щодо розміру грошового забезпечення в НГУ (повторно)
Доброго дня!
13.10.2024 я звернувся до Міністерства внутрішніх справ України із запитом щодо надання публічної інформації про розмір грошового забезпечення в Національній гвардії України, зокрема щодо підстав його суттєвого збільшення виключно особам офіцерського складу тилових баз, закладів охорони здоров’я та установ Національної гвардії України, відповідь на який, станом на 20.10.2024, не отримав.
В зв’язку з цим, на підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, ПОВТОРНО прошу надати наступну інформацію:
1. Чим керувалось Міністерство внутрішніх справ України, видаючи наказ від 12.06.2024 № 407 "Про внесення змін до деяких схем тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Національної гвардії України", яким внесено зміни до Схеми тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу військових госпіталів, медичних, медично-реабілітаційних центрів, медичних рот Національної гвардії України, Схеми тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу баз та підрозділів зберігання (озброєння, техніки, майна), ремонтних, виробничо-технологічної комплектації Національної гвардії України, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 03.03.2018 № 172, та яким суттєво підвищено розміри тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу управлінь тилових баз, закладів охорони здоров’я та установ Національної гвардії України, не вносивши жодних змін до схеми тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу управлінь оперативних бригад та полків Національної гвардії України, які виконують бойові (спеціальні) завдання? Чому в умовах війни цим наказом було прийнято рішення про підвищення гарантованого щомісячного грошового забезпечення, без урахування додаткової винагороди за виконання бойових (спеціальних) завдань, виключно особам офіцерського складу управлінь тилових баз, закладів охорони здоров’я та установ Національної гвардії України?
2. Чому, для прикладу, після цих змін тарифний розряд за посадою заступника начальника штабу, начальника секції, начальника самостійного відділу (для підрозділів, що входять до складу управління) Центральних баз Національної гвардії України став становити 32, тобто, був підвищений в середньому на 10 одиниць, а за посадою начальника самостійної служби (для підрозділів, що входять до складу управління), начальника самостійного відділення (для підрозділів, що входять до складу управління) Центральних баз Національної гвардії України став становити 30?
3. З чого виходило Міністерство внутрішніх справ України, підвищуючи тарифні розряди за посадами осіб офіцерського складу управлінь тилових баз, закладів охорони здоров’я та установ Національної гвардії України в середньому на 10 одиниць? А не, для прикладу, на 5 чи 15? При цьому, залишаючи без жодних змін тарифний розряд за посадами осіб офіцерського складу управлінь оперативних бригад Національної гвардії України (начальник секції 28, начальник самостійного відділення 27, начальник відділення, начальник самостійної служби 26), так і полків Національної гвардії України (начальник секції 26, начальник самостійного відділення, начальник самостійної служби 25).
4. Чому під час війни, видаючи наказ від 12.06.2024 № 407 "Про внесення змін до деяких схем тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Національної гвардії України" Міністерство внутрішніх справ України дійшло висновку, що виключно офіцерський склад управлінь тилових баз, закладів охорони здоров’я та установ Національної гвардії України, які розміщені далеко від лінії фронту, гідний вищого гарантованого щомісячного грошового забезпечення (без урахування додаткової винагороди), ніж офіцерський склад управлінь оперативних бригад та полків Національної гвардії України? При цьому, звертаю увагу, що фіцерський склад управлінь оперативних бригад та полків Національної гвардії України рідко залучається до виконання бойових (спеціальних) завдань, що є підставою для виплати додаткової винагороди, окільки в цілодобовому режимі завантажений виконанням своїх основних службових обов'язків, передбачних СВС ЗСУ. Не є новиною, що офіцерський склад управлінь оперативних бригад Національної гвардії України працює на його підрозділи, які виконують бойові (спеціальні) завдання, а не навпаки.
5. Пунктом 5 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання установлювати посадові оклади військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), посади яких не передбачені цією постановою, у розмірах, визначених затвердженими цією постановою схемами, згідно з додатками 1-11 за аналогічними посадами. Додатком 2 затверджено схему тарифних розрядів за основними типовими посадами осіб офіцерського складу Національної гвардії України, які передбачають розмір тарифоного розряду за посадою командира полку 26-31, а командира бригади 35-39. Тоді чому, всупереч вимог пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704, наказом Міністерства внутрішніх справ України, від 12.06.2024 № 407 "Про внесення змін до деяких схем тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Національної гвардії України" в Центральних базах Національної гвардії України, які з 2024 року перебувають на штатах полків та складаються з не більше ніж двох батальйонів (служба/охорона та забезпечення), для посад командування передбачено тарифні розряди у тих розмірах (начальник 39, перший заступник начальника 38, заступник начальника 37), які Урядом передбачені виключно для командування оперативних бригад Національної гвардії України? Тобто, нечисельні Центральні бази Національної гвардії України на штатах полків, яких не виконують бойових (спеціальних) завдань, всупереч рішенню Уряду щодо розмірів посадових окладів їх військовослужбовців, за сферою відповідальності та обсягом виконання поставлених завдань прирівняні до чисельних за кількістю особового складу оперативних бригад Національної гвардії України, які в цілодобовому режимі виконують бойові (спеціальні) завдання? Вказане вкрай демотивує осіб офіцерського складу управлінь оперативних бригад та полків Національної гвардії України.
Якщо наказ Міністерства внутрішніх справ України від 12.06.2024 № 407 "Про внесення змін до деяких схем тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Національної гвардії України" виданий на підставі відповідного письмого клопотання/обгрунтування Головного управління Національної гвардії України, то також прошу надати його копію разом з усіма додатками, якщо такі були.
Також повідомляю, що відповідно до частини п’ятої статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами у будь-який спосіб, у тому числі до копій відповідних документів, умов отримання цих коштів.
З повагою,
Антон