Ви можете підтримати роботу сайту "Доступ до правди": ЗАДОНАТИТИ

Щодо впровадження Закону України «Про адміністративну процедуру» в діяльність адміністративних органів та надання адміністративних актів.

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Максим Васильович Посольченко, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Максим Васильович Посольченко

15.12.2023 набрав чинності Закон України «Про адміністративну процедуру» (далі - ЗАП), який врегульовує відносини органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, інших суб’єктів, які відповідно до закону уповноважені здійснювати функції публічної адміністрації, з фізичними та юридичними особами щодо розгляду і вирішення адміністративних справ шляхом прийняття та виконання адміністративних актів. Адміністративний акт, у розумінні цього закону - рішення або юридично значуща дія індивідуального характеру, прийняте (вчинена) адміністративним органом для вирішення конкретної справи та спрямоване (спрямована) на набуття, зміну, припинення чи реалізацію прав та/або обов’язків окремої особи (осіб).
Численними дорученням Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля, зобов'язано центральні органи виконавчої влади привести свої нормативно-правові акти у відповідність до ЗАП, забезпечити його повноцінне впровадження та ефективну реалізації.
Отже, юридичні особи, що у розумінні закону є адміністративними органами, зобов'язані діяти на принципах на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначений зокрема і ЗАП. Це випливає як із Конституції, самого закону, так і з доручення Прем'єр-міністра України про невідкладне його впровадження. При цьому, Адміністративні акти таких органів, повинні враховувати всі вимоги, визначені ЗАП.
Враховуючи зміст статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації», де вказано, що відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом (далі - публічна інформація) - є відкритою. Закон України «Про інформацію» визначає, що за порядком доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом. Будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом. В свою чергу, інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація.
Згідно зі статтею 75 Закону України «Про адміністративну процедуру», адміністративні акти можуть бути доведені до відома особи шляхом публічного оголошення та оприлюднення відповідно до вимог законодавства. Крім того, адміністративний орган зобов'язаний розміщувати такі акти на своєму офіційному веб-сайті та може публікувати їх у медіа.
Ці положення прямо свідчать, що адміністративні акти не є інформацією з обмеженим доступом. Навпаки, ЗАП прямо передбачає та заохочує їх публічність та доступність, що є забезпеченням дотримання принципів цього ж закону.
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію:
1. Копію трьох адміністративних актів які можуть негативно вплинути на право, свободу чи законний інтерес особи, що були видані Вашим адміністративним органом протягом 2025 року та не стосуються державного нагляду (контролю).
2. Копію трьох адміністративних актів які можуть негативно вплинути на право, свободу чи законний інтерес особи, що були видані за результатами здійснення державного нагляду (контролю)Вашим адміністративним органом протягом 2025 року.
3. Копії проєктів нормативно-правових актів, які розроблені на виконання доручень Прем’єр-міністра щодо приведення їх у відповідність до ЗАП.
4. В межах роботи з запитом прошу врахувати положення частини восьмої статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації», згідно якої обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

З повагою,
Максим Васильович Посольченко

Запити на iнформацiю МОН України, Міністерство освіти і науки України

На Ваш лист від 03.06.2025 року повідомляємо таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.

Частина перша статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
визначає, що публічна інформація – це відображена та задокументована
будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана
або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх
обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у
володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної
інформації, визначених цим Законом.

Відповідно до положень пункту 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного
суду України від 29 вересня 2016 року № 10 «Про практику застосування
адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації»
(далі – постанова Пленуму) визначальним для публічної інформації є те, що
вона заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях та
знаходилась у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників
публічної інформації. Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді
на яке необхідно створити інформацію, крім випадків, коли розпорядник
інформації не володіє запитуваною інформацією, але зобов’язаний нею
володіти.

Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини п’ятої статті 19
Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію
має містити: ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу
електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є; загальний
опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого
зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання
запиту в письмовій формі.

Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини другої статті 2
Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не
поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються
спеціальним законом, Законом України «Про звернення громадян». У зверненні
громадянина, відповідно до частини сьомої статті 5 Закону України «Про
звернення громадян», має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце
проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження,
пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення
повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В
електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу,
на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші
засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при
надсиланні електронного звернення не вимагається.

 

Враховуючи зазначене, Міністерство освіти і науки України не має правових
підстав для розгляду Вашого листа відповідно до положень та вимог законів
України «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян».

