Ви можете підтримати роботу сайту "Доступ до правди": ЗАДОНАТИТИ

Участь органів МВС у вичненні злочинних дій з боку ТЦК

Доброго дня!

З кінця 2022 року (перший випадок бусифікації був зафіксований в Одесі у жовтні-листопаді 2022 року) ТЦК, почали, в порушення норм законодавства України, міжнародного права та порядку мобілізації, провадити незаконну діяльність з викрадення людей, завдання тілесних ушкоджень, обмеження свободи, вимагання грошей, підробки документів, примусу, у тому числі шляхом залякування, до підписання документів (у тому числі контракти, висновки влк,...), визнання стану здоров'я, який не відповідає дійсності, тощо.
В наслідок незаконних дій осіб, які служать/працюють в ТЦК, або тимчасово до них приписані, підривається основи державності, права, спільності суспільства, економічного розвитку держави, довіри суспільства до держави та самої системи мобілізації, а також здійснюється нецільове та/або неефективне витрачання коштів і ресурсів держави. Усе це є діяльністю проти України та на користь рф.
Негативні наслідки:
- встановлюється недовіра громадян до держави і масовий відтік з країни;
- створено розкол між цивільними та військовими, оскільки тепер кожен у військовій формі сприймається як "ТЦКашник", який буде бити/піддавати тортурам, погрожувати, стріляти в людей, а військові не маючи змоги відділити себе від "ТЦКашників" отримують несправедливі звинувачення, відсутність мобілізованого резерву, відсутність підтримки, відсутність донатів тощо;
- у зв'язку з терором населення "ТЦКашниками", змушує людей ділитись інформацією про їх місцезнаходження, куди часто потрапляють дані про рух або місцезнаходження військових, систем ППО тощо;
- примушує військовозобов'язаних переховуватись або втікати з країни, що а) зменшує мобілізаційний ресурс; б) зменшує економічний розвиток країни, зумовлюючи брак робочої сили, переходу в "тінь" тощо; в) зменшення підтримки сил оборони, у тому числі фінансами;
- демотивація населення до оборони країни та до військової служби;
- збільшення рівня корупції;
- збільшення кількості СЧЗ.

Така діяльність ТЦК здійснюється виключно за сприянням та прикриттям з боку правоохоронних органів:
- поліція не реагує на виклики потерпілих;
- правоохоронці не перевіряють документи, наявність у "осіб, які здійснюють бусифікацію від імені ТЦК" права на обмеження свободи людини, затримання, завдання тілесних ушкоджень, погроз, фізичного та психічного тиску (не зафіксовано жодного випадку перевірки документів у порушників закону та їх затримання);
- правоохоронці не затримують осіб, які здійснюють "бусифікацію/заходи оповіщення";
- поліція переслідує і порушує кримінальні справи щодо осіб, які здійснювали опір порушникам закону, або погрожує такими наслідками (наприклад, випадок в Одесі, коли поліцейські незаконно утримували у відділі молодих людей без належних підстав, доступу адвокатів, тощо, викликали осіб, які силою та погрозами запхали хлопця в бус ТЦК, а дівчину побили прямо під дверима відділу поліції. Поліцейські спостерігали, але не втрутились, не надали допомогу постраждалій, а потім погрожували порушенням проти неї кримінальної справи за те, що їй вдалось зафіксувати напад на телефон);
- часто при ТЦК або при поліції діють кримінальні групи, які за "відкуп від мобілізації" здійснюють побиття людей, ґвалтування, погрози для примушування людей до мобілізації, або відмови від заяв/скарг на дії ТЦК та поліцейських, або видалення контенту, який фіксує порушення закону з боку ТЦК та поліції (наприклад, в тій же Одесі, угрупування Дем'яна Ганула, якого поліція називала "активістом", на основі даних поліції про осіб та їх місцезнаходження, погрозами вимагали запис відео з "вибаченнями", або історія з "фітнес-тренером", якого це ж угрупування за сприяння поліції било і ґвалтувало у неприродний спосіб, що слідувало із відео з соцмереж. Жодної кримінальної справи і розслідування діяльності таких осіб з боку МВС немає, однак натомість після смерті того ж Д.Ганула, особисто міністр МВС Клименко висловлював особисту зацікавленість у розслідуванні факту його смерті та направляв додаткові сили на це, що свідчить про його обізнаність та причетність до діяльності таких кримінальних груп);
- поліція, замість реагування та фіксації порушень, виконання обов'язків правоохоронної діяльності, здійснює перевірку осіб на "розшук ТЦК", хоча такого поняття в законодавстві немає, а розшук має бути обґрунтованим (не лише записом в невідомій базі) і доставляє усіх виявлених військовозобов'язаних до ТЦК для негайної мобілізації, без фіксації затримання, складання протоколу та інших обов'язкових дій.

