Знищення системи державного фінансового контролют

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Орлов Олександр Петрович, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Орлов Олександр Петрович

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

Координація діяльності Державної аудиторської служби України (чисельність 3,3 тис. працівників, з них 2,7 тис. у регіональних підрозділах) до 20 жовтня 2019 року здійснювалася безпосередньо Кабінетом Міністрів України, що забезпечувало незалежний парламентський фінансовий контроль.

За даними сайту Держаудитслужби, упродовж січня – грудня 2019 року проведено понад 10,7 тис. заходів державного фінансового контролю (у тому числі понад 1,5 тис. ревізій та перевірок, майже 8,8 тис. моніторингів закупівель, 449 державних фінансових аудитів).

Проведеними ревізіями встановлено порушень на 1,7 млрд. грн., з яких відшкодовано 1 млрд. грн.
Моніторингами 8,1 тис. закупівель встановлено порушень законодавства у сфері закупівель на загальну суму 71,9 млрд грн., по результатах чого відмінено торгів майже 14,6 млрд грн та розірвано договорів на 2,2 млрд грн.

Постановою Кабінету Міністрів від 20 жовтня 2019 р. № 879 Державну аудиторську службу підпорядковано Міністру фінансів, а Постановою від 11 грудня 2019 р. № 1025 реорганізовано в Офіс фінансового контролю із статусом інспекції та скорочено чисельність на 30% до 2,3 тис. працівників.

У лютому 2020 року Урядом затверджено положення про Офіс фінансового контролю, при цьому планується ліквідувати територіальні органи (ще 1,9 тис. працівників). Масове скорочення фахівців буде проведено вже в березні поточного року.

Фактично це буде знищення роботи служби (інспекції), як органу державного фінансового контролю, так як функції нового органу не зменшуються, а навіть збільшуються, а створення єдиних баз даних та інформаційно-аналітичних систем у найблищому майбутньому не є можливим у зв’язку зі складністю і довготривалістю відповідних процесів та відсутністю дуже значних обсягів коштів, які для цього потрібні.
Неминучими наслідками такої «реформи» будуть:

1. Кількість перевірок і моніторингів закупівель, які відповідно до закону про публічні закупівлі мають здійснювати органи фінансового контролю, буде суттєво обмежена. При тому, що існує суспільна потреба в охоплення таким контролем 100% закупівель, навіть до скорочення у 2019 моніторінгом було охоплено лише 5%.
2. Не буде реалізована з квітня 2020 року нова норма закону про публічні закупівлі щодо накладання Офісом фінансового контролю штрафів на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (через відсутність фахівців на місцях);

3. Значне зменшення контрольних заходів призведе до масштабної втрати бюджетних ресурсів, стрімкого зростання зловживань у фінансовій сфері та розкрадання бюджетних коштів і майна;

4. Правоохоронні органи не зможуть ні зупинити, ні виявити порушення, оскільки проведення заходів фінансового контролю не відноситься до їх компетенції (за 2019 рік фахівцями Держаудитслужби у співпраці з правоохоронними органами виявлено порушень на 3 млрд. гривень);

5. Ліквідація органів фінансового контролю у регіонах призведе до втрати контролю над місцевими бюджетами, а це — пряме порушення Закону України «Про місцеве самоврядування», відповідно до яких Держава фінансово підтримує місцеве самоврядування, бере участь у формуванні доходів місцевих бюджетів, здійснює контроль за законним, доцільним, економним, ефективним витрачанням коштів та належним їх обліком.

6. Скорочення майже на 90% чисельності органів державного фінансового контролю і втрата кваліфікованих працівників призведе до неможливості охоплення контролем не тільки регіонів, а і наймасштабніших видатків держави чи суб’єктів господарювання, активами яких володіє держава (Міноборони, Укроборонпром, МВС, Пенсійний фонд та ін).

Необхідно негайне втручання в ситуацію Президента, Парламенту, Уряду та термінового зупинення такої «реформи», яка буде мати незворотні катастрофічні наслідки і призведе до знищення системи державного фінансового контролю в України!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

Документи в електронному виглядi , скановані, із підписами, щодо реорганiзацiї Держаудитслужби :
пропозиції Мінфіну за 2019—2020 роки,
Пропозиції Держаудитслужби за 2019—2020 роки,
проекти актів щодо реорганізації, положення про офіс фінансового контролю, внесення змін до граничної чисельності , ліквідації міжрегіональних підрозділів за 2019—2020 роки,
стан громадського обговорення проектів актів щодо реорганізації, положення про офіс фінансового контролю, внесення змін до граничної чисельності , ліквідації міжрегіональних підрозділів за 2019—2020 роки, протоколи громадського обговорення
Погодження центральних органів виконавчої влади, профспілок та роботодавців проектів актів,
Аналіз впливу по кожному з проектів актів окремо
Розрахунки до проектів актів
Пояснювальні записки до проектів актів
Довідки про стан узгодження проектів актів
Юридичні висновки міністерства юстиції
протоколи засідань кабінету міністрів та інші рішення уряду щодо Держаудитслужби та офісу фін контролю за 2019—2020 роки,
Положення про офіс фінансового контролю,
структуру,
граничну чисельність ,
Граничну чисельність в розрізі міжрегіональних підрозділів,
Штатний розпис
штатні розписи міжрегіональних підрозділів
План реорганізації Держаудитслужби,
Склад комісії реорганізації , протоколи засідань за 2019—2020 роки
Заходи, які вживаються Радою національної безпеки і оборони України щодо виправлення ситуації, що склалася із знищенням системи фінансового контролю в державі

З повагою,

Орлов Олександр Петрович

Служба доступу до публічної iнформацii, Апарат РНБО, Рада національної безпеки і оборони України

1 Attachment

1 Attachment

³ .

 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

1 Attachment

³ .

 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

1 Attachment

³ .

 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

1 Attachment

³ .

 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

ШЕВЧЕНКО Михайло Вікторович,

6 Attachments

³ .

 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

1 Attachment

³ .

 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

ШЕВЧЕНКО Михайло Вікторович,

6 Attachments

³ .

 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

1 Attachment

³ .

 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

1 Attachment

³ .

 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

1 Attachment

³ .

 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

Держаудитслужба,

2 Attachments

Держаудитслужба,

2 Attachments