ведення воєнних (бойових) дій, на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора ? Чи таке право виникає виключно в день успішного враження повітряних цілей противника ?
3) Чи набувають право на виплату додаткової винагороди, зазначеної в абзаці другому підпункту 1 пункту 2 Особливостей військовослужбовці ДПСУ, які несуть бойове чергування в умовах вогневого ураження безпосередньо в районах ведення воєнних (бойових) дій, на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора ? Чи таке право виникає виключно в день безпосереднього вогневого ураження військовослужбовця ДПСУ вогневими засобами притивника і як наслідок отримання поранення/каліцтва або його загибелі ?
4) Чи правильно розуміти, що за наявності бойового наказу/розпорядження і виконання завдань «у межах районів ведення бойових дій», визначених наказами Головнокомандувача ЗСУ/Переліком Мінреінтеграції, підлягають оплаті усі дні безпосередньої участі у бойових діях або здійсненні заходів оборони пропорційно часу навіть якщо у конкретний день не здійснювалося вогневе ураження ?
5) Чи є наказ № 726 виключно процедурним актом (визначає порядок документування, перелік доказів, маршрути погоджень) і чи не змінює/не звужує він гарантій і умов, встановлених Постановою КМУ № 168 (зокрема щодо виплати «до 100 000 грн/міс пропорційно часу участі») ?
Додатково прошу надати методичні роз’яснення або рекомендації Міністерства внутрішніх справ України, щодо виплати військовослужбовцям ДПСУ додаткової винагороди, зазначеної в абзаці другому підпункту 1 пункту 2 Особливостей, в разі їх наявності.

З повагою,

Сергій