Саме діяльність правоохоронної системи, яка не реагує на злочини з боку ТЦК та кримінальних груп, а сприяє їм у вчиненні злочинів, приховує їх, переслідує потерпілих та членів їх сімей, перешкоджає у захисті громадян у законний спосіб, всиляє зневіру людей в державі та можливості захисту своїх прав у законний спосіб, породжує відсутність різниці між окупантами та "своїми" і загалом направлена проти України на користь рф.

У зв'язку з викладеним та на підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

1. Чи будуть поліція та інші правоохоронні органи реагувати на злочини, вчинені особами, пов'язаними з ТЦК та кримінальними групами, а також припиняти вчинення ними злочинних дій?
2. Чи будуть співробітники МВС реагувати на злочинні дії "бусифікаторів", затримувати їх, перевіряти документи, розслідувати злочини, або передавати їх за підслідністю?
3. Яка кількість звернень до поліції була з приводу незаконних дій з боку працівників/військовослужбовців/невідомих осіб у військовій чи цивільній формі щодо силових затримань, "бусифікації", незаконного затримання/утримання, обмеження волі тощо, за період з 01.01.2023 року до 09.10.2025 року?
4. Яка кількість випадків реагування з боку поліції на виклики, описані у питанні 3, за період з 01.01.2023 року до 09.10.2025 року?
5. Яка кількість зафіксованих фактів (за наявності доказів), перевірки співробітниками МВС документів та наявності права на вчинення дій у представників ТЦК-"бусифікаторів", незалежно від належності до цивільних, військових, злочинців, за період з 01.01.2023 року до 09.10.2025 року?
6. Яку кількість трупів або фізично постраждалих військовозобов'язаних було виявлено в зоні діяльності діяльності ТЦК та їх транспортних засобів, справи по яким не було порушено/розкрито, або могли бути вчиненими особами, дотичними до ТЦК, за період з 01.01.2023 року до 09.10.2025 року?
7. Яка кількість відкритих та завершених, або переданих за підслідністю до інших правоохоронних органів, справ відносно незаконних дій з боку ТЦК, дотичних до них осіб, у тому числі злочинців, які виконували вказівки ТЦК, за період з 01.01.2023 року до 09.10.2025 року, у тому числі по злочинам, зафіксованим на камеру, або перед свідками?
8. Якою базою даних користуються поліцейські для встановлення осіб з "розшуком ТЦК", якими нормативними актами регулюється створення та використання правоохоронними органами таких баз?
9. Чи містять такі бази розшуку ТЦК дані про підстави розшуку та дані про вчинення порушень особами, яких розшукують, документи/протоколи/звернення ТЦК по кожній особі, яка перебуває "в розшуку ТЦК?
10. Які документи мають бути складені поліцейськими, та які дії вчинено при затриманні та доставці осіб до ТЦК?
11. Яка різниця між фактичною кількістю доставлених до ТЦК осіб, та кількістю таких випадків з належним оформленням усіх необхідних документів та з наданням доступу до правової допомоги адвокатами для затриманих осіб?
12. Чи вважається доставленням поліцією до органів ТЦК осіб, що перебувають у "розшуку ТЦК" з належним оформленням усіх документів по затриманню, випадки просто присутності поліцейського при змушуванні осіб до посадки в транспортні засоби ТЦК, або навіть супроводження затриманих осіб у транспорті ТЦК, та чим такі дії врегульовано?
13. Які документи надають право особам, дотичним до ТЦК, здійснювати затримання людей, обмеження їх волі, утримання в ізоляції, позбавлення особистих речей або доступу до них, пошкодження особистих речей, застосування фізичної сили до людей, використання автоматичної зброї, кийків тощо відносно людей, або для погроз в їх застосуванні?
14. Які документи мають бути перевіреними поліцейськими у осіб, дотичних до ТЦК, для встановлення законності їх дій?
15. Яка кількість порушених та переданих до суду кримінальних справ була відкрита щодо цивільних осіб, які здійснювали опір при вчиненні представниками ТЦК силового затримання, бусифікації, обмеження волі осіб, завдання громадянам тілесних ушкоджень тощо?

З повагою,

Андрій