Принагідно зазначаємо, що Ви маєте право звернутися до Міністерства освіти
і науки України із запитом на інформацію або зі зверненням громадянина
відповідно до положень діючого законодавства.

 

[1]cid:image001.jpg@01D89A9F.C8613140

вт, 3 черв. 2025 р. о 11:01 Максим Васильович Посольченко
<[2][FOI #146661 email]> пише:

15.12.2023 набрав чинності Закон України «Про адміністративну процедуру»
(далі - ЗАП), який врегульовує відносини органів виконавчої влади,
органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого
самоврядування, їх посадових осіб, інших суб’єктів, які відповідно до
закону уповноважені здійснювати функції публічної адміністрації, з
фізичними та юридичними особами щодо розгляду і вирішення
адміністративних справ шляхом прийняття та виконання адміністративних
актів. Адміністративний акт, у розумінні цього закону - рішення або
юридично значуща дія індивідуального характеру, прийняте (вчинена)
адміністративним органом для вирішення конкретної справи та спрямоване
(спрямована) на набуття, зміну, припинення чи реалізацію прав та/або
обов’язків окремої особи (осіб).
Численними дорученням Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля,
зобов'язано центральні органи виконавчої влади привести свої
нормативно-правові акти у відповідність до ЗАП, забезпечити його
повноцінне впровадження та ефективну реалізації.
Отже, юридичні особи, що у розумінні закону є адміністративними
органами, зобов'язані діяти на принципах на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що визначений зокрема і ЗАП. Це випливає як із
Конституції, самого закону, так і з доручення Прем'єр-міністра України
про невідкладне його впровадження. При цьому, Адміністративні акти таких
органів, повинні враховувати всі вимоги, визначені ЗАП.
Враховуючи зміст статті 1 Закону України «Про доступ до публічної
інформації», де вказано, що відображена та задокументована будь-якими
засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або
створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх
обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у
володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної
інформації, визначених цим Законом (далі - публічна інформація) - є
відкритою. Закон України «Про інформацію» визначає, що  за порядком
доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з
обмеженим доступом. Будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що
віднесена законом до інформації з обмеженим доступом. В свою чергу, 
інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова
інформація.
Згідно зі статтею 75 Закону України «Про адміністративну процедуру»,
адміністративні акти можуть бути доведені до відома особи шляхом
публічного оголошення та оприлюднення відповідно до вимог законодавства.
Крім того, адміністративний орган зобов'язаний розміщувати такі акти на
своєму офіційному веб-сайті та може публікувати їх у медіа.
Ці положення прямо свідчать, що адміністративні акти не є інформацією з
обмеженим доступом. Навпаки, ЗАП прямо передбачає та заохочує їх
публічність та доступність, що є забезпеченням дотримання принципів
цього ж закону.
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної
інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із
запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації,
прошу надати наступну інформацію:
1.      Копію трьох адміністративних актів які можуть негативно вплинути
на право, свободу чи законний інтерес особи, що були видані Вашим
адміністративним органом протягом 2025 року та не стосуються державного
нагляду (контролю).
2.      Копію трьох адміністративних актів які можуть негативно вплинути
на право, свободу чи законний інтерес особи, що були видані за
результатами здійснення державного нагляду (контролю)Вашим
адміністративним органом протягом 2025 року.
3.      Копії проєктів нормативно-правових актів, які розроблені на
виконання доручень Прем’єр-міністра щодо приведення їх у відповідність
до ЗАП.
4.      В межах роботи з запитом прошу врахувати положення частини
восьмої статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації»,
згідно якої обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо
документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення
надається інформація, доступ до якої необмежений.

З повагою,
Максим Васильович Посольченко

-------------------------------------------------------------------

Будь ласка, використовуйте цю електронну адресу для всіх відповідей на
цей запит.
[3][FOI #146661 email]

Is [4][Міністерство освіти і науки України request email] the wrong address for Freedom of
Information requests to Міністерство освіти і науки України? If so,
please contact us using this form:
[5]https://dostup.org.ua/change_request/new...

Увага! Це повідомлення та будь-яка відповідь на нього будуть
опубліковані на сайті Доступу до Правди

-------------------------------------------------------------------

References

Visible links
2. mailto:[email address]
3. mailto:[email address]
4. mailto:[Міністерство освіти і науки України request email]
5. https://dostup.org.ua/change_request/